Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر قم با انتقاد از برخی از عدم شفافیت‌های موجود در لایحه‌های شهرداری قم در بخش عوارض و تعرفه‌ها گفت: لایحه‌های شهرداری در مورد تعرفه‌ها و عوارض باید با شفافیت کامل تقدیم شورا اسلامی شهر شود. ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، زین‌العابدین قراچورلو در بیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید بودجه سال 97 به نحوی بسته و نهایی شود که در آن هیچ‌گونه فشار مضاعفی بر طبقات پایین جامعه تحمیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از پیشنهاد شهرداری قم برافزایش 10 درصدی عوارض در پیش‌بینی بودجه سال 97 شهرداری قم افزود: با وضعیتی که در جامعه در زمینهٔ اقتصادی حاکم بوده افزایش 10درصدی عوارض کسب با وجوداینکه نتیجه ریالی چندانی  برای شهرداری نداشته اما سبب ایجاد التهاب  و فشار روانی بر شهروندان در شرایط سخت اقتصادی موجود خواهد شد.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت هدایت درست و تصمیم‌گیری منطقی در مورد افزایش عوارض کسب در شهر قم گفت: با توجه به وضعیتی که در جامعه حاکم بوده باید افزایش عوارض کسب در شهر قم را به‌درستی تدبیر و هدایت کرد تا از مشکلات و معضلاتی که در این زمینه ممکن بوده برای شهروندان به‌ویژه اقشار کم‌درآمد به وجود آید جلوگیری کرد.

قراچورلو با انتقاد از برخی از عدم شفافیت‌های موجود در لایحه‌های شهرداری قم در بخش عوارض و تعرفه‌ها عنوان کرد: لایحه‌های شهرداری در مورد تعرفه‌ها و عوارض باید با شفافیت کامل تقدیم شورا اسلامی شهر شود و عدم شفافیت‌های موجود در برخی از تعرفه‌ها و عوارض به‌ هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست چراکه بخش مهم و بزرگی از مشکلاتی که امروز در جامعه شهروندان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مشکلات و معضلات پیرامون تعرفه‌ها و عوارض است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت حذف تعرفه‌ها در سال 97 با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی خاصی که در جامعه وجود دارد، ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم باید سیاستی را در زمینهٔ تعرفه‌ها در پیش گیرد که برای نخستین بار شاهد افزایش تعرفه‌ای در جامعه نباشیم چراکه مهم‌ترین هدف و اولویتی که امروز در جامعه وجود دارد تزریق آرامش به جامعه بوده که این آرامش نیز با افزایش تعرفه‌ها و بار روانی حاصل از آن در جامعه می‌تواند اثرات نامطلوبی به دنبال داشته باشد، در زمینهٔ افزایش تعرفه‌ها و عوارض باید به خواسته‌های عمومی شهروندان احترام گذاشته و شرایط و گرفتاری‌های مردم را در نظر گرفت.

وی قیمت‌گذاری‌های مختلف و بعضاً گران‌قیمت در آرامستان های شهر قم را مورد توجه قرار داد و تأکیدکرد: باید در زمینهٔ قیمت گذاری بهای خدمات آرامستان ها نیز دقت نظر شده و از گرفتن هزینه‌های گزاف در این زمینه جلوگیری به عمل آورد، شهرداری قم باید ساماندهی درست و دقیقی از وضعیت آرامستانها و بهای خدمات موجود در آن‌ها در نظر بگیرد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به معضل دکل‌های مختلف در سطح  شهر، ادامه داد: یکی از اموری که در شهر قم به کثرت وجود داشته نصب دکل‌های مختلف اینترنتی، رادیویی، مخابراتی و غیره بوده که عوارض نصب و نگهداری از این دکل‌ها نیز باید طبق قانون اجاره محاسبه و دریافت شود.

انتهای پیام/

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در  با تبریک روز گرامیداشت روانشناسی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این است که تلاش شده یک هماهنگی بین همه سازمان‌هایی که پروانه صادر می‌کنند ایجاد کنیم.

وی افزود: اکنون در کشور به جز سازمان روانشناسی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و وزارت ارتش نیز پروانه صادر می‌کنند، در تلاش هستیم که یک وحدت رویه‌ای در صدور پروانه این کار تخصصی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد: در حال حاضر بیشترین ارتباط و هماهنگی با سازمان بهزیستی برقرار شده، توافقات خوبی انجام گردیده و کمترین مشکل و دغدغه را با آنها داریم، تلاش می‌کنیم با دیگر سازمان‌ها نیز هماهنگی خوبی صورت بگیرد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: بر مبنای پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه ۲۰ درصد از افراد جامعه ما مانند دیگر جوامع با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند، این به آن معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را در بر می‌گیرد و پاسخگو به همه سوالاتی است که فرد با آن روبرو است که از جمله آن می‌توان به مشکلات در خانواده، ارتباط با دیگران، تربیت فرزند اشاره کرد.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده به ویژه در مقایسه با سایر کشور‌های دیگر حدود صد هزار روانشناس در کشور نیاز است که به ازای هر هزار خانوار ۵ روانشناس داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: سازمان نظام روانشناسی در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار عضو دارد که این تعداد در دفاتر روانشناسی و مشاوره از یک طرف و تعداد قابل توجهی در مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره مشغول به کار هستند و طبیعتا هر مرکز بین ۵الی ۱۰روانشناس دارد.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان روانشناسی و مشاوره فرصت بسیار خوبی از نظر ایجاد اشتغال برای جامعه فراهم کرده و توانسته برای تعداد قابل توجهی از افراد فارق التحصیل در این رشته شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: مهمترین چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم و انتظار داریم این مشکل حل شود بحث بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره است که جامعه بتواند از خدمات روانشناختی بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هشت ماه اخیر با آزمون صلاحیت حرفه‌ای که برگزار شد هشت هزارو ۴۱نفر قبول شدند که تا پایان اردیبهشت ماه مصاحبه آنها به پایان می‌رسد و این تعداد به جامعه روانشناسان اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور افزود: تعرفه نظام پزشکی و نظام روانشناسی را دولت تعیین می‌کنند برای نظام پزشکی ۴۵ درصد افزایش یافته و برای نظام روانشناسی ۴۰ درصد است که این تعرفه همچنان برای روانشناسان محدودیت دارد و جوابگوی نیازهایشان نیست.

فتحی آشتیانی با عنوان اینکه هزینه دفاتر و مراکز بسیار بالا است، اظهار کرد: از طرف دیگر مردم با همین تعرفه مشکل دارند و توانایی پرداخت ندارند، در این راستا برای بهبود وضعیت راهی جز اینکه از بیمه کمک بگیریم نداریم.

وی گفت: در حال حاضر در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت بیمه پوشش می‌دهد در کنار آن ۱۴گرایش دیگر است که انتظار داریم اینها نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: موج

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند