Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر علی محمد آدابی در همایش بزرگداشت روز پرستار اظهار کرد: «انتقادهای ما به این دلیل است که بهتر است منابعمان استفاده شود، خوشبختانه در دوره اخیر باب بسیار خوبی با وزارت بهداشت باز شده است و تیم پرستاری در تمام کارگروه‌ها حضور فعال دارند و مسائل و مشکلات پرستاران را بیش از آنچه باید، دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «پرستاری بدون‌شک یکی از سرمایه‌های اجتماعی است و کشور ما با بیش از ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور این پرستاران را تربیت می‌کند.»

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: «قانون برآمده از اخلاق، عبارت است از شناخت و رعایت حقوق متقابل و این رمز پیشرفت‌ کشورهای توسعه‌یافته است. قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که بیش از ۱۰ سال پیش تصویب شده، هنوز اجرایی نشده است و این زیرپا گذاشتن حقوق پرستاران است. انتظار ما این است که نمایندگان مجلس بودجه مورد نیاز پرستاران را حمایت کنند.»

آدابی ادامه داد: «سرمایه اجتماعی فاصله ما را با کشورهای پیشرفته تعیین می‌کند، سرمایه اجتماعی باعث همگرایی افراد و ملت برای رسیدن به اهداف می‌شود.»

وی خاطرنشان کرد: «با تعامل خوبی که با وزارت بهداشت صورت گرفته، مشکلات پرستاری حل خواهد شد و بسیاری از این مشکلات نیازی به بودجه ندارند و صرف اختیار دادن به ما، می‌توانیم هویت پرستاری را حفظ کنیم.»

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس۲۰۲۴، امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، آغاز به کار کرد. 

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در حاشیه این نمایشگاه و فروم قانونگذاری، درباره «قانون ارزش افزوده برای پارک‌های علم و فناوری» توضیح داد: موضوع بودجه برای زیرساخت‌های پارک علم و فناوری کشور موضوع پر اهمیتی است و کشور هم توان تامین گسترده این بودجه را ندارد. 

صفاری‌نیا ادامه داد: نیاز است به‌صورت جداگانه‌ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، بودجه اختصاصی برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان‌ها، لحاظ شود. 

وی ادامه داد: همچنین شهرداری‌ها برای پارک‌های علم و فناوری که داخل شهر مستقر نیستند و خدمت‌رسانی به آنها سخت‌تر است، خدمات زیرساختی ارائه نمی‌کند. 

رئیس پارک فناوری پردیس به ضرورت قانون ارزش‌افزوده اشاره کرد و گفت: درواقع شرکت‌ها برای استفاده از خدمات زیرساختی مختص شرکت‌های دانش‌بنیان، مبلغ ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند. 

صفاری‌نیا با اشاره به میزان نقدینگی و بودجه اختصاص‌یافته به پارک‌های علم و فناوری در سال جدید گفت: به‌طورکلی مبلغ هزار و سیصد میلیارد تومان بودجه اختصاصی برای پارک‌های علم و در سال ۱۴۰۲ فناوری است. 

وی افزود: اما امسال مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان سهم ارزش افزوده 
پرداخت شد. هر شرکت دانش‌بنیان، به‌ازا و براساس میزان فروشی که دارد باید سهم ارزش افزوده خود را پرداخت کند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها، تا حد زیادی چالش‌های مربوط به قانون‌گذاری‌ها، رفع شده است، گفت: 
۵ محور اصلی معافیت مالیاتی، حقوق مربوط به کارکنان شرکت‌ها، درآمد‌های اتفاقی، اختلافات حقوقی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و ارگان‌های دولتی از جمله موارد قانونی پیگیری شده بوده است.

وی گفت: همچنین ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری از جمله مواردی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیگیری و به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی