Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم پیگیری مناسب مسئولین موجب شده تا وعده وزارت آموزش و پرورش در اعطای امتیازات به فرهنگیان ایثارگر گیلانغربی کماکان روی زمین بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد "مقاومت و ایثارگری" مشق شب بچه های دیروز ما بود؛ بچه هایی که زیر بمباران های وقت و بی وقت رژیم بعثی الفبای زندگی را از معلمانی آموختند که اسوه های ایثار و از خودگذشتگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از همان روزهای اولی که جنگ با هجوم دشمن از تپه های خان لیلی قصرشیرین آغاز شد تا آخرین روزهایی که با لشکرکشی نافرجام منافقان و تار و مار آنها در تنگه مرصاد پرونده آن بسته شد؛ مدارس مناطق مرزی همواره دایر بودند، حتی اگر شده کلاس ها را شبانه برپا می کردند و معلمان به عنوان مشعل داران فرهنگ و انسانیت در تلاش بودند تا رنگ امید را بر آینده فرزندان این مرز و بوم بکشند. 
 
هرچند می توانستند مثل همه آنهایی که خانه و کاشانه خود را رها کردند و به شهرهای مرکزی پناه بردند، کلاس و درس را ترک کنند و بروند تا از آماج حمله های هوایی و زمینی بی وقفه دشمن بعثی نجات یابند، اما ایستادند تا اینبار الفبای مقاومت را برای بچه های این دیار هجی کنند.

روایتی از روزهای پرالتهاب

"چه روزهایی که برای در امان ماندن از بمباران هوایی رژیم بعث به کوه ها و غارها پناه می بردیم و با غروب آفتاب به روستاها بازمی گشتیم و زیر نور فانوس های آویزان شده از سقف به بچه ها درس می دادیم، شب هایی که با استتار پنجره های کلاس برای اینکه نور از آنها به بیرون نتابد تا پاسی از شب در کنار بچه ها می ماندیم و تدریس می کردیم.
 
تازه بعد از آن با سرویسی که تنها ما را تا سر جاده روستا می رساند به خانه می آمدیم، در همان تاریکی های پر از اضطراب شب، بارها با مشکلات زیادی از جمله حمله حیوانات وحشی روبرو می شدیم، اما تحمل کردیم، چه روزهایی که بچه های خودمان را به امان خدا در خانه رها می کردیم و می آمدیم تا به بچه های دیگران درس بدهیم. 
آن روزها عشق به سرزمین آبا و اجدادی مان ما را متعقاعد به ماندن می کرد، دوست نداشتیم شهرمان به دست دشمنان بیفتد با چنگ و دندان از فرهنگ و شهر و خاکمان دفاع کردیم و هزاران مشکل را به جان خریدیم." 
اینها روایت خانم رعنا حیدری، یکی از معلمان عزیز ایثارگر استان کرمانشاه است که بیش از 7 سال از دوران خدمت خود را در روزهای پر از التهاب جنگ و بمباران روستاهای شهرستان گیلان غرب، دومین شهر مقاوم کشور سپری کرده است، شهرستانی که به خاطر همین مقاومت های سرسختانه مردمان دلیرش صدام سوگند یاد کرده بود که آنرا با خاک یکسان کند.  
این معلم ایثارگر که در دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی مشغول خدمت بوده به مقام جانبازی نائل شده و یک یادگاری هم از آن دوران در بدنش دارد، ترکشی که سالهای پر از اضطراب را برایش تداعی می کند و این روزها مصائب بیشتری همچون از دست دادن حس بویایی و تنگی نفس را برایش به ارمغان داشته است که متاسفانه مسئولان امر تنها برایش 15 درصد جانبازی منظور کرده اند! 
حالا که آن روزها گذشته و این اسوه های ایثارگری که بدون هیچ چشم داشتی تمام سالهای جنگ تحمیلی را در مناطق جنگی خالصانه خدمت کردند بازنشسته شده اند، برخی از آنها در گیر و دار وعده هایی هستند که روی زمین مانده است.

احتساب دوران ایثارگری بدون مزایا!

پیگیری حقوق فرهنگیان گیلان‌غرب‌ در زمینه احتساب دوران ایثارگری‌ وعده ای بود که بعد از گذشت حدود 27 سال از جنگ تحمیلی، سال 93 از سوی فتح الله حسینی نماینده سابق مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و وی آن زمان از برقراری تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش برای برقراری حق و حقوق فرهنگیان ایثارگر شهرستان گیلانغرب خبر داد، اما تاکنون تنها اقدامی که در این راستا صورت گرفته اعطای یک نامه به فرهنگیان مبنی بر احتساب دوران ایثارگری در مناطق جنگی بدون برخورداری از هیچگونه امتیاز یا مزایایی بوده است.
 
در حالی که فرهنگیان ایثارگر شهرستان های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث‌باباجانی از حقوق خود در زمینه احتساب دوران ایثارگری در مناطق جنگی برخوردار شده اند، اما هنوز برای فرهنگیان ایثارگر گیلان غربی کارت صادر نشده و تنها امتیاز در نظر گرفته شده برای آنها هم به معافیت فرزندان ذکور از خدمت سربازی برمی گردد که با توجه به سن فرزندان آنها این امتیاز هم چندان به کارشان نمی آید.

دستورالعمل اعطای امتیاز به فرهنگیان ایثارگر از وزارتخانه ارسال نشده!

رئیس امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص پیگیری حقوق فرهنگیان شهرستانهایی که مشمول احتساب ایام خدمت در مناطق جنگی تحت عنوان ایثارگر اظهار داشت: همکارانی که تشکیل پرونده داده و یا ادارات تابعه نسبت به ا

رسال پرونده منطقه جنگی آنان اقدام نموده پس از بررسی و مهر پرونده ها به اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت متبوع ارسال شده اند.
 
علی امیرخانی افزود: اداره اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش نیز پس از جمع بندی مدار ک نسبت به ارسال پرونده های مذبور به معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین  مرکز اجرائیات متمرکز اقدام شده است. 
وی بیان داشت: تاییدیه یا عدم تاییدیه ارسالی مربوط به همکاران محترم شاغل و بازنشسته پس از وصول به مناطق محل خدمت ایشان جهت اعلام و تحویل گواهی مربوطه به ذینفع ارسال می گردد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص عدم اعطای امتیازات مربوطه به همکارانی که گواهی آنان از سوی سازمان بسیج مستضعفین ارسال گردیده اعلام می دارد که چندین بار با اداره کل امور اداری وزارت متبوع تماس گرفته شده ولی هنوز دستورالعملی مبنی بر اعطای امتیازات مربوطه ارسال نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن تبیین برنامه زمان بندی و هدف گذاری شده مناطق ۲۲ گانه پیشبرد اهداف این برنامه را بر مبنای تقویت روحیه همدلی و هم افزایی همکاران در مناطق ۲۲ گانه خواند و افزود؛ گزارش اقدامات صورت گرفته پس از تفویض اختیار برخی قرارداد‌های مالی توسط نواحی جهت بررسی میزان تحقق اهداف این موضوع و همچنین بررسی صورت وضعیت‌های صادر شده توسط نواحی با نظارت مستقیم شهردار ناحیه و تعداد قرارداد‌های منعقد شده با سقف تخصیص یافته برای این موضوع از مهم‌ترین موضوعات در حال پیگیری در سال ۱۴۰۳ می‌باشد. 

عباس شعبانی ضمن تأکید بر اطلاع رسانی به نحو شایسته اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء وضعیت خدمت رسانی در شهر تهران افزود؛ رصد مداوم طرح بازدید‌های ۳۶۰ درجه در مناطق و طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت و طرح الگوی خدمت مختص هر منطقه در حال انجام است که با بهره گیری از ظرفیت‌های نوین اطلاع رسانی برای پیگیری اقدامات صورت گرفته در خصوص هریک از این طرح‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ برنامه نظارت‌های میدانی و ستادی با یک رویکرد متفاوت همراه است از تشویق برترین عملکرد‌ها بر مبنای نتایج و مستندات جلسات میدانی و ستادی مناطق خبر داد.

در ادامه این نشست سید محمد فیاض مدیر کل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق ضمن بررسی و تشریح عملکرد مناطق ۲۲ گانه در انجام و پیگیری مصوبات مربوط به جلسات نظارت میدانی و ستادی هر منطقه گزارش مربوط به اقدامات عملکردی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان تحقق قرار داد‌های انعقاد شده توسط شهرداران نواحی هر منطقه وگزارش بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام و ارزیابی میزان عملکرد در حوزه طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت در شهر تهران، بازدید‌های ۳۶۰ درجه و الگوی خدمت را به تفکیک هر منطقه ارائه و رصد و پیگیری مداوم این موضوعات در سال ۱۴۰۳ را مهم‌ترین برنامه این معاونت در مناطق ۲۲ گانه خواند.

مهدی شریفیان مدیر کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امورمناطق در ادامه ضمن بررسی تحقق برنامه‌ها و انجام به موقع پروژه‌های هدف گذاری شده در مناطق به ارائه گزارشی از عملکرد مناطق به تفکیک هر منطقه و تحلیل نقاط ضعف و قوت مناطق بویژه در حوزه برنامه ریزی میزان تحقق اهداف و تکمیل پروژه ها‌ی در حال انجام در مناطق ۲۲ گانه پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیئت علمی ابلاغ شد
  • دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
  • اما و اگرهای قانون سربازی؛ پاسخ به شبهات اصلی خانواده‌ها
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • لیورپول 4-2 تاتنهام: افسوس برای امتیازات از دست رفته!
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت