Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان گفت: کارخانه‌های اسیدسازی در زنجان مجهز به فرایند دو جذبی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسدی در گفت‌وگو با موج رسا، آلایندگی کارخانه‌های اسیدسازی که در مواردی منجر به اعتراضات اهالی روستاهای اطراف می‌شود، اظهار کرد: در مورد حساسیتی که مردم روستای خیرآباد در خصوص یکی از کارخانه‌های اسیدسازی دارند، باید گفت که براساس نمونه‌برداری‌هایی که ما انجام داده‌ایم این خروجی استانداردی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خروجیSO2 این کارخانه زیراستاندارد خروجی واحدهای صنعتی است، ابراز کرد: با این وجود این کارخانه در نظر دارد تا آلاینده‌ها را بیشتر از این کاهش دهد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه تبدیل این واحد به واحد دو جذبه در دستور کار این کارخانه قرار گرفته است، افزود: فرایند دو جذبه به کنترل آلاینده‌ها در این واحد تولید منجر خواهد شد و در نهایت بازده تولید نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه خروجی این کارخانه استاندارد است اما ما پیگیر دو جذبی شدن هستیم، خاطرنشان کرد: برای محیط زیست مهم این است که خرجی این واحدها زیراستاندارد باشد و اگر بالای حد مجاز باشد علاوه بر اینکه به مالیات بر ارزش افزوده معرفی می‌کنیم، اقدامات دیگر را نیز در برخورد با این واحدها انجام می‌دهیم.

اسدی با اشاره به اینکه به غیر از این واحد چهار کارخانه اسیدسازی دیگر نیز در شهرک تخصصی روی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در این شهرک واحد شیمی حیان دو جذبی است و یکی از سه کارخانه دیگر، واحد را تعطیل کرده و به دنبال دو جذبه کردن سیستم واحد تولیدی خود است.

وی بیان کرد: پیرو پیگیری‌هایی که محیط زیست استان زنجان انجام داده این واحدها به دنبال دو جذبی کردن فرایندها هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز

علی سلاجقه  طی نامه‌ای به مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی نوشت: مطابق مصوبه جلسه مشترک مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ مقرر شده بود که مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای فنس کشی در جاده میامی- سبزوار اختصاص یابد.

همچنین در این نامه اشاره شده است که با توجه به نظر سازمان راهدای مبنی بر انتقال این اعتبار به سازمان محیط زیست یا استانداری سمنان جهت انجام این پروژه همچنان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در پایان این نامه آمده است: به دلیل رسانه‌ای شدن این موضوع و مطالبات مردمی و سمن‌ها به عنوان یکی از وعده‌های محقق نشده آن وزارتخانه و این سازمان، لازم است این مساله در مدت زمان کوتاه تعیین تکلیف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • تولید کود و سم کم‌ضرر از پسماند نخلستان‌ها
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • بازیافت آجر و مواد نسوز در صنعت فولاد
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • نامه رئیس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس‌کشی جاده مرگ یوز
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان