Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید ابهری جامعه‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، گفت: با توجه به گسترش جنگ نرم و ابزارهای مورداستفاده آن، اتاق فکر دشمن هر روز ماده جدیدی را با نام و شکل جدید برای فریب جوانان به بازار عرضه می‌کند. امروزه یکی از این مواد ماده مخدر «دستمال» است.

ابهری ادامه داد: در حالی که 90 درصد از مواد موجود ریشه مشترک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد گاه با نام داروی لاغری و نیروی جنسی وارد کشور می‌شوند.

وی با اشاره به رواج استفاده از ماده مخدر «دستمال» در جامعه اظهار کرد: دستمال ماده مخدری است که با قیمت بسیار ارزان فروخته می‌شود. این ماده از کشورهای آسیای مرکزی و توسط بعضی از کامیون‌ها به کشور وارد می‌شود که بسیار خطرناک و حتی مرگ‌آور است.

این جامعه‌شناس با اشاره به عوارض این ماده ادامه داد:‌ تپش قلب، خشک شدن دهان، بالا رفتن ضربان قلب، فراموشی و شادی زودگذر از عوارض مصرف دستمال است.

ابهری با اشاره به نقش پلیس مقابله با مواد مخدر در کاهش توزیع این ماده گفت: خوشبختانه نیروهای امنیتی و پلیس موفقیت چشمگیری در مقابله با تولید و توزیع مواد مخدر دارند. برخی از مواد مخدر توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر در محل ورود جمع‌آوری و اجازه پخش به آن ها داده نمی شود،‌ مانند کشف ماده مخدری با عنوان «شامپو» که در مرز توقیف شد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم علیه کشور تمام نشده و ممکن است مواد دیگری با عناوین مختلف وارد کشور شود، عنوان کرد: خانواده‌ها و جوانان باید هوشیار بوده تا فریب دشمنان را نخورند و تبلیغ دروغ اعتیادآور نبودن این مواد را باور نکنند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: افزایش هوشیاری خانواده‌ها، ایجاد تفریحات سالم برای جوانان، ایجاد اشتغال و امید در جامعه می‌تواند آمار استفاده از مواد مخدر در میان جوانان را کاهش دهد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد حیاتی مشهدی‌ها در لیگ بسکتبال جوانان کشور

ایسنا/خراسان رضوی تیم بسکتبال فرش مشهد موفق شد نماینده سنندج را با شکست بدرقه کند.

در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال جوانان کشور و در مرحله یک‌چهارم نهایی، تیم فرش مشهد موفق شد ظهر امروز در دیداری خانگی، تیروژحیات سنندج را با نتیجه ۶۵ بر ۵۴ مغلوب کند. مشهدی‌ها با این برد ۴ امتیازی شدند و در رده سوم جدول گروه ۴ تیمی خود قرار گرفتند.

کاله تهران با ۶ امتیاز صدرنشین است، جم شهرکرد با ۵ امتیاز در رده دوم و تیروژ سنندج با ۳ امتیاز قعرنشین است.

فرش مشهد در دو دیدار قبلی خود، با نتایج ۶۸ بر ۷۹ مقابل کاله و ۷۶ بر ۷۱ مقابل جم شهرکرد شکست خورده‌ بود.

این مسابقات از ١٢ تا ١۴ اردیبهشت به میزبانی باشگاه فرش مشهد در سالن شادروان علی حمیدی برگزار شد و حالا تیم فرش باید برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات، به مصاف تیم دوم گروه دیگر، یعنی تیم مهرام تهران برود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • برد حیاتی مشهدی‌ها در لیگ بسکتبال جوانان کشور
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت