Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:46:23 GMT

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران از سلامت تئاتر گفت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۲۳۰۴

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران از سلامت تئاتر گفت

سید عباس صالحی که برای تماشای نمایش «دریازدگی» به تئاتر شهر آمده بود بر سلامت تئاتر این روزهای ایران صحه گذاشت و این در حالی است برخی منتقدان فضای تئاتر را مورد هجمه قرار داده‌اند. ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱ فرهنگی نمایش نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اولین حضورش در جشنواره تئاتر 36 فجر، به تئاتر شهر آمده بود و در جمع خبرنگاران تأکید کرد: «توجه به کمیت به لحاظ ارزشی نه بد و نه خوب است؛ اما در عین حال می‌تواند یک معنا هم داشته باشد و آن این است که در مسیر تئاترهای ما ممکن است فرصت رقابت هم برای همه فراهم شود و این تفسیر خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره بر اینکه همه آثار جشنواره کمیت‌گرا نبوده، از فرصت کارهای تهرانی و شهرستانی در فضای بزرگی به نام جشنواره برای رقابت گفت. وی گفت: «ما هم کارهای کمی داریم و هم کیفی و در این همین مسیر کیفیت‌افزایی ما مسیر طولانی در پیش داریم. آنچه من در توییت خود گفتم به معنای ایجاد رغبت برای تماشای کارها با تعداد و موضوعات زیاد است.»

وی درباره بودجه تئاتر نیز گفت: «شرایط امروز کشور و مشکلات موجود در زمینه اعتبارات محدود و تخصیص اعتبارات مشخص است و همه مراحل مختلفی را طی می‌کند. اول در اصل بودجه فرهنگی و هنری و بعد بودجه تئاتر مسائل زیادی مطرح است؛ اما در مجموع تلاش داریم تئاتر شرایط بهتری پیدا کند. در همین ایام جشنواره تلاش شد تا بخشی از بدهی‌ها پرداخت شود.»

صالحی در ارتباط به حواشی شکل گرفته و سایه افکنده بر جشنواره تئاتر فجر گفت: «من جزء خوش‌بینان هستم و فکر نمی‌کنم این اتفاقات به گونه‌ای باشد که فضا را تهدیدآمیز کند. همانطور که گفتید در عرصه کتاب و موسیقی تلاش‌هایی شده است که امیدوارکننده است و درباره تءاتر هم این اتفاقات خواهد افتاد.»

وی همچنین با اشاره به اینکه با خانواده پای نمایش‌های می‌نشیند، تأکید کرد «باتوجه به ویژگی‌های خانواده‌های از نوع سنتی ما، همین سلامت را نشان می‌دهد. حتماً تیاترهای خوب کم نیست که من به تماشای تئاتر می‌آیم.»

وزیر فرهنگ در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه تئات در اولویت چندم اوست، با اشاره با تئاتربینی‌های پیش از انقلاب خود گفت: «با وجود اینکه خانواده سنتی داشتم خانواده‌ام در دوران دانش‌آموزی تئاتر بازی می‌کردند. بچه‌هایم علاقه‌مند به تئاتر هستند. این حوزه‌ها به شکل شخصی برایم مهم بود.»

وی در پاسخ به شرایط کنونی تئاتر شهر و بازسازی ناقص آن، از صحبت با نوبخت گفت و اعلام کرد در آینده در این باره سخن خواهد گفت.

در این دیدار حسینی، معاون هنری وزیر و مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی او را همراهی کردند.

انتهای پیام/

R1369/P1361/S4,39/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنر‌های نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاهشمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۳۱ خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.

ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور خواهد بود آثار برگزیده از ۲۵ شهریور تا ۴ آبان در شهرستان‌ها اجرا خواهند شد.
گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!