Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌های شهدای پلاسکو در دیداری با شهردار تهران خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان را مطرح کردند که مهمترین آنها مربوط به تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن خانواده‌ها و مشخص شدن نتیجه پرونده پلاسکو بود.

به گزارش ایسنا، عصر امروز نشستی برای دیدار محمدعلی نجفی با خانواده‌های شهدای پلاسکو در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که در این نشست علاوه بر حضور خانواده‌های شهدای پلاسکو جمعی از اعضای شورای شهر از جمله حق‌شناس، مسجدجامعی، حبیب‌زاده، میرلوحی و امینی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی پس از حضور در جمع خانواده‌های شهدای پلاسکو ابتدا در کنار هر کدام از خانواده‌ها حضور پیدا کرد و صحبت‌ها و خواسته‌های آنها را شنید.

در این نشست مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: من در مسئولیت جدید خود وظیفه‌ام می‌دانم که پیگیر امور همه همکاران و خانواده‌های شهدا باشم. هرچند هر تلاشی که ما انجام دهیم لحظه‌ای خلاء نبود آنها را پر نمی‌کند اما وظیفه ما است تا با تمام وجود برای آرامش خانواده‌های شهدا هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام بدهیم.

در ادامه این برنامه تعدادی از اعضای خانواده شهدای پلاسکو به نمایندگی از سایر خانواده‌ها پشت تریبون حاضر شدند و حرف‌ها و دغدغه‌هایشان را خطاب به شهردار تهران عنوان کردند.

مینا احمدزاده همسر شهید امینی یکی از افرادی بود که پشت تریبون رفت و اظهار کرد: اولین خواسته ما این است که با احترام با ما برخورد کنند نه اینکه به هر ارگانی می‌رویم به ما بی‌احترامی بشود و بگویند که اینها شهید نیستند. بنیاد شهید بگوید یک نفر چطور باید کشته شود تا جزو شهدای بنیاد شهید محسوب شود.

وی اضافه کرد: بعد از یک سال هنوز وضعیت پرونده مشخص نشده است. دادستان و مسئولان محترم بگویند چرا نباید جواب پرونده مشخص شود تا ببینیم چه شده و مقصران چه کسانی بوده‌اند. ما می‌خواهیم بدانیم بالاخره چه اتفاقی افتاده است نه اینکه بشنویم که بگویند می‌خواهند کاری کنند تا در نهایت همسر من مقصر اعلام شود.

همسر شهید امینی با انتقاد از برخی رفتارها گفت: می‌گویند شما که پول گرفته‌اید دیگر چرا دنبال مقصر هستید. می‌خواهم بدانم آیا می‌توان پول را بگذارم مقابل دختر 11 ساله‌ام و بگویم این پدر تو است.

حبیب هوایی برادر شهید حامد هوایی نیز به نمایندگی از خانواده‌ها صحبت کرد و گفت: امیدوارم آقای نجفی به عنوان متولی کار مسائل ما را پیگیری کنند و به نتیجه برسند. اگر قرار نیست به ما خدماتی بدهند به جای عنوان شهید همان جانباختگان را هم استفاده کنند بهتر است.

هوایی افزود: وقتی پلاسکو اتفاق افتاد حضرت آقا آتش‌نشانان را شهدای خدمت خطاب کردند و  در مورد شهدای نفتکش سانچی که جا دارد به خانواده آنها تسلیت بگویم دو سه روز بعد از حادثه بلافاصله برخی از مسئولان گفتند که در حال رایزنی هستند تا این افراد شهید خدمت محسوب شوند و اگر این اتفاق بیفتد آنها هم خیلی از خدماتی که به شهدای منا، ترور و غیره داده می‌شود را دریافت می‌کنند. ما توقع داریم که این مسائل پیگیری شود تا جوابی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدای پلاسکو در اداره امور ایثارگران شهرداری پرونده ندارند، گفت: عزیزان ما امکان این را ندارند که از خدمات شهرداری استفاده کنند.

هوایی گفت: با همت کوچکی از طرف شهرداری و شورای شهر خیلی از موارد حل خواهد شد ضمنا ما چون انتظار داشتیم این دیدار زودتر با شهردار برگزار شود از چهار ماه پیش نامه‌ای آماده کردیم و خدمت شما (شهردار) خواهیم داد.

مجتبی کوهی برادر شهید کوهی نیز از دیگر افرادی بود که صحبت کرد و گفت: یک هدف، یک آرمان و یک کشور اما این همه تفاوت. افرادی در جنگ کشته می‌شوند و شهید محسوب می‌شوند اما آتش‌نشانان برای وظیفه دیگری جانشان را از دست داده‌اند شهید نیستند. این سکوت یکساله ما و عدم تحقق وعده‌ها یک نقطه تاریک خواهد بود.

برادر یکی از شهدای حادثه پلاسکو اضافه کرد: شهدای خدمت تنها یک عنوان است و متولی خاصی آن را حمایت نمی‌کند. روی صحبت من با دادستان است که وعده هفت ماهه مشخص شدن نتیجه پرونده  پلاسکو را داده بود اما یک سال از آن گذشته است.

کوهی گفت: 16 خانواده آتش‌نشان در 365 روز گذشته یک روز آرام نداشته‌اند و هر روز درگیر بروکراسی‌های پیچیده بودند. این خانواده‌ها عزیز از دست داده‌اند و بار از دست دادن یک عزیز به تنهایی سخت است. در این شرایط این بروکراسی پیچیده آزار بیشتری می‌دهد. آقای نجفی از شما ممنونم که گوش شنوا داشتید اما حتما چند ماه بعد از شما در قبال این صحبت‌ها آزمون گرفته خواهد شد و خواهش می‌کنیم که این بار را از دوش خانواده‌ها بردارید.

مادر شهید رضا نظری نیز در این مراسم صحبت کرد و گفت: آقای نجفی اگر امروز می‌بینید ما کمی تند صحبت می‌کنیم به این دلیل است که وقتی آن اتفاق افتاد ما زیر آوار تعلمات روحی بودیم و صحبت نکردیم هرچند که باید شهردار وقت پاسخ می‌دادند نه شما. آن زمان می‌آمدند و می‌رفتند و می‌گفتند شما مادر شهید هستی و باد بر غبغب ما می‌انداختند.

وی به مشکلی که برای خانواده‌هایی که فرزند مجرد داشتند و مستمری آنها قطع شده اشاره کرد و در ادامه گفت: فرزند من 9 ماه بود که وارد آتش‌نشانی شده بود و فقط 43 روز از پوشیدن لباس حریق او می‌گذشت شاید فرستادن او به این ماموریت ناشی از خلآء قانونی باشد و فرزند من در حالی رفت که بی‌تجربه بود. او فقط 24 شیفت را گذرانده بود و پلاسکو اولین و آخرین حریقی بود که در آن حضور پیدا کرد. می‌گویند قسمتش شهادت بوده اما من این مساله را قبول ندارم و احتیاط شرط عقل است. فرمانده می‌توانست بگوید که او بی‌تجربه است و او را به این ماموریت نمی‌فرستاد. قانونی نیست که بگوید کسی که آموزش کمی داشته به حریق نرود ولی وجدان کاری که هست.

وی ادامه داد: چرا شهدا همه جوان و بی‌تجربه بودند چون آنها که تجربه داشتند فرار کردند و بیرون آمدند.

مادر شهید نظری ادامه داد: الان که من پیگیر حقوق خانواده شهدا در مورد بنیاد شهید هستم به خاطر خودم نیست زیرا من فرزند و نوه ندارم و فقط به احترام شهدای پلاسکو و قبل از آن و خدای نکرده شهدای بعدی پیگیر هستم تا این قانون درست شود.

وی به خانواده شهدای نفتکش سانچی تسلیت گفت و افزود: وقتی آن حادثه اتفاق افتاد در طول این یک هفته ما هم غمگین بودیم و پیش خودم می‌گفتم از فرزند من چند تکه استخوان آمد اما آنها همین را هم ندارند.

به گزارش ایسنا، در پایان این برنامه تندیس یک آتش‌نشان در محوطه باغ موزه با حضور اعضای شورای شهر رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد

فولادی اظهار کرد: پیکر پاک شهید "محمدشفیع فیضی‌زاده" از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید گرانقدر در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شده است.

فولادی یادآور شد: این شهید سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر سه به درج رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: پیکر این شهید در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

فولادی یادآور شد: مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود.

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام "محمدشفیع فیضی زاده" از شهدای ایلام بعد از ۴۱ سال غربت و دوری تفحص شد.

این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود.

شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

سال ۱۴۰۰ هویت ۲ تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال