Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار جمعی از طلاب جامعة المصطفی با اشاره به حضور طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف جهان در ایران افزود: طلاب المصطفی سفیران اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در جهان هستند به طوری که امروز طلاب علوم دینی از 110 ملیت در ایران حضور دارند و معارف الهی را فراگرفته و سپس مبلغ و مروج آن به سراسر دنیا خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جامعه المصطفی العالمیه، نهادی حوزوی است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد و تاکنون بیش از 35 هزار تن با گذراندن دوره های آموزشی در آن فارغ التحصیل شده اند.
33 هزار استاد هیات علمی، حق التدریس و همکار در مراکز علمی داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی العالمیه همکاری می کنند که نیمی از آن ها غیر ایرانی و فارغ التحصیل همین نهاد هستند.
جامعه المصطفی آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد.
این مرجع تقلید در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه بیشتر طلاب به نهج البلاغه ادامه داد: نهج البلاغه معدن گوهرباری است که می توان پاسخ بسیاری از مسائلی که نیازمند آن هستیم را در این کتاب یافت.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برتری علم از ثرورت در منظر امیرالمومنان(ع) افزود: در دنیای امروز منافع مادی حرف اول را در همه مسائل می زند، در حالی که امیرمؤمنان جایگاه علم را برتر از آن می دانند و ارزش منافع مادی را پایین می آورند؛ چراکه علم، انسان را از خطرات، گمراهی ها و انحراف ها حفظ می کند اما مال اگر حلال هم باشد باید توسط انسان نگهداری شود.
وی با بیان این که انسان هرچه در علم انفاق کند بهره بیشتری می برد، گفت: گاهی برخی برای مال با انسان دوستی می کنند اما هنگامی که مال از دست انسان رفت، دوستی ها بر باد می رود اما رابطه استاد و شاگردی به ویژه در روحانیت هرگز قطع نمی شود.
این مرجع تقلید ادامه داد: بر اساس کلام امیر مومنان کسانی که به مال دنیا چسبیده اند حتی در زنده بودن هم مرده محسوب می شوند در حالی که علما تا ابد زنده هستند هرچند جسم آنها در میان ما نیست ولی روح و افکارشان در دل های ماست.
وی بر استفاده از نعمت حضور در تحصیل علوم دینی و اجتناب از غفلت نشر معارف الهی تاکید کرد و گفت: باید در نشر علوم الهی اهتمام کنیم چراکه اگر یک تن هدایت شود طبق روایت پیامبر اکرم(ص) از آنچه که آفتاب بر آن می تابد بالاتر است.
آیت الله مکارم شیرازی، نظم، پشتکار و خلوص نیت را سه عامل موفقیت انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید مدارج علمی را با سرعت طی کنند و با همت لازم علم الهی را نشر دهند.
7404 / 1175 تنظیم: محمد زمانی ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • واکنش میرسلیم به بازگشت گشت ارشاد: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • جنایت در غزه نتیجه جاهلیت مدرن است
  • پیام تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • سپاه وجودش را وقف آرمان های الهی و مردم کرده است