Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حراجي آنلاين eBay معروف ترين وبسايتي است که کاربران مي توانند کالاهايي که در اختيار دارند را در آن به فروش برسانند. هميشه در ميان هزاران کالايي که در اين سايت به حراج گذاشته مي شوند تعدادي با قيمت هاي واقعاً گزاف و عجيب و غريب فروخته مي شوند.
در حراج هاي آنلاين eBay به طور معمول کالاهايي به قيمت هاي نجومي به فروش مي رسند که ارزش معنوي ويژه اي داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 2017 نيز شاهد به فروش رفتن تعدادي از کالاها با تاريخچه هاي خاص بوديم که رکوردهاي بعضاً باور نکردني را به جاي گذاشته اند. در اين مطلب فهرستي از گرانقيمت ترين حراجي ها در سالي که گذشت را مرور مي کنيم.
1- پيانوي بزرگ الويس پريسلي به قيمت 375190 دلار
پيانوي مورد بحث در سال 1912 و توسط کمپاني «Wm. Knabe & Co» توليد شده و يکي از آلات موسيقي محبوبي بود که خواننده افسانه اي راک اند رول يعني الويس پريسلي براي عمارت خود خريداري کرده بود. پس از مرگ اين خواننده، پيانوي محبوبش بين چند خريدار دست به دست شد، اما سرانجام کمپاني «Graceland» به عنوان مالک فعلي عمارت محل سکونت پريسلي آن را براي باز گرداندن به محل اوليه خود در اتاق نشيمن بازخريد نمود.
شايد پرداخت رقم 375190 دلار براي اين ابزار موسيقي زياد به نظر برسد، اما جالب است بدانيد که پيش بيني رقم اوليه فروش آن چيزي مابين 2.5 تا 5 ميليون دلار بوده است. بنابراين به نظر مي رسد خريدار شانس بزرگي را به دست آورده است.
لازم به ذکر است که بخشي از رقم پرداخت شده براي خريداري اين پيانو به يک بنياد خيريه براي تهيه لوازم توانبخشي کودکان کم شنوا اهدا خواهد شد.
2- گيتار الکتريک کرت کوبين به قيمت 75000 دلار
اين گيتار که ساخت کمپاني «Hagstrom» است در خلال سال هاي 1958 تا 1960 ميلادي توسط کرت کوبين گيتاريست و بنيانگذار گروه موسيقي راک «نيروانا» مورد استفاده قرار مي گرفته است. در واقع اين اولين گيتاري بود که کوبين در بدو تشکيل گروه مشهورش از آن استفاده مي نمود.
تمام مبلغ 75000 دلار به دست آمده از اين حراجي به بنيادي خيريه براي کمک به افراد بي خانمان اختصاص خواهد يافت.
3- گيتار آکوستيک و متن شعر امضا شده توسط رايان آدامز به قيمت 63200 دلار
در سالي که گذشت خواننده مشهور رايان آدامز گيتار آکوستيک و برگه شعر اصلي امضا شده آهنگ محبوبش «Gimme Something Good» را جهت امور خيريه به حراج گذاشت و توانست آن را به رقم قابل توجه 63200 دلار به فروش برساند. 111 نفر در اين حراجي شرکت کردند و قرار است کل مبلغ به دست آمده از آن صرف بنياد توسعه آزادي هاي اجتماعي شود.
4- نسخه اصلي از شماره هشتم کاميک All-Star به قيمت 936223 دلار
سه سال قبل مالک کمپاني باسابقه «Pristine Comics» توانست نسخه اصلي شماره اول از مجموعه کاميک کلاسيک و بسيار محبوب All-Star را در eBay به قيمت شگفت انگيز 3.2 ميليون دلار به فروش رسانده و رکوردي را براي فروش يک جلد کاميک به ثبت برساند. بنابراين جاي تعجب نيست که بشنويم گران قيمت ترين نسخه کتاب کاميک به فروش رفته در سال 2017 نيز به شماره اي ديگر از همين مجموعه تعلق گرفته است.
در سال 1941 و شماره هشتم از مجموعه کاميک All-Star بود که ابر قهرمان زن بسيار مشهور يعني «واندر وومن» پاي به عرصه دنياي کاميک ها گذاشت. در کنار اين کتاب شماره اول از کتاب کاميک «Sensation Comics» و شماره نخست از مجموعه Wonder Woman نيز عرضه شده بود که در مجموع 1.5 ميليون دلار را روانه حساب هاي فروشنده آنها کرد.
5- کارت تصوير Willie Mays به همراه امضاي او به قيمت 234201 دلار
کارت هاي تصوير بازيکنان مشهور بيس بال در ميان هواداران حرفه اي اين رشته از محبوبيت بالايي برخوردار هستند. همين مسئله باعث شد تا در يک حراجي آنلاين در سايت eBay کارت تصوير بازيکن افسانه اي «Willie Mays» به همراه امضاي خود او به قيمت 234201 دلار به فروش برسد.
لازم به ذکر است که کارت مورد اشاره در سال 1952 چاپ شده و پس از امضا، توسط يک مجموعه دار تا به امروز در شرايطي بسيار خوب نگهداري شده است.
6- نقاشي «Liberty» اثر پيتر مکس به قيمت 38500 دلار
گران ترين تابلوي نقاشي که در سال 2017 در eBay فروخته شد متعلق به يک هنرمند معاصر آمريکايي با نام پيتر مکس است که بيشتر او را بابت نقاشي هاي پرتره اش از رؤساي جمهور ايالات متحده و مناظري از رويدادهاي ورزشي مي شناسند.
تابلوي Liberty که تصويري از چهره مجسمه آزادي را به نمايش مي گذارد، به قيمت 38500 دلار و توسط يک مجموعه دار خريداري شده است.
7- يک وعده نهار با وارن بافت به قيمت 2.68 ميليون دلار
به مانند سال گذشته، رکورد گرانقيمت ترين حراجي سايت eBay به «Warren Buffett`s Power Lunch» تعلق گرفت. اين رقم گزاف براي خريد يک کالا پرداخت نشده، بلکه خريدار اين فرصت را مي يابد تا يک وعده نهار را همراه با ميلياردر مشهور «وارن بافت» در رستوراني مجلل در نيويورک صرف کند.
لازم به ذکر است که سال گذشته اين فرصت ويژه به قيمت 3.46 ميليون دلار به فروش رفته بود. بافت اين برنامه را از سال 2003 تا به امروز به اجرا گذاشته و تمام 25 ميليون دلار درآمد حاصل از آن را صرف بنيادهاي خيريه کرده است.
8- يک دستگاه رولز رويس Wraith کوپه به قيمت 274888 دلار
خودروهاي کمپاني رولز رويس همواره نماد تجمل و خاص بودن هستند و عجيب نيست که نام يکي از محصولات اين شرکت را در ميان بزرگترين کالاهاي به فروش رفته در حراج هاي آنلاين eBay ببينيم. قيمت اصلي رولز رويس Wraith کوپه مدل 2015 برابر با 350 هزار دلار است، اما خودروي به حراج گذاشته شده بيش 4600 کيلومتر را در جاده ها و خيابان هاي آريزوناي آمريکا طي کرده است.
لازم به ذکر است که اين رکورد 274888 دلاري برابر با نيمي از رکورد فروش خودروي کارکرده سال قبل اين حراجي آنلاين است که به يک دستگاه لامبورگيني ايتاليايي تعلق داشت.
9- راديوي تزييني Nocturne به قيمت 95001 دلار
راديوي تزييني و عجيب و غريب Nocturne محصول سال 1934 است، ولي همچنان بدون مشکل کار مي کند. طراحي منحصر به فرد و جالب اين محصول سبب شده تا خريدار آن حاضر شود 95001 دلار را بابت تصاحب آن پرداخت کند. گفته شده مجموعه داران متعددي به دنبال خريد اين محصول کمياب و کلاسيک بوده اند، چرا که تنها چند دستگاه محدود از آن در سرتاسر دنيا وجود دارد.
10- ساعت پلاتيني رولکس به قيمت 185650 دلار
حلقه اي زيبا از الماس دور تا دور صفحه ساعت مدل 18956 رولکس را در بر گرفته و بدنه آن نيز از جنس فلز پلاتين است. همين ويژگي ها سبب شده تا اين ساعت مچي بتواند با رکورد 185650 دلاري خود گران قيمت ترين ساعت مچي به فروش رفته سال 2017 در سايت eBay باشد.
11- کيف زنانه Hermes Birkin از جنس پوست کروکوديل به قيمت 88000 دلار
برخلاف ساير کالاهاي قديمي و مستعمل حاضر در اين ليست، کف دستي زنانه Hermes Birkin با رنگ سبز زمردي اش محصولي کاملاً نو و استفاده نشده است. با 88000 دلاري که خريدار اين کيف پوست کروکوديل پرداخت کرده مي توان سه دستگاه خودروي تسلاي Model 3 را خريداري نمود.
12- گوشواره الماس 6.5 قيراطي به قيمت 103000 دلار
مقام گرانقيمت ترين زيروآلات به فروش رفته در حراجي آنلاين eBay نيز به اين جفت گوشواره الماس به وزن 6.5 قيراط تعلق مي گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد