Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  علی سعیدی نایب رئیس هیأت مدیره و معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه سوم بهمن) که به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس بورس در سازمان بورس برگزار شد، اظهار کرد: نخستین معامله در بورس تهران در 15 بهمن سال 1346، با ورود سهام بانک صنعت و معدن و نفت پارس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در ابتدای امر نخستین قانون توسعه برنامه 7 ساله بود که توسط مجلس وقت به تصویب رسید و این نطام بازار سرمایه نشان از تجارت ارزشمندی است که توانست به توسعه خود در بازار دست یابد.

سعیدی با بیان اینکه سال‌های اول تنها اوراق قرضه معامله می‌شد، گفت: بازار سرمایه، درحال حاضر تاحد زیادی پتانسیل تبدیل شدن به موتور محرک اقتصاد کشور را دارد و شرایط لازم برای رسیدن به اهداف سال 1404 را داراست.

وی یادآورشد: در بخش بین‌المللی اقدامات موثری دربازار سرمایه انجام و منابع خوبی از سرمایه‌گذاران خارجی جذب شده و با رفع شدن مشکلات، نقل و انتقالات این فرآیند بهبود می‌یاید.

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس، تصریح کرد: در طول سال‌های 46 تا 57 آمار معاملات در طول این مدت، 15 میلیارد تومان بود که از این میزان 7 میلیارد تومان آن مربوط به اوراق قرضه و 8 میلیارد تومان آن مربوط به سهام بوده است.

سعیدی در ادامه گفت: همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بورس 8 بهمن ماه سال‌جاری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست فلاح مدیر روابط عمومی سازمان بورس از رونمایی سکه 5 هزار ریالی در آستانه پنجاه سالگی بورس خبر داد و گفت:  با کمک بانک مرکزی سکه 5 هزار ریالی با نشان بورس رونمایی و عرضه خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

بانک ایران زمین، بانکی زیان ده و لغو پذیرش شده

«قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!

کدام نماد‌ها در صف عرضه اولیه هستند؟ بورس شبانه روزی برای اولین بار می آید؟!

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو اعلام شد

کدام نمادها ورود پول هوشمند داشتند؟ برنده واقعی واگذاری سرخابی‌ها کیست؟ پرتقاضاترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته جعل امضای مدیرعامل وملت واقعیت دارد؟

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳