Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - فرماندار اردکان گفت: اگر تدابير مناسبي براي مشکل کم آبي اين شهرستان انديشيده نشود، در سال آتي بحران بزرگي مقابل روي اردکان خواهد بود.

به گزارش ايرنا، هادي مقيمي عصر دوشنبه در ديدار با مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد افزود: دستگاه هاي متولي تامين آب از هم اکنون بايد آمادگي کاملي داشته باشند تا اردکان از لحاظ منابع آبي دچار مشکل نشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ميزان آبدهي سفره هاي زير زميني اردکان به شدت کاهش يافته و جمعيت اين شهرستان رو به افزايش است، تصريح کرد: برخي از چاه هاي آب شرب شهرستان آلوده شده يا در معرض آلودگي است که اين مشکل تامين آب شرب سالم براي شهروندان را با چالش مواجه کرده است.
مقيمي گفت: طبق سرشماري سال 1395 نرخ رشد جمعيت اردکان 7.4 درصد است که بالاترين نرخ رشد جمعيت کشور را دارد و لازم است برنامه ريزي ويژه اي در زمينه تامين آب مصرفي شهروندان انجام شود.
وي تاکيد کرد: در صورتي که تامين دستگاه آب شيرين کن در سياه کوه پيگيري شود و با جداسازي آب شرب مي توان الگو خوبي در اين زمينه ارائه کرد تا مشکل کمبود آب تا حدودي جبران شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان يزد نيز گفت: به دليل آنکه شهر اردکان در انتهاي دشت يزد قرار دارد، آب آن از کيفيت بدي برخوردار است و براي بهبود کيفيت آن بايد تلاش شود.
علي اسلامي افزود: در آينده نزديک در ارتباط با ايجاد يک مجموعه آب شيرين کن بزرگ که بتواند 100 تا 150 ليتر در ثانيه آب شيرين براي آب شرب اردکان تامين کند، تصميمات اساسي گرفته مي شود.
وي اضافه کرد: شهر اردکان به طور معمول از نظر منابع آبي با مشکل مواجه است و حتي بارندگي خوب نيز مشکلات موجود براي تامين آب اين شهرستان را رفع نمي کند و بايد براي تابستان پيش بيني هاي ويژه صورت گيرد.
اسلامي با تاکيد بر توسعه وافزايش ظرفيت شبکه آب شيرين کن تصريح کرد: آب از نيازهاي ضروري مردم است و تامين آن يک مساله سياسي نيست، در اردکان 13 حلقه چاه آب وجود دارد که 3 حلقه آن با توجه به آلودگي بالا از چرخه بهره برداري خارج شده است.
وي گفت: 380 ليتر نياز آبي تابستان شهرستان اردکان است و 28 ايستگاه برداشت آب در اين شهر ايجاد شده که تعداد اين ايستگاه قابل افزايش است .
در استان يزد سه هزار و 680 حلقه چاه ، 387 دهنه چشمه و دو هزار و 630 رشته قنات وجود دارد که سالانه يک هزار و 150ميليون متر مکعب آب از آنها برداشت مي شود که از اين ميزان 88.5 درصد در بخش کشاورزي ، 8.5 درصد در شرب شهر و روستا و سه درصد در بخش خدمات مصرف مي شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعيت دارد و مرکز آن در 60 کيلومتري شمال شهر يزد واقع است.
7544/ 6014/ خبرنگار: مژگان دشتي** انتشار: کاظم شاملو
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ مراجعان می‌گویند: به رغم ارائه خدمات مطلوب و ارزان قیمت در این مرکز، لازم است مشکلاتی از جمله نوبت دهی رفع شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرمندان اردکان در فرهنگسرای خاتمی گردهم آمدند
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟