Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه که از روز شنبه 20 ژانویه تحت نام شاخه زیتون آغاز شده، روز یکشنبه با حرکت نیروی زمینی ارتش این کشور به سمت عفرین ادامه یافت و این رویداد همچنان موضوع محوری در اخبار و گزارش رسانه های ترکیه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وبسایت خبری روزنامه ینی شفق در خبری مدعی شد که دولت بشار اسد از معارضان کُرد سوری حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رسانه، نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) با کمک دولت سوریه از منطقه شیخ مقصود به ستیزه جویان در منطقه عفرین، تروریست و مهمات ارسال می کنند.
روزنامه استار نیز در همین ارتباط نوشت: دولت سوریه با کاروان سلاح اعزامی از حلب به عفرین توسط معارضان کُرد سوری همکاری کرده و مسیرهای انتقال را محافظت می کند.
روزنامه ترکیه نیز در این خصوص نوشت: نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د به راحتی و با تامین امنیت از سوی نیروهای دولت سوریه، مشغول کمک رسانی به تروریست های عفرین از ادلب (منطقه شیخ مقصود) هستند.
روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که کشورهای امارات و مصر از نیروهای پ.ک.ک در مقابله با عملیات شاخه زیتون حمایت می کنند.
به نوشته این رسانه، حمایت مقامات این کشورها از معارضان کُرد سوری در رسانه های داخلی و خارجی با سیاست پشتیبانی آمریکا از این گروه های تروریستی گره خورده و نشانگر حقیقتی است مبنی بر این که نیروهای پ.ک.ک به کمک های امارات، مصر و حتی عربستان سعودی در فرسایشی کردن جنگ عفرین و مقابله با ارتش ترکیه حساب باز کرده اند.
خبرگزاری آناتولی در گزارشی با عنوان موفقیت های ارتش در عملیات شاخه زیتون نوشت: جنگنده های ترکیه در ادامه عملیات شاخه زیتون در عفرین 45 موضع دیگر تروریست‌ها از جمله پناهگاه، مخفیگاه، انبار مهمات و جنگ افزارهای آنها را منهدم کردند و 32 جنگنده شرکت کننده در عملیات شاخه زیتون به منظور تدارکات برای انجام عملیات بعدی، سالم به پایگاه‌‌های خود بازگشتند.
به نوشته این رسانه، نیروهای ویژه و پیاده نظام ارتش ترکیه با خودروهای زرهی همراه با ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات شاخه زیتون حدود پنج کیلومتر در خاک سوریه در منطقه عفرین پیشروی کردند.
آناتولی افزود: در روز دوم، جنگنده های ترکیه مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د را هدف قرار دادند و از سوی دیگر دیروز از پایگاه هوایی اینجیرلیک در آدانا نیز چند جنگده ترکیه پرواز کرده و چند فروند دیگر به حالت آماده باش درآمدند.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: در چارچوب عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه، تاکنون 153 موضع پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش از جمله پناهگاه ها و انبار مهمات آنها هدف قرار گرفته است.
وبسایت خبر 7 نیز در گزارشی نوشت: حمایت آشکار مقامات ارشد مصر و امارات و پشتیبانی پنهان سعودی ها از نیروهای پ.ک.ک در منطقه عفرین به منظور مقابله با نیروهای ارتش ترکیه به مفهوم نقض قوانین بین المللی و حمایت آشکار از گروه های تروریستی است.
وبسایت خبری روزنامه وطن در خبری اعلام کرد که معارضان کُرد سوری تلاش بسیاری را در راستای فریب و یا جذب جوانان برای پیوستن به صفوف ستیزه جویان کُرد علیه ارتش ترکیه می کنند و خود در مواقع بحرانی به مخفی گاههای موجود در کوه های مرتفع اطراف عفرین متواری شده و پناه می گیرند.
به نوشته این رسانه، نیروهای یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) از یک سو مردم را علیه عملیات شاخه زبتون تهییج کرده و از سوی دیگر مخفیانه خانواده های خود را از مناطق خطرناک و مورد مناقشه خارج می کنند.
وبسایت خبری روزنامه استار در خبری اعلام کرد که جلال الدین فیرتینا، معاون کنفدراسیون نیروهای امنیتی آناتولی از آمادگی بیش از 52 هزار نیروی زبده جهت پیوستن به ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون به منظور نابودی تروریستی خبر داده است.
وبسایت خبری روزنامه استار در خبر دیگری اعلام کرد که تاکتیک های مخفی ارتش ترکیه در عملیات عفرین موجب حیران و شوک نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د شد به طوری که فرماندهان ارتش ترکیه از 10 روز گذشته ورودی هایی را به منظور حمله به عفرین تعبیه کردند که در پی آن معارضان کُرد سوری فریب خوردند.
به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ک.ک با خوشحالی از شناسایی ورودی ارتش ترکیه به عفرین و مسدود کردن آن با خیالی آسوده از بستن راه سربازان ارتش ترکیه سخن می گفتند غافل از از این که فرماندهان ارتش در روز عملیات از راه های دیگری که به صورت مخفی ایجاد شده و غیرقابل شناسایی بود، وارد عفرین شده و شوکی سنگین به معارضان کُرد سوری وارد کردند.
وبسایت اینترنتی روزنامه خبر تورک در گزارشی نوشت: با حرکت نیروهای زمینی ارتش به طرف عفرین، معارضان کُرد سوری دچار وحشت بیشتری شده و شمار زیادی از آنها پا به فرار گذاشته و یا تسلیم نیروهای ترکیه شدند.
به نوشته این رسانه، در دومین روز از عملیات شاخه زیتون، نیروهای ارتش آزاد سوریه نیز به قوای ترکیه پیوستند و تصرف اهدافی را در چهارمین روز عملیات پیگیری خواهند کرد.
خبر تورک اضافه کرد: ارتش ترکیه با گذشتن از مرز، هفت و نیم کیلومتر وارد خاک سوریه در عفرین شده و تعداد زیادی از پناهگاهها و مراکز استراتژیک دیده بانی و نگهبانی تروریست ها را به کنترل خود درآورده است.
وبسایت خبری روزنامه ینی آکیت در خبری تحت عنوان 'اگر آن نبود، انجام نمی شد' به پرواز هماهنگ 72 جنگنده هوایی و بمباران مواضع تروریست ها در عفرین اشاره کرد و نوشت: پرواز هماهنگ 72 جنگنده هوایی ارتش ترکیه بر فراز عفرین، هماهنگی میان آنها، مشخص کردن اهدافی برای هر یک از جنگنده های هوایی در زمانی مشخص، یک حرکت جدی و بسیار سخت است که کمتر کشوری توان اجرای آن را دارد.
به نوشته این رسانه، وجود یک هواپیمای راداری شبیه هواپیماهای مسافربری میان جنگنده ها حاکی این است که او وظیفه هدایت و هماهنگی این هواپیماها را داشته و اگر آن نبود، امکان هدف قرار دادن موفقیت آمیز مواضع تروریستها در عفرین وجود نداشت.
وبسایت خبری روزنامه ینی آکیت در خبر دیگری اعلام کرد که جلال الدین فیرتینا، معاون کنفدراسیون نیروهای امنیتی آناتولی از آمادگی بیش از 52 هزار نیروی زبده جهت پیوستن به ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون به منظور نابودی تروریستی خبر داده است.
وبسایت اینترنتی روزنامه ینی آکیت به حمایت غرب از معارضان کُرد سوری اشاره کرد و در خبری نوشت: انگلیسی ها پس از عملیات ارتش ترکیه در عفرین برای تروریست های این منطقه می گریند.
به نوشته این رسانه، رسانه های خبری انگلیس و آلمان در اخبار و گزارش های زنده تلویزیونی خود عملیات ارتش ترکیه موسوم به شاخه زیتون در عفرین را علیه غیرنظامیان و حرکتی علیه کُردها و عامل کشتار آنها تفسیر می کنند که این اقدام منجر به برانگیخته شدن احساسات و گریه کردن مردم این کشورها در حین تماشای اخبار شده است.
به گزارش ایرنا، عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه که از روز شنبه 20 ژانویه تحت نام شاخه زیتون آغاز شده، روز یکشنبه نیز با حرکت نیروی زمینی ارتش ترکیه به سمت عفرین ادامه یافت.
در ادامه این عملیات که با گلوله باران یگان توپخانه و نیز بمباران هواپیماهای ترکیه پشتیبانی می شد، عناصری از ارتش آزاد سوریه نیز که تعداد آنها 25 هزار نفر اعلام شده، به قوای ترکیه پیوستند.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات زمینی ارتش ترکیه، پنج روستای حومه عفرین از دست عناصر گروه های کردی سوریه از جمله یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) آزاد شد و ارتش ترکیه حدود هفت و نیم کیلومتر در داخل خاک سوریه در منطقه عفرین پیشروی کرد.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.
مقامات ترکیه تاکید کردند که در جریان عملیات شاخه زیتون تنها عناصر گروه های تروریستی و پناهگاه و تجهیزات متعلق به آنها مورد هدف قرار می گیرد و تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به غیرنظامیان و افراد بی‌گناه در جریان عملیات اتخاذ شده است.
http://www.yeniakit.com.tr/haber/ingilizler-ypgye-agliyor-416063.html
http://www.star.com.tr/guncel/tskdan-afrinde-teroristleri-sasirtan-taktik-haber-1300443/
https://www.yenisafak.com/dunya/bae-ve-misirdan-pkkya-destek-3025863
https://www.yenisafak.com/dunya/esedden-pkkpydye-yardim-onunu-acti-3015665
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/dunya/538001.aspx
http://www.haber7.com/dunya/haber/2530635-bae-misir-ve-suudi-arabistandan-pkkya-destek
http://www.gazetevatan.com/kendi-ailelerini-kaciriyorlar-1136525-dunya/
http://www.star.com.tr/guncel/firtina-52-bin-korucu-ordumuzun-emrindedir-haber-1300496/
http://www.haberturk.com/son-dakika-haberi-zeytin-dali-harekati-nda-son-durum-nedir-1805913
http://www.yeniakit.com.tr/haber/afrin-operasyonun-kilit-noktasi-o-olmasaydi-yapilamazdi-416173.html
http://www.yeniakit.com.tr/haber/buyuk-destek-52-bin-kisiyle-goreve-haziriz-416144.html
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.»

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم‌افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده‌کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستادکل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستادکل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم‌جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرورآفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده‌کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست‌مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش‌آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روزافزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

دیگر خبرها

  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه