Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 73 درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل کهگیلویه و بویراحمد در شاخه نظری 52 درصد وارد رشته علوم تجربی، هشت درصد وارد رشته ریاضی، 5/38 درصد وارد رشته علوم انسانی و 1,5 درصد نیز وارد رشته معارف اسلامی شدند.
وی افزود: تورم در رشته علوم تجربی در این استان از میانگین کشوری بالاتر بوده به‌طوری که در کشور 46,31 درصد و در استان 52 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان استقبال دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از رشته ریاضی کم بوده به‌گونه‌ای که در کشور 21,66 درصد اما در این استان 8 درصد است.
وی عنوان کرد: گرایش دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در رشته علوم انسانی از میانگین کشوری بالاتر بوده به‌طوری که در کشور 31,39 درصد و در این استان نیز 5/38 درصد است.
رضایی گفت: میزان گرایش دانش آموزان این استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای حدود 27 درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این زمینه 35 درصد است.
وی ابراز داشت: باید رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد توسعه یافته و دانش آموزان این استان برای ورود به چنین رشته‌هایی ترغیب و تشویق شوند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا سال 1400 به‌عنوان سال پایانی برنامه ششم توسعه باید بین رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در این استان توازن لازم برقرار شود.
رضایی اظهار داشت: در همین راستا لازم است برنامه ریزی اصولی و دقیق برای هدایت تحصیلی دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برای سوق دادن هر چه بیشتر آن‌ها به‌سوی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش انجام شود.
وی افزود: در راستای توسعه هر چه بیشتر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در کهگیلویه و بویراحمد طرح برون سپاری این رشته‌ها بر اساس نیاز بازار کار و شرایط اقلیمی استان انجام می‌شود.
رضایی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی برنامه ششم توسعه میزان گرایش دانش آموزان در کشور باید به حدود 50 درصد برسد.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از ورود یک‌هزار و ۳۵۸ پرونده تخلفاتی در بخش‌های مختلف به تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدحمزه لقمانی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فروردین سال ۱۴۰۳ هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف اقتصادی وارد شعب این اداره کل و رسیدگی شده‌است.

وی افزود: از این تعداد پرونده وارده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز، و تعداد ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده‌است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده‌است.

وی تصریح کرد: گزارش این تعداد فقره پرونده وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده‌است.

کد خبر 747495

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد