Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
رنگ هاي به کار رفته در سقف و ديوارهاي خانه مي توانند نشان دهنده ميزان موفقيت طراح داخلي آن باشند. در اينجا با بعضي نکات روانشناختي مربوط به اين رنگ ها آشنا مي شويد.
1. رنگ هاي گرم
رنگ هاي گرم مثل نارنجي يا زرد، دماي اتاق را بالا مي برند. بنابراين بهتر است در ساختار اتاق هايي استفاده شود که رو به شمال ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جايي که اين رنگ ها القا کننده جنبش و فعاليت هستند، پس بهتر است در اتاق هايي که براي استراحت و آرامش در نظر گرفته شده اند، به کار نروند. ضمناً نارنجي احساس گرما و شوق را به ذهن مي آورد، و زرد چشم را خسته مي کند. بنابراين استفاده از آنها در اتاق خواب توصيه نمي شود.

رنگ هاي گرم مثل نارنجي يا زرد، دماي اتاق را بالا مي برند
2. رنگ هاي روشن
رنگ هاي روشن مانند سبز و آبي روشن شاد و پرانرژي هستند و به اتاق حالتي دوستانه و صميمي مي دهند، بنابراين بهتر است در اتاق هايي مانند غذاخوري و آشپزخانه، که معمولاً براي دور هم بودن و گفت و گو استفاده مي شوند، به کار بروند. رنگ سبز همچنين مي تواند نشانه خوشبختي و سلامتي باشد و استرس را کاهش بدهد. بنابراين سبز روشن مي تواند رنگي مناسب براي اتاق خواب شما باشد.

رنگ هاي روشن شاد و پرانرژي هستند و به اتاق حالتي دوستانه و صميمي مي دهند
3. رنگ هاي تيره
رنگ هايي مثل آبي پررنگ، بنفش و سبز تيره مي توانند القاکننده حس دلتنگي يا افسردگي باشد. اما همين رنگ ها اگر در مکان مناسب و در کنار اشياي مناسب به کار روند، اتاق شما را امن و راحت نشان مي دهند. اگر شب ها به سختي به خواب مي رويد، رنگ ديوارهاي اتاق خواب را بنفش انتخاب کنيد. اين رنگ همچنين افزايش دهنده ميل جنسي (به خصوص در خانم ها) است.

رنگ هايي مثل آبي پررنگ، بنفش و سبز تيره مي توانند القاکننده حس دلتنگي يا افسردگي باشد
4. رنگ هاي سرد
رنگ هاي سرد مانند آبي يخي، آرامش بخش هستند و به خصوص براي اتاق خواب مناسبند. اگر در اتاق خوابتان رنگ هاي سرد به کار رفته باشد، شب ها با آرامش به خواب مي رويد و صبح ها سرحال از خواب بيدار مي شويد.

رنگ هاي سرد مانند آبي يخي، آرامش بخش هستند و به خصوص براي اتاق خواب مناسبند
5. آبي تيره
آبي مورد علاقه بسياري از افراد است و احساس آرامش و صلح را به ذهن مي آورد. اما آبي در خيلي از افراد حساس غم و گوشه گيري به وجود آورد و به گرايش افراد به برقراري ارتباط لطمه مي زند، به همين دليل بهتر است در اتاق نشيمن يا غذاخوري استفاده نشود. در عين حال اين رنگ اشتها را کم مي کند و براي استفاده در آشپزخانه مناسب نيست. اما تحقيقات نشان مي دهند که آبي مناسب ترين رنگ براي دفاتر کار است چون افراد در اتاق هاي آبي بيشترين بازده کاري را دارند.

آبي تيره در خيلي از افراد حساس غم و گوشه گيري به وجود آورد
6. قرمز
رنگ قرمز هيجانات قوي، عشق و حرارت را بر مي انگيزد، ولي در عين حال مي تواند احساس خشم و عصبانيت را تحريک کند، بنابراين رنگ قرمز براي اتاق کودک مناسب نيست. توصيه مي شود رنگ اصلي اتاق را قرمز انتخاب نکنيد، اما اگر اين رنگ را دوست داريد از اشياي قرمز استفاده کنيد.

رنگ قرمز براي اتاق کودک مناسب نيست. توصيه مي شود
7. خاکستري
اين رنگ اشتها را کم مي کند، بنابراين آن را در اتاق غذاخوري يا آشپزخانه به کار نبريد (مگر در صورتي که واقعاً مي خواهيد کمتر بخوريد.) خاکستري همچنين رنگي سرد و نشانگر ترس و فقدان احساس است بنابراين در کل استفاده از آن در اتاق شما توصيه نمي شود.

رنگ خاکستري اشتها را کم مي کند، بنابراين آن را در اتاق غذاخوري يا آشپزخانه به کار نبريد
منبع : bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری در رابطه با نبود اسامی برخی از روانشناسان در وبسایت انجمن روانشناسان اظهار داشت: این موضوع دارای اشکال است. انتظار می‌رود تمامی روانشناسان و مشاورانی که کارشناسی ارشد و دکترا دارند عضو سازمان روانشناسی شوند و مراحل دریافت پروانه تخصصی را طی کنند و با طیب خاطر و بدون دغدغه خدماتشان را انجام دهند. کسانی که این کار را نکرده‌اند، کارشان تخلف تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که اسامی یک تعدادی از روانشناسان و مشاوران ثبت نشده است. چراکه سایت سازمان نسبتا جدید است، پس اسامی کسانی که قدیمی هستند (به ویژه در ده سال اول) در سایت نیست. به عبارتی احراز صلاحیت نشده‌اند.

فتحی تاکید کرد: نبود اسامی افراد نامبرده به معنای عدم صلاحیت آن‌ها نیست. بلکه به این دلیل که در آن زمان سایتی وجود نداشت این اتفاق افتاد است. این افراد جزو پیشکسوتان روانشناسی و اعضای اولیه سازمان هستند.

وی افزود: از این دسته از روانشناسان که تعدادشان حدود ۲ الی ۳ هزار نفر است، درخواست می‌کنیم که سازمان مراجعه کرده و مراحل احراز صلاحیت را طی کنند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در رابطه با تعرفه‌های روانشناسی گفت: خدمات روانشناختی برخلاف خدمات پزشکی که با یک و یا دوبار مراجعه و دریافت یک سری دارو تمام می‌شود، نیاز به مراجعات متعدد دارد. از طرف دیگر هزینه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره نسبتا بالاست.

وی افزود: به همین دلیل تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید و به مردم سرویس دهد تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

فتحی آشتیانی در رابطه با این موضوع که آیا سن ابتلا به اختلالات روانی و افسرگی کاهش داشته است اذعان داشت: ما پژوهشی در این رابطه نداریم که ثابت کند سن ابتلای به مشکلات روانشناختی پایین آمده باشد. اگر هم باشد در افواه است هیچ پشتوانه پژوهشی پشت آن نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • (تصاویر) خاص‌ترین خانه این روز‌های ژاپن!
  • خاص ترین خانه این روزهای ژاپن! (+تصاویر)