Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حریری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حدود نیمی از این بیماران زن هستند.
انجمن خیریه عطوفت تنها انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شمال شرق کشور است که 14 پزشک فوق تخصص و پنج پزشک متخصص سرطان عضو آن هستند که این انجمن به عنوان یک تشکل تخصصی بهداشتی و درمانی برتر در کشور شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حریری با بیان اینکه متاسفانه افزایش بیماری سرطان نگران کننده است افزود: رشد سرطان ها در تمامی جوامع بشری و کشور ها دغدغه شده است و همچنین در این استان نیز این آمار رو به رشد و آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش یافته است.
وی بر پیشگیری و غربالگری مردم در این خصوص تاکید کرد و گفت: همه مردم باید مراقب باشند تا بیمار نشوند، بیماری هزینه های زیادی دارد.
رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر بیماران این استان از قشر ضعیف جامعه و کم درآمد هستند افزود: هم اکنون بیشتر بیمارانی که در این انجمن به ثبت رسیده اند برای خرید دارو، شیمی درمانی و درمان مشکل کمبود نقدینگی دارند.
حریری اظهار کرد: نبود آگاهی و فقر از معضلات سرطان است که نه تنها در این استان بلکه در کشور نیز این مشکل گریبانگیر مردم می باشد.
وی بر پیشگیری از سرطان و تشخیص زودهنگام تاکید کرد و گفت: تصمیم داریم که انجمن حمایت از بیماران سرطانی را تبدیل به مرکز پیشگیری کنیم که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت سایر دستگاه ها و خیران نیز هستیم.
وی افزود: اگر بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود آمار سرطان نیز کاهش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: بیماری سرطان به جامعه و اقتصاد کشور ضرر زیادی وارد خواهد کرد و حتی خانواده هایی که بیمار سرطانی دارند هزینه های گزافی را باید پرداخت کنند که این امر یک مشکل شده است.
رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: بیماری سرطان در خانواده باعث خواهد شد که اعضای آن خانواده از نطر روحی دچار مشکل و حتی افسردگی شوند که این امر باعث افت امید به زندگی و پایین آمدن کیفیت کار در جامعه خواهد شد.
حریری افزود: طبق آمار هزینه های مستقیم ناشی از درمان سرطان در اقتصاد ملی 60 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: باید برای بیماران سرطانی داروی مناسب به روز تهیه شود و مراکز دولتی به بیماران خدمات ارائه دهند چرا که توانایی پرداخت هزینه های مراکز غیر دولتی را ندارند.
وی با بیان اینکه سرطان درد دارد گفت: کم پولی درد بیماران سرطان را مضاعف می کند.
به گزارش ایرنا این استان از نظر تجهیزات و امکامات برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی با کمبود مواجه است این در حالی است که بیشتر بیماران مجبور به سفر به استان های همجوار می شوند که این امر مستلزم هزینه هنگفت است.
مشکلات این استان کمبود پزشک، نبود امکانات رادیو لوژی و پرتو درمانی و نبود آسایش گاه برای بیماران است.
طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان 100 هزار نفر از افراد جامعه مبتلا به بیماری سرطان هستند که روزانه 274 مورد بیمار مبتلا به سرطان در کشور به ثبت می رسد.
اما بیش از 50 درصد افرادی که به سرطان مبتلا هستند از نوع خطرناک و پرهزینه اند.
بیماری سرطان ضربه های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند و همچنین کمیت و کیفیت زندگی افراد و خانواده های آنان را مختل می کند.
خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد
کمربند سرطان از شمال ایران از استان هایی همچون استان گلستان تا شمال چین ادامه دارد که خراسان شمالی نیز متاسفانه در این کمربند قرار دارد و به همین دلیل در برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش نسبت به میانگین کشور بیشتر و روند افزایشی دارد.
براساس آخرین آمار اداره کل ثبت احول خراسان شمالی این استان 864 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/ 6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان