Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتباهات مکرر پزشکی در اردستان نگرانی مردم و حتی برخی مسئولان را به همراه داشته است به‌طوری که در یک مورد با اشتباه پزشک، "پنس" در داخل شکم یکی از بیماران جا می‌ماند و به روده این بیمار آسیب می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در چند وقت اخیر اتفاقات مربوط به تشخیص نادرست بیماری، تأخیر در تشخیص، اشتباهات مکرر داروخانه‌ای بیمارستان و به تازگی جا گذاشتن پنس در شکم بیمار 55 ساله و تشخیص این اتفاق بعد از 3 ماه در بیمارستان شهید بهشتی اردستان اتفاقاتی بوده است که نگرانی مردم و حتی برخی مسئولان را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از بیماران اردستانی در این رابطه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: برای تحویل آمپول‌هایم به داروخانه رفتم و پس از دریافت دارو برای تزریق آمپول به قسمت تزریقات مراجعه کردم، اما آنجا پرستار متوجه اشتباه نسخه پیچ داروخانه شد که آمپول اشتباهی را به من تحویل داده بود.

ر.ع افزود: آمپول‌ها را به داروخانه بردم و نسخه پیچ متوجه اشتباه خود شد، اما اگر آمپول‌ها را تزریق می‌کردم معلوم نبود دچار چه عوارضی می‌شدم.

این معضل بیمارستانی در حالی اتفاق می‌افتد که فرهنگ عذرخواهی و پذیرش اشتباه در بین بسیاری از پزشکان و کارکنان داروخانه‌ای متخلف وجود ندارد و اغلب از پذیرش اشتباه سر باز می‌زنند.

بیمار دیگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به علت درد شکم به بیمارستان شهید بهشتی اردستان مراجعه کردم که پس از معاینات پزشکی مشخص شد در شکمم پنس جراحی بعد از گذشت سه ماه از عمل اول جا مانده است.

و.ص افزود: در طول این مدت به‌ جز 2 روز آخر هیچ اثری از این پنس نبود، اما ناگهان پنس تکان خورد و در روده‌ام فرو رفت که این موضوع منجر به کوتاه کردن قسمتی از روده من شده است که به گفته خود پزشک جراح اگر فقط حدود 8 ساعت دیگر طول می‌کشید جانم در خطر افتاده بود.

اشتباهات بیمارستانی در اردستان رفته رفته نه تنها تمام نمی‌شود بلکه در حال شدت است و این در حالی است که مسئولان بیمارستان و شبکه بهداشت حتی یک عذرخواهی کوچک هم از مردم نکرده‌اند. و این داستان همچنان ادامه دارد.

مسئولان و متخلفان بیمارستان اردستان از مردم عذرخواهی کنند

سید صادق طباطبایی نژاد- نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اشتباه پزشکی که در بیمارستان اردستان اتفاق افتاده است قطعاً یک قصور بزرگ بوده است که مسئولان و متخلفان بیمارستان شهید بهشتی اردستان باید از مردم عذرخواهی کنند.

وی افزود: قطعاً مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان باید پاسخگوی این اشتباه فاحش باشد و با متخلفانی که کوتاهی کردند برخورد شود تا دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات ناگوار نباشیم.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مشکل اساسی حوزه بهداشت در اردستان موضوع مدیریت بوده است، افزود: تغییر مدیریت چند وقتی است انجام شده است، ولی انتظارات مردم همچنان برطرف نشده است. در کل در مجموعه شهرستان تجهیزات سخت‌افزاری و پزشکی قابل قبولی تهیه شده است، ولی متاسفانه مدیریت ضعیف بیمارستان موجب درست به کار گیری این امکانات نشده است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: متأسفانه در مجموعه‌هایی مانند اداره بهداشت و آموزش و پرورش اردستان یک سری دست‌های پشت پرده‌ای وجود دارد که بدون تخصص و با جهت‌گیری به مسائل سیاسی و منطقه‌ای ورود پیداکرده‌اند و بیشترین مشکلات برای این دو مجموعه ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم مدیران استانی بتوانند موضوع مدیریتی بهداشت اردستان را به گونه‌ای که خود صلاح می‌دانند به سرانجام برسانند. در موضوع بهداشت رضایت مردم بسیار مهم است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه کمبود بودجه‌های طرح تحول سلامت، باعث شده است مدیران شبکه‌های بهداشت سراسر کشور با چالشی جدی کمبود بودجه مواجه باشند. بیمارستان اردستان بیش از 40میلیارد ریال معوقه بیمه تأمین اجتماعی دارد که با رایزنی که با وزیر کار صورت گرفته است امیدواریم این موضوع نیز برطرف شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه نارضایتی مردم اردستان از موضوع بهداشت چندین سال است که وجود دارد افزود: در حال حاضر وضعیت قبلی بهبود پیداکرده است، ولی مشکلات عدیده‌ای همچنان وجود دارد که معتقدیم در موضوع بهداشت و سلامت عموم مردم، حتی یک مورد اشتباه هم قابل قبول نیست.

وی افزود: در سفری که وزیر بهداشت به شهرستان اردستان داشتند بر این باور بودند که کمبودهای شبکه بهداشت موضوع مدیریت است که با تغییری که به پیشنهاد ایشان انجام شد متأسفانه آن‌گونه که انتظار داشتیم با مدیران استانی برخورد نکردند و یکسری مسائل محلی و سیاسی را در انتخاب و تصمیم‌گیری دخالت دادند. وضعیت مدیریتی شبکه بهداشت بهتر از گذشته است اما رضایت‌بخش نیست.

این عضوکمسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه همیشه تغییر مدیران راه حل مناسبی نیست، افزود: باید مدیران حوزه بهداشت اردستان تقویت شوند تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت