Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:23:59 GMT

تبریز میزبان اختتامیه جشنواره شعر فجر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۷۳۶۲

تبریز میزبان اختتامیه جشنواره شعر فجر می‌شود

شهر تبریز؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عنوان میزبان اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه‌ای که با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی، محمد محمدپور، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، جواد محقق، دبیر علمی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و دبیر اجرایی این جشنواره در دفتر معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد، تبریز به عنوان میزبان اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، اعلام کرد برگزاری اختتامیه جشنواره شعر فجر به عنوان مهمترین رویداد شعری کشور در تبریز می­تواند اتفاق مثبتی در راستای سیاست تمرکز زایی این معاونت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد.

مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر نیز در این نشست گفت: تبریز به عنوان یکی از اقلیم های مهم فرهنگ ایران اسلامی می تواند میزبان شایسته ای برای اختتامیه شعر فجر باشد و بدون تردید ادبای کشور خاطره‌ای شیرین و تاثیرگذار از این اتفاق به خاطر خواهند سپرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت با توجه به مصوبه‌ی هیات وزیران در انتقال رویدادهای مهم کشور به تبریز به عنوان پایتخت گردشگری سال ۲۰۱۸، انتظار داشتیم دیگر جشنواره های فجر نیز اختتامیه‌شان را به تبریز بیاورند. حال که این اتفاق محقق نشد می‌توان برگزاری آیین پایانی جشنواره شعر فجر در تبریز را به فال نیک ­گرفت. به همین دلیل از مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می­خواهم تمهیدات لازم را برای هر چه بهتر شدن برنامه فراهم آورد.

خدابخش در ادامه افزود: استانداری از هیچ همکاری در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

برپایه این گزارش مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، در پایان این جلسه پوستر جشنواره را امضا کرد.

اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به دبیری جواد محقق با معرفی برگزیدگان خود در ۳ بخش "شعر بزرگسال"، " شعر کودک و نوجوان"، " درباره شعر" نیمه نخست اسفندماه به کار خود پایان خواهد داد

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز