Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@21:44:06 GMT

هنرمند مسلمان تربيت کنيم

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۱۳۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما،مجيد سرسنگي در نشست تبيين کتاب منظومه فکري آيت الله خامنه اي افزود: جاي خالي منظومه‌نويسي در دانشگاه‌هاي ما به چشم مي‌خورد. يکي از جفا‌هايي که طي اين سال‌ها به مقام معظم رهبري شده، اين بوده که بيانات ايشان را هنوز تئوريزه نکرده‌ايم.


وي گفت: درست است دشمن امروز جنگ اقتصادي را به ما تحميل کرده است، اما جنگ اصلي ما جنگ انديشه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ انديشه‌اي که مبتني بر تفکر اسلامي و انديشه مخالف آن است. پس زمينه اتفاقات اقتصادي نيز فرهنگي است.
معاون فرهنگي دانشگاه تهران بيان کرد: هرچند شعار‌هاي اغتشاشات اخير اقتصادي بود، اما زمينه آن فرهنگي بود. چند سال پيش رهبر انقلاب هشدار دادند که به اقتصاد بپردازيم؛ اما ما فقط شعارنويسي کرديم.
سرسنگي افزود: مديران فرهنگي امروز تريبون‌هايي را در اختيار کساني قرار مي‌دهند که اصل نظام را مورد هجمه قرار مي‌دهند؛ اين هم يکي از مظلوميت‌هاي نظام اسلامي است که بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.
وي با طرح اين سوال که آيا رهبر انقلاب به موضوع هنر توجه داشته اند، اظهار داشت: رهبر انقلاب مجموعه کاملي از فردي است که عالم در موضوعات متعدد است. ايشان يک مرجع ديني ممتاز، سياستمدار، مديري توانا، روشنفکر و با واقعيات فرهنگ آشنا هستند. رهبر انقلاب در فقه، شرع و اصول ديني ممتاز هستند و مي‌توان به راي ايشان اعتماد کرد.
معاون فرهنگي دانشگاه تهران گفت: رهبري به مسئله هنر آگاه و منتقد هنري هستند و بر خلاف ما که در يک رشته تخصص داريم، ايشان به مساله هنر احاطه دارند. رهبر انقلاب به تمام حوزه‌هاي هنري دقت دارند، اما به برخي از موضوعات توجه بيشتري دارند.
سرسنگي تاکيد کرد: عدم تبيين اصول هنري از سوي علما يکي از مشکلات ماست؛ يعني حدود برخي از هنر‌ها را نمي‌دانيم. متاسفانه در حوزه هنر‌هاي تجسمي، تئاتر و سينما بعد از انقلاب معيار‌هاي نظري مبتني بر اصول اعتقادي تبيين نشده است.
وي ادامه داد: ما در سطوح بالاي سياست‌گذاري هنري، به يک سياست جامع دست نيافته ايم. در تعريف هنر رهبر انقلاب نگران تحريف هستند و اينکه نسل آينده نداند در جنگ چه گذشت و انقلاب بر چه پايه‌اي استوار بود. يکي از تقصير‌هاي هنرمندان اين است که نتوانسته‌اند درست تبيين کنند.
معاون فرهنگي دانشگاه تهران گفت: رهبر انقلاب محتوا را در هنر خيلي مورد توجه قرار مي‌دهند. هنر مي‌تواند جذاب و سرگرم کننده هم باشد؛ اما محتواي خوب يکي از شروط هنر اسلامي است. متاسفانه امروز زير سوال بردن حيا در جامعه مد شده است.
سرسنگي خاطرنشان کرد: نظام هنري در زمينه تربيت نيروي مسلمان در عرصه هنر غفلت کرده است و به همين دليل نيروهاي متعهد به هنر انقلاب، به بهانه عدم توانايي در فرم کنار گذاشته مي‌شوند. رهبر انقلاب بين هنر مسلمانان و هنر اسلامي فرق قائل هستند.
وي گفت: مرز بين هنر مطلوب و غير مطلوب سخن رهبر انقلاب اسلامي است که مي‌فرمايند «هنر مطلوب در خدمت خلق خداست.» سهم حضور بين المللي هنر ايران تقريبا هيچ است؛ يعني نتوانسته ايم آثار هنري را به عرصه بين‌المللي ارسال کنيم و اگر فيلمي در عرصه بين المللي داريم، نقطه سياهي را از کشور نشان داده است.
معاون فرهنگي دانشگاه تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبري در دوران رياست جمهوري و رهبري به هنر علاقه نشان داده اند. ديدگاه‌هاي ايشان از نظر يک مرجع تقليد و مدير ارشد قابل تامل است.
سرسنگي تصريح کرد: مشکل اصلي ما مديريت فرهنگي است. انتصاباتي که براساس معيار‌هاي سياسي انجام شده‌اند، باعث شد تا ما در 40 سال گذشته کساني را در منصب مديريت فرهنگي ببينيم که شناختي نسبت به مباني اسلامي نداشتند.
تصوير دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل سخت است ولی حفظ و نگهداری آن از انجام عمل سخت‌تر است. در تاریخ نمونه‌ها فراوان است به طور مثال شیطان ۶ هزار سال عبادت کرد اما در یک لحظه آن را بر باد داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: روز شهادت شهید مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است زیرا گلوگاه انقلاب اسلامی آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم به قله‌های تربیت فرزندان انقلاب راه پیدا کنیم باید معلمی در تراز انقلاب اسلامی که نمونه آن شهید مطهری است، داشته باشیم.

وی افزود: اگر امروز در عرصه معرفتی پیش رفته‌ایم حاصل زحمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور به ویژه قم است که محصول آن امام عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری و پس از آنها علمای بزرگ هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در انقلاب اسلامی بعد از ۴۵ سال به سمت‌وسویی برویم که نیروهای پا به کار انقلاب را تحویل جامعه بدهیم که یکی از حلقه‌های مفقوده است، باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شود، تصریح کرد: شخصی که می‌خواهد فرزند ما را تربیت کند باید اول خودش تربیت شده باشد؛ لذا وزیر آموزش و پرورش و مجموعه فعال در این زمینه باید زحمت‌هایی را برای خود متحمل کنند که دستاورد آن را در انقلاب اسلامی ببینیم. در استان خوزستان نیز همین گونه است همه اشخاص باید کمک کنند تا سربازان در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه بدهیم.

وی بیان کرد: مجموعه افرادی که در کشور فعالیت می‌کنند، انقلابی هستند به تعبیر حضرت آقا در کل کشور ممکن است در خیلی از مسائل اقتصادی خودشان را نشان ندهند ولیکن من نسبت به عملکرد این دولت خیلی خوشایند هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ۱۰ هزار کارخانه‌های خرد و کلان که در این کشور تعطیل شده بودند به فعالیت برگشتند اما با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم که باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده بتوانیم برای رسیدن به نقطه مطلوب به کارها شتابی بدهیم. همچنین با توجه به فرمایش آقا که امسال را به نام جهش تولید نامگذاری کرده است اکنون دیگر کارها به تولید بسنده نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: اگر در این مشارکت تسهیلگری از ناحیه دولتمردان اتفاق بیفتد و مردم را به معنای واقعی سهیم کنیم، امسال می‌توانیم ثمره شعار سال را بچشیم.

وی با بیان اینکه تقریباً ۳۰ شهرستان در خوزستان وجود دارد، اظهار کرد: کارهای خیلی خوبی صورت گرفته اما اگر در هر شهرستان و شهرهای آن در یک تا ۲ نقطه که مورد نظر مردم است، کار محقق شود تا مردم ببیند می‌توانید به عنوان الگو معرفی کنید، لذا شهرداری‌ها و شورای شهر تلاش کنند تا این اتفاق صورت گیرد.

کد خبر 6091536

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌