Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای عالی امنیت ملی گفت: در کشور‌های توسعه یافته بودجه رفع آسیب‌های اجتماعی ۲۰ دلار است، اما در کشور ما کمتر از نیم دلار است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا سیف اللهی با حضور در دومین روز از همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که اخیرا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حساسیت فوق العاده‌ای روی آن نشان دادند، بحث اعتیاد است که در جلساتی با سران قوای سه گانه در این باره توصیه‌هایی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیف اللهی تأکید کرد: نیروی انتظامی در بین دستگاه‌های مختلفی که در ابعاد متفاوت وظیفه مقابله با مواد مخدر را دارند، پیشگام است.

وی یاد آور شد: اولویت اول در رویکرد‌های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها روی محیط پیرامون و شناسایی سرکرده‌های مواد مخدر است.

معاون سیاسی شورای عالی امنیت ملی گفت: اولویت دوم، محیط داخل کشور است؛ برای به انجام رساندن هر کاری پروسه‌ای وجود دارد که نقص در بخشی از آن، سبب دوری از هدف می‌شود مانند اینکه نیروی انتظامی آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را دارد، اما نیاز به آماده شدن و تکمیل مکان‌های نگهداری آنان است.

سیف اللهی خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشور‌های توسعه یافته حدود ۲۰ دلار بودجه برای رفع آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته می‌شود این درحالیست که در کشور ما این میزان به نیم دلار هم نمی‌رسد که نیاز است تا این خلاء هر چه سریع‌تر برطرف شود.

معاون سیاسی شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اولویت دیگر، شناسایی سرکرده‌های مواد مخدر است؛ وقتی هویت اصلی سرکرده‌های مواد مخدر مشخص شود به نقشه اصلی استعمار در این خصوص می‌رسیم.

وی تأکید کرد: بخش عمده‌ای از مواد مخدر از طریق داروخانه‌های اینترنتی توزیع می‌شود که باید روی موضوع فضای مجازی بیش از گذشته تمرکز کرد تا بتوان مانع آسیب رسانی شد.

معاون سیاسی شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: نیاز به بانک جامع اطلاعاتی در سطح کشور است که با شناسایی ضعف‌های لجستیکی، می‌توان دستگاه‌ها را به تکنولوژی روز مجهز کرد.

وی خاطر نشان کرد: نکته بعدی که جهت گیری در مورد آن شروع شده و باید تقویت شود مبادی ورودی پیش ساز‌ها در مرزهاست.

معاون سیاسی شورای عالی امنیت ملی افزود: کشور‌های همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان باید بیش از گذشته با ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر همراه شوند که الحمدلله وزارت امور خارجه در این زمینه به خوبی فعالیت کرده است، اما باید این موضوع تقویت شود.

وی تأکید کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر نیاز است همه دستگاه‌ها با جدیت وارد عمل شده و با عزمی راسخ گام بر دارند تا مواد مخدر به کلی در کشور ریشه کن شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سال گذشته در استان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و درمان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، کورش احمد‌یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ظهر امروز در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان کرمان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، شهردار، رئیس شورای شهر و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی و فرماندهان نظامی از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمپ نگهداری و درمان معتادان متجاهر ماده 16، از حمایت های دستگاه قضایی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر 5 هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده 16 سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان انجام شد.

وی با بیان اینکه‌ متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی، حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان متجاهر در استان وجود ندارد، گفت: به همین دلیل نمی‌توان اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده 15 و 16 مورد توجه قرار گرفته‌اند، افزود: در تامین زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ 16 جزو محروم‌ترین استان‌های کشور است، ادامه داد: بسیاری از معتادان به‌واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند.

احمد‌یوسفی با اشاره به اینکه در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است، افزود: لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان معتادان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا است ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، گفت: متاسفانه در زندان‌ها 50 درصد زندانیان به‌صورت مستقیم و 20 درصد به‌صورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم  مواد مخدر هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند