Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: محوطه باستانی که در داخل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز کشف شده بود، با کم کاری میراث فرهنگی سیمان شد.

سال گذشته در محوطه شرکت ملی مناطق نفت خیز اهواز بقایای یک اسکلت و مواد فرهنگی باستانی کشف شد اما با گذشت یک سال از این اتفاق و پیگیری نکردن میراث فرهنگی خوزستان، محل کشف آنها با سیمان پر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی گهستونی، دبیر انجمن میراث فرهنگی تاریانا به خبرگزاری میزان می گوید: پنج مهرماه سال گذشته این آثار در حیاط یکی از ادارات خرمکوشک پس از انجام گودبرداری‌هایی برای ساخت یک انبار مشاهده شد. پس از اطلاع رسانی ها، مسئولان میراث فرهنگی و باستان شناسان نیز در این محل حاضر شدند.

او درباره این کشف می گوید: وجود آثاری ازجمله سفال و استخوان که نیاز به بررسی‌ها و مطالعات بیشتر داشت این موضوع را یادآور می‌شود که منطقه هفت اهواز ازجمله مناطق مهم تاریخی خوزستان است که باوجود تپه‌های باستانی، استودان، گور دخمه و... مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرارگرفته و بخشی از تاریخ این شهر همچنان ناشناخته باقی مانده است.

دبیر انجمن میراث فرهنگی تاریانا درباره بی توجهی میراث فرهنگی می گوید: یک سال پس از اینکه مسئولان میراث فرهنگی محوطه را بررسی کردند و ارزش اشیای کشف شده را تایید کرد، این منطقه سیمان کشی شده است. مسئولان شرکت نفت مدتی پیگیر آن بودند اما میراث فرهنگی کاری برای ان محوطه نکرد.

او درباره پیگیری از اداره کل میراث فرهنگی می گوید: مسئولان این نهاد یک سال شرکت نفت را معطل کرد. یکسال است نتایج این بررسی مشخص نشده و معلوم نیست موضوع به پژوهشگاه میراث فرهنگی منتقل شده یا خیر. آنقدر گفتند کل شرکت نفت باستانی است، کل محوطه کاوش می خواهد یا این اتفاقات عادی است که شرکت نفت محل کشف را با سیمان پر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۵۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است

رحیم خاکی گفت : براین اساس بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه برای بازدید رایگان مردم آماده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری البرز از میراث‌ غنی چند هزار ساله و مسوولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگان وظیفه همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل