Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:18:27 GMT

دستگیری پنج شکارچی متخلف توسط محیط بانان زنجانی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۱۸۴۶

دستگیری پنج شکارچی متخلف توسط محیط بانان زنجانی

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: محیط بانان این استان موفق به دستگیری پنچ شکارچی کل و بز و آهوان در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر و دشت سهرین خبر داد.

امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان در مجموع یک قبضه سلاح دولول قاچاق، یک قبضه سلاح دو لول و یک قبضه سلاح تکلول ته پر، کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بامداد امروز دوشنبه /2 بهمن جاری/ محیط بانان شهرستان طارم با اطلاع از حضور شکارچیان کل و بز در 'دربند ده بهار' واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، پس از هفت ساعت پیاده روی، موفق به دستگیری 2 شکارچی متخلف سابقه دار شدند.
باقری خاطرنشان کرد: از شکارچیان متخلف، یک قبضه سلاح شکاری دولول قاچاق و 2 تیر فشنگ چارپاره و یک عدد کوله پشتی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: محیط بانان سهرین نیز روز گذشته /یک بهمن جاری/ در منطقه آزاد زنجان در اراضی روستای حاجی کندی موفق به دستگیری سه نفر از شکارچیان متخلف بومی منطقه شدند.
باقری ادامه داد: از این متخلفین نیز تعداد یک قبضه سلاح شکاری دو لول و یک قبضه تک لول ته پر متعلق به غیر و 28 تیر فشنگ ساچمه و یک تیر فشنگ چارپاره و 2 قبضه چاقو به دست آمد.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 1375تحت حفاظت قرار گرفته و دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود.
پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون و گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی آن و آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، دال، سنجاب زمینی، رودک،کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی و زنجانی، افعی شاخدار ایرانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران و آبزیان این منطقه است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر