Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار گلستان گفت: اجراي تعهد ايجاد 19 هزار و 400 شغل در استان که براي سال جاري برنامه ريزي شده است، بيکاري را کاهش نمي دهد، اما نرخ آن ثابت خواهد ماند.

محمود ربيعي روز دوشنبه در نشست ستاد اشتغال شهرستان گرگان اظهار کرد: اين درحالي بوده که براي انجام ميزان تعهد داده شده براساس برش استاني بايد فعاليت دستگاه ها 130 درصد افزايش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه امروز دولت با ايجاد اشتغال سعي در تک رقمي کردن نرخ بيکاري دارد، افزود: استان گلستان در زمينه اشتغال در سطح کشور همواره نرخ دو رقمي داشته و نشان دهنده عقب ماندگي در موضوع ايجاد شغل و اقتصاد است.
معاون استاندار گلستان رفع مشکلات را نيازمند همراهي بخش خصوصي و دولتي بيان کرد و يادآور شد: ميزان ورود زنان به بازار کسب و کار در دولت يازدهم، 3.5 برابر شده است.
سيد عباس حسيني فرماندار گرگان ميزان تعهد ايجاد اشتغال شهرستان را 4هزار و 100 نفر بيان کرد و گفت: کل ميزان اعتبارات اشتغال استان 960 ميليارد ريال است.
سعيد مازندراني مدير کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي گلستان نيز با اشاره به مشارکت 11 هزار فارغ‎التحصيل در طرح کارورزي، گفت: از اين تعداد کمتر از 650 نفر جذب کار شده ‎اند.
وي تعداد افراد بيمه شده در سال جاري در سطح استان را 9 هزار نفر اعلام کرد و گفت: هر واحد صنعتي براي آغاز فعاليت بايد يک واحد زيست محيطي داشته باشد که 190 نفر از اين طريق در استان مشغول به کار خواهند شد.
مدير کل تعاون، کار رفاه اجتماعي گلستان يادآور شد: تعهد بسيج سازندگي در سامانه رصد يکهزار شغل بود که به دليل هماهنگ نبودن فعاليت هاي بين دستگاهي، اين تعداد ميسر نشده است.
استان گلستان با يک ميليون و 869 هزار نفر جمعيت در شمال کشور قرار دارد و افزون بر 47 درصد از مردم استان ساکن روستاها هستند.
طبق اعلام مرکز آمارايران نرخ بيکاري در استان گلستان 12.6 درصد است.
3014/1648
خبرنگار: مجيد ميهن دوست ** انتشار: پري سالارنيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد