Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال برای 140 هزار هکتار از اراضی ملی این استان نقشه کاداستر تهیه شده است.

حسن بهرامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی در استان کردستان توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان معاونت حفاظت و امور اراضی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کاداستر یا حدنگاری، نوعی نقشه‌ برداری ثبتی است که‌ ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس حدود آن، سند مالکیت صادر کرد.
به گفته وی، با اجرای طرح کاداستر، اطلاعات مربوط به سیستم کاداستر استان را می توان در قالب پایگاه های داده مکانی و سیستم های اطلاعات مکانی به نحو بهینه اخذ، ذخیره، بازیابی، پردازش و نمایش داد.
بهرامی با اشاره به اهمیت دستیابی به طرح کاداستر منابع طبیعی تاکید کرد: تولید نقشه های رقومی و به هنگام سازی اطلاعات فنی، حقوقی و تثبیت مالکیت اراضی ملی و مهمتر اینکه اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه ‌ای به تک برگی و در نهایت برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی از ویژگی های اجرای این طرح است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از امور حاکمیتی منابع طبیعی، مرتبط با حفاظت از عرصه های منابع ملی، ممیزی و تثبیت اراضی ملی و دولتی، مباحث مربوط به هیات های تعیین تکلیف اراضی اختلافی، رسیدگی به پرونده های تخلف و تصرف، بهره برداری از معادن است بنابراین ضرورت اجرای طرح کاداستر منابع طبیعی 2 چندان می شود.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: با در اختیار داشتن نقشه کاداستر، منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اسرع وقت نسبت به پاسخ استعلامات و تسریع پیگیری پرونده های در مراجع قضایی علیه متخلفین اقدام می کند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61درصد سطح استان را شامل می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در اجرای دستور فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران - ساری، مأمورین یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و اداره منابع طبیعی شهرستان آمل بصورت سرزده از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب بازید نمودند.

در جریان این بازدید مشترک، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شدند.

محموله قاچاق مکشوفه جهت تنظیم پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قانونی، توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • اختصاص بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کردستان به کشت گندم
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری