Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@22:06:39 GMT

رفع تبعیض در حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۶۰۳۲

رفع تبعیض در حقوق بازنشستگان

ساعت24 -معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اعلام کرد: رفع تبعیض موجود در پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تعادل از اهداف کلان لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری است.

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اعلام کرد: رفع تبعیض موجود در پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تعادل از اهداف کلان لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد صفایی‌فر معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: با تصویب لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس، قانون آزمایشی خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶، دائمی خواهد شد.

 این لایحه پس از امضای رئیس‌جمهور محترم، روز چهارشنبه مورخ ۲۷ دی‌ماه سال جاری به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و هم اکنون در نوبت اعلام وصول در صحن علنی مجلس می‌باشد.

صفایی فر اظهار کرد: در این لایحه جداول حقوق و مزایای کارکنان دولت و بازنشستگان تغییر نموده و حقوق شهروندان و ارباب رجوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این لایحه پیش‌بینی شده است که اگر بخاطر قصور مدیران و کارمندان دولت و یا تخلفات مراجع تصمیم‌گیرنده، خساراتی به اشخاص و افراد وارد شود، مراجع مزبور موظف به جبران خسارت می‌باشند.

معاون امور تقنینی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری گفت: دولت در این لایحه تاکید دارد که وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی، تشکل‌های صنفی و سازمان‌های غیردولتی (NGO ها) واگذار شود.

به گفته صفایی فر، کاهش فاصله میان دریافتی بازنشستگان با کارکنان شاغل از اهداف مهم لایحه است که در هر دوره پنج‌ساله این فاصله کاهش و نابرابری موجود میان حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برطرف گردد.

وی گفت: با تصویب این لایحه، مراجعات کارمندان دولت به دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی کاهش خواهد یافت و کارمندان می‌توانند اعتراضات خود را در نحوه اجرای قوانین و مقررات به هیات ویژه دورون سازمانی ارائه تا مورد رسیدگی قرار گیرد. توسعه دولت الکترونیک و به کارگیری نخبگان از امتیازات دیگر این قانون به شمار می‌آید.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، شاهد اجرای هرچه سریع‌تر قانون جدید مدیریت خدمات کشوری باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان