Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@14:08:25 GMT

ثبت‌نام 3 هزار لرستانی در آزمون سراسری قرآن و عترت

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۲۸۹۰

منصور احمدی، مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور و به طبع آن در استان لرستان، اسفندماه سال جاری، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در این آزمون قرآنی هم‌زمان با سراسر کشور از ١٨ آذرماه آغاز شده و طی دو مرحله تا 6 بهمن ماه تمدید شده، عنوان کرد: این دوره از آزمون در چهار بخش و ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به اشاره به این‌که تاکنون 2973 قرآن‌آموز از سراسر استان، جهت شرکت در آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به ادغام دو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مؤسسات مردمی ـ قرآنی در استان و تشکیل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در استان و همکاری تنگاتنگ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی، از این ظرفیت در کیفیت‌بخشی به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن‌کریم در استان، استفاده خواهیم کرد.
احمدی با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون، مشابه دوره‌های قبل، به‌صورت کتبی و شفاهی، افزود: این آزمون در بخش‌های حفظ قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، معارف اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن و در ٢٤ رشته برگزار می‌شود.
مسئول گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به برگزاری آزمون انس با قرآن‌کریم به‌صورت الکترونیکی، در تاریخ ١٢ اسفندماه، افزود: آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش‌آموزان تا پایان مقطع ابتدایی در بازه زمانی ١٢ لغایت ١٧ اسفندماه سال‌جاری، در سطح استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت حدود یک‌صد مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت در سطح استان، تأکید کرد: مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان و بقاع متبرکه استان، درحال انجام ثبت‌نام از تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون هستن.د

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان