Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@14:06:10 GMT

انتقاد از رکن رکین نظام به روش جریان چپ!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۴۹۴۸

انتقاد از رکن رکین نظام به روش جریان چپ!

به گزارش جهان نيوز؛ شورای نگهبان نقشی حیاتی در تحولات انقلاب اسلامی دارد. دوست و دشمن می‌دانند که این شورا یادگار فقهی علمای مجاهدی است که از زمان مشروطه تاکنون بر «اسلامی شدن قوانین حکومتی» تأکید داشتند و برخی از آنها همچون شهید شیخ فضل‌ا... نوری، جان خویش را نیز در این راه فدا کردند.

یادگاری سترگ که به مثابه سدی سدید در مقابل جریانات، قوانین و اشخاصی که سنخیتی با اسلام ناب محمدی دارند ایستاده است و ضامن آبروی اسلامی بودن نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وجود این خصلت البته سبب‌ساز حملات بزرگی به شورای نگهبان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.
حملاتی که همه می‌دانیم یکی از عوامل مهم دمنده بر آن چهره‌های جریان سیاسی خاص بوده‌اند که در هر مقطعی از انقلاب با ظاهری متفاوت اما باطنی یکسان به وظایف شورا در قبال قوانین کشور و برای نامزدهای انتخاباتی حمله کرده‌اند.

*چه کسانی گفتند: ماجرای صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی ما را برده است؟!
مردم بخوبی می‌دانند که در ماجرای تفسیر قانونی شورای نگهبان مبنی بر غیر قانونی بودن عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا چه هجمه عظیم اما ناصحیحی از طرف اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان رواداری شد.
افکار عمومی در جریان انتخابات‌های مختلف نیز شاهد حملات بزرگ جریان خاص به نظارت استصوابی شورای نگهبان با کنایه‌هایی مثل «ماجرای صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی ما را برده است»، «شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند»، « ردّ صلاحیت‌ها توطئه است» و... بوده‌اند.

در واقع اساساً در آماج حملات بودن شورای نگهبان هیچ تردیدی نیست و هرچند ممکن است شورای نگهبان هم از آنجا که معصوم نیست، اشتباهاتی داشته باشد اما همه می‌دانیم هر گام ولو کوچکی برای انگشت‌نما کردن و تضعیف شورای نگهبان به کدامین ناکجا ختم خواهد شد؟!
خاصّه آنکه این انگشت‌نما کردن و تندی با شورای نگهبان از جانب کسانی باشد که گمان نداریم بر اینکه عزمی برای تخریب یکی از ارکان رکین نظام اسلامی را دارند.

*شورایی که فقط 12 عضو ندارد.../ انتقاد به روشی که سبب عملکرد بهتر شورای نگهبان می‌شود
باید دانست که شورای نگهبان نهادی گسترده و با ساز و کارهای مشخص است.
این نهاد نیز همچون سایر نهادهای کشور به بودجه نیاز دارد، عاری از خطا و اشتباه نیست، روزمرگی‌های اداری دارد و مسئولیت بزرگی نیز که بر عهده دارد بر حساسیت رفتارهای خودش و پیرامونش افزوده است.
نه اینکه این چارچوب پذیرنده نقد نباشد و یا خواستار نقدهای یواشکی باشد اما انتظار «نقد با توجه به حساسیت‌های ذکر شده» و نیز انتظار از دوستان مردم و کشور برای بازی نکردن در پازلی که جریان خاص علیه شورای نگهبان طراحی کرده است؛ هرگز انتظار زیادی نیست.
خاصّه اینکه حتی انتظار همین رعایت عقلانی هم نویدبخش عملکرد بهتر شورای نگهبان و شجاعت بیشتر حقوقدانان و فقهای این شوراست.

**مسعود یارضوی

منبع:مشرق
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهار نظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جا‌هایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی