Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@02:18:33 GMT

سوالی که موگرینی از پاسخ به آن طفره رفت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۳۴۴۱

رویداد۲۴-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره برنامه آمریکا برای تشکیل کارگروهی با اروپایی‌ها برای اصلاح برجام خودداری کرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره تشکیل «کارگروه اصلاح برجام» توسط آمریکا و اروپا طفره رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا امروز، دوشنبه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی مدعی شد دو کشور به توافقی بر سر تشکیل کارگروهی جهت اصلاح برجام دست یافته‌اند.

وی بعد از دیدار با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، «مارک سیدویل»، مشاور امنیت ملی و «بوریس جانسون»، وزیر خارجه این کشور گفت با آنها برای تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان جهت اصلاح معایب برجام به توافق رسیده است.

تیلرسون گفت که این کارگروه ممکن است از هفته آینده به بعد تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای «رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای رفع نگرانی‌های ما» رفع کند.

فدریکا موگرینی بعد از دیدار با «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطینی در بروکسل، در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران حاضر شد.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال بعد از پرسیدن سوال اول خود که به مذاکرات اسرائیل-فلسطین مربوط بود سوال دوم خود را به ایران و برجام اختصاص داد.

وی پرسید: «سوال دوم من به ایران مربوط می‌شود. تیلرسون امروز در لندن با بوریس جانسون دیدار کرد. او گفت کارگروهی راه انداخته تا در چارچوب آن مباحثات لازم پیرامون ‌آنچه او و ترامپ به آن توافقات جانبی می‌گویند را پیگیری کند. آیا صحبت کردن درباره یک توافق جانبی - نه مذاکره مجدد بر سر برجام- برای شما واقع‌بینانه است؟»

«موگرینی» گفت چون این خبرنگار دو سوال پرسیده، او به یک سوال بنا به انتخاب خودش پاسخ می‌دهد.

وی گفت: «قانون من این است که وقتی دو سوال مطرح می‌شود خودم انتخاب می‌کنم کدام یکی را جواب بدهم. امروز هم استثنایی وجود ندارد، بابت این متأسفم. به سوال اولتان (درباره مذاکرات سازش) که به جلسه امروز هم مربوط می‌شود پاسخ می‌دهم.»

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره تغییر دین خود از مسیحیت به اسلام در نشست خبری پس از پیروزی برابر استقلال ملاثانی در اهواز مورد سوال قرار گرفت و در واکنش به آن گفت: می‌دانید که هیچ وقت برای پاسخ دادن به سوال‌های غیرمرتبط مشکلی ندارم. مشکلی ندارم ولی مسئله شخصی من با مسئله حرفه‌ای جداست.

او جملاتش را به این شکل در کنار هم قرار داد و اضافه کرد: چون پرسیدید و کنجکاو هستند، باید بگویم بله. با افتخار مدتی پیش به دین اسلام روی آوردم و یکی از شما هستم. حتی عضوی از خانواده های ایرانی. می‌خواستم آخر فصل درباره این موضوع صحبت کنم، چون مسائل شخصی را در درون خودم نگه می‌دارم. اما چون بیان کردید، بله این حقیقت دارد.

ویدئو: 331140

دیگر خبرها

  • مورایس: با افتخار یکی از شماها شدم
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟