Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:02:03 GMT

گفت‌وگو بین قوای سه‌گانه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۵۸۴۴۴

گفت‌وگو بین قوای سه‌گانه

شاید صورت ایجاد شورای گفت‌وگوی سیاسی صورت جذاب و امیدوارکننده‌ای برای کشور باشد اما با بررسی مشکلات کشور و گر‌ه‌هایی که باعث ایجاد آن شده‌اند، می‌توان به سادگی فهمید که گفت‌وگو در سطح احزاب و گروه‌های سیاسی درد چندانی از ما دوا نخواهد کرد

ایران آنلاین /  حسین مرعشی عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی

شاید صورت ایجاد شورای گفت‌وگوی سیاسی صورت جذاب و امیدوارکننده‌ای برای کشور باشد اما با بررسی مشکلات کشور و گر‌ه‌هایی که باعث ایجاد آن شده‌اند، می‌توان به سادگی فهمید که گفت‌وگو در سطح احزاب و گروه‌های سیاسی درد چندانی از ما دوا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این بدان معنا نیست که ما نیازمند گفت‌و‌گو نیستیم و هیچ نوع گفت‌وگویی هم برای حل مشکلات کشور نمی‌توان طراحی کرد. بلکه مقصود این است که چنین دست گفت‌وگوهایی باید در سطوح بالادستی قدرت، بین قوای سه‌گانه و نهادهای رسمی کشور شکل بگیرد. آنجا، جایی است که ما نیازمند رسیدن به نقطه تفاهم و درک متقابل و توافق بر سر راه‌حل‌ها هستیم. در واقعیت امر سیاسی در کشور ما متأسفانه احزاب نقش تعیین‌کننده چندانی ندارند و نمی‌توان آنها را پشتوانه‌های قدرت سیاسی دانست. این البته یک ضعف مفرط در نظام سیاسی کشور ما است که باعث شده برخی نهادهای رسمی شبیه احزاب عمل کنند و عملاً جای احزاب سیاسی در معادلات و مناسبات کشور را بگیرند. مشکل امروز ما در کشور این است که نه در سطح احزاب، بلکه در سطح قوای سه‌گانه و نهادهای رسمی تعریف واحدی از چالش‌ها و راهکار واحدی برای عبور از آن نداریم. هر کسی از زاویه‌ای به مشکلات کشور می‌نگرد و به طور طبیعی می‌خواهد از همان زاویه آن را حل کند. به طور مثال دو سال است که اجرای توافق برجام آغاز شده اما طی این دو سال ما هنوز به نقطه تفاهمی بر سر برجام در میان قوای سه‌گانه و نهادهای رسمی کشور نرسیده‌ایم. عده‌ای از برجام در حاکمیت دفاع می‌کنند و عده‌ای آن را مخرب می‌دانند. جمعی به دنبال حفظ آن هستند و تریبون‌هایی برای به هم خوردن آن تبلیغ می‌کنند. در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌توان نمونه‌های زیادی از این دست اختلاف‌نظرها در سطح نهادها و قوای حاکم مثال زد. نمونه‌هایی که گفت‌وگوی سیاسی بین احزاب متضمن ح/ روزنامه ایران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود