Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌مناسبت فرارسیدن روز پرستار میزگرد مطالبات پرستاران با حضور کارشناسان این حوزه در ایسنا قزوین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «فاطمه طالبی» مدیر پرستاری بیمارستان 22 بهمن قزوین در این نشست با اشاره به اهمیت شغل پرستاری تصریح کرد: پرستاران خط مقدم مراکز درمانی هستند و مراجعین هنگام ورود به مراکز درمانی ابتدا با پرستاران روبه‌رو می‌شوند، کمبود نیرو، مطالبات مراجعان در بدو ورود برای اینکه درد بیمار آن‌ها فوراً تسکین یابد از جمله مواردی است که سبب ایجاد فشار روحی بر پرستاران می‌شود، درعین‌حال پرستار موظف است که با آرامش و خونسردی پاسخگوی همه مراجعان به ترتیب اولویت نجات جان بیماران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فوق العاده سختی کار، یکی از مطالبات پرستاران بود که از 6 ماهه دوم سال در بخش های روانپزشکی و سوختگی محقق شد.

مدیر پرستاری بیمارستان 22 بهمن افزود: یکی دیگر از مطالبات پرستاران اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، علی‌رغم اینکه این قانون سال هاست به  تصویب رسیده است اما  اجرا نمی‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از خدمات پرستاران ارائه شده مشمول اجرای قانون تعرفه گذاری نشده است و امیدواریم که این مطالبه مهم و بزرگ پرستاری به حمت مسئولین در آینده ای نزدیک محقق شود.

پیشگیری از بیماری‌ها مهم‌ترین نقش پرستاران در جامعه

«زهرا طیبی» نیز در این نشست نقش پرستاران را در درمان بیماران بسیار حیاتی دانست و گفت: پرستاران شرح وظایف مختلفی دارند اما در عموم جامعه شناخته‌شده نیست، یکی از علل آن کم‌کاری رسانه‌ها در نشان دادن اهمیت نقش پرستاران است.

وی افزود: در اغلب سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی پرستار را فردی در حاشیه و در حال تزریق نشان داده‌اند این در حالی است که تزریقات بخش کوچکی از وظایف پرستاران است و هم اکنون اغلب پرستاران به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند و کارشناس ارشد و دکتری رشته خود هستند و سهم قابل توجهی در ارائه راهکار های ارتقا نظام سلامت دارند.

این کارشناس ارشد مراقبت‌های ویژه گفت: شاخص های استاندارد ابلاغی از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  1.8 پرستار برای هر تخت است، این در حالی است که استان قزوین نیز همانند سایر استان ها هنوز از این استاندارد فاصله دارد و  با کمبود پرستار روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: این کمبود پرستار در بخش اورژانس نمود بیشتری پیدا می‌کند، در این بخش اولویت پرستاران نجات جان بیمار است بنابراین باید اول به بیماری که شرایط حادتری دارد رسیدگی شود درنتیجه ممکن است دیگر افراد مراجعه‌کننده احساس کنند که در حق آن‌ها کوتاهی شده است درحالی‌که این‌طور نیست.

طیبی با اشاره به اهمیت نقش پرستار در جامعه یادآور شد: پرستاران هم اکنون فقط در بیمارستان‌ها مشاهده می‌شوند، ما باید برنامه زیرساخت را به سمتی ببریم که پرستاری در جامعه وارد شود که یک بعد آن پرستار در منزل، بعد دیگر پرستار مدارس و ... است.

وی تصریح کرد: مراقبت‌هایی که می تواند در حوزه‌های پیشگیری سطح اول توسط پرستاران در سطح جامعه اتفاق بیفتد، مواردی مانند خدمات پرستاری در منزل است، پرستاران می‌توانند به خانه‌ها مراجعه کنند و شرح‌حال افراد را بگیرند و با توجه به سبک زندگی و الگوی تغذیه‌ای، عوامل خطر بیماریها در افراد و ... پیش‌بینی کنند که ممکن است فرد در چند سال آینده دچار دیابت و یا سایر بیماری‌های مزمن شود. و بر همین اساس برنامه سبک زندگی سالم، برنامه ورزشی و.. به آن ها ارائه دهند.

این کارشناس ارشد مراقبت‌های ویژه افزود: به این صورت یک برنامه سبک زندگی سالم در اختیار افراد قرار می‌دهند، بنابراین اگر ما نقش پرستاران را در مراقبت در منزل پررنگ کنیم می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنیم، بهترین و مهم‌ترین نقش پرستار در جامعه همین بخش پیشگیری است.

وی یادآور شد: تنها جایی که پرستاران خارج از بیمارستان می‌بینیم همین بحث ارائه خدمات پرستاری مراقبت در منزل است آن هم در سطح سوم و چهارم پیشگیری. به این صورت که بیمار پس از مرخص شدن از بیمارستان برای پیگیری و انجام مراقبت های پس از درمان با پرستار ارتباط برقرار می کند و دیگر نیاز به مراجعه به بیمارستان نداشته باشد و از خدمات پرستار در منزل استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید