Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@10:43:40 GMT

زینب (س) الگوی صبر و استقامت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۲۲۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن گرامیداشت زادروز عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) را استقامت و صبر ایشان دانست و گفت: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط حادثه کربلا و دوران سخت اسارت را تحمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در این میان نکته‌ای که مایه درس برای همه است، استقامت حضرت زینب(س) است که همه این مسائل، مشکلات و مصائب، ایشان را ذره‌ای از پروردگار دور نکرد و استقامت نشان دادند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: امروز ما هم باید به تاسی از حضرت زینب کبری(س) در میان مشکلات ومصائب مادی و دنیوی تکیه بر بنیه اعتقادی خود کنیم و همانطوری که حضرت زینب(س) در اوج مصیبت فرمودند «ما رایت الا جمیلا» با نگرش و دیدی زیبا فقط پروردگار را ببینیم و بس .

حجت‌الاسلام عبدی تاکید کرد: امروز آن چیزی که دشمنان ما مورد هدف قرار داده‌اند، همین استقامت و مقاومت ملت ایران است که در قالب جنگ نرم و با ابزارهایی چون فیلم‌های جذاب، شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و... استقامت ما را تحت‌الشعاع خود قرار داده و از اسلام و قرآن و خدا دور کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) اگر استقامت به خرج داد به واسطه عزم و اراده ایشان بود که نتیجه آن عزت برای اسلام شد ،مردم ما هم امروز بایستی عزم و اراده خود را دو چندان کنند و استقامت نشان دهند تاعزت برای اسلام و مسلمین همچنان مستدام بماند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال دوشنبه ۳ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

بگذار تا ز شارع میخانه بگذریم

کز بهر جرعه‌ای همه محتاج این دریم

روز نخست، چون دم رندی زدیم و عشق

شرط آن بود که جز ره آن شیوه نسپریم

جایی که تخت و مسند جم می‌رود به باد

گر غم خوریم خوش نبود به که می‌خوریم

تا بو که دست در کمر او توان زدن

در خون دل نشسته چو یاقوت احمریم

واعظ مکن نصیحت شوریدگان که ما

با خاک کوی دوست به فردوس ننگریم.

چون صوفیان به حالت و رقصند مقتدا

ما نیز هم به شعبده دستی برآوریم

از جرعه تو خاک زمین در و لعل یافت

بیچاره ما که پیش تو از خاک کمتریم

حافظ چو ره به کنگره کاخ وصل نیست

با خاک آستانه این در به سر بریم

تعبیر و تفسیر غزل

در راه رسیدن به مقصود از داشته‌های بسیار دست کشیدی و دشواری این مسیر را بر خودت هموار کردی. با این حال فکر می‌کنی تلاشت بیهوده بوده اما بدان که تو هنوز در ابتدای مسیر زندگی هستی و به مراحل بالای کمال نرسیده‌ای پس صبر کن و آهسته و پیوسته قدم بردار تا کارها خراب نشود و غم به دلت راه پیدا نکند. آدم‌ها آنقدر که تو بزرگشان می‌کنی، بزرگ نیستند. مواظب بعضی از دوستانت باش که گرگ در لباس میش هستند. آنها می‌خواهند بنیادت را از بین ببرند و دل و دینت را بگیرند و نگذارند به مقصود برسی پس عاقل باش و از ریاکاران دوری گزین. هرگز به کم قانع مشو و هرچیزی را در بالاترین حد تصور برای خودت بخواه و از خدا بطلب.     

 

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • پیام تبریک معاون وزیر ورزش به دختران المپیکی
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر