Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین معاون اجتماعی وزیر بهداشت، صبح روز یک شنبه اول بهمن 96 به اتفاق دکتر علی اصغر فرشاد رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و دکتر واعظ مهدوی مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و هشت نفر از کارشناسان این حوزه با حضور در استان قزوین با متولیان و شرکای سلامت استان قزوین دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازدید دکتر ایازی با برگزاری جلسه در دفتر دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین شروع شد و ابتدا ساختار و هویت برنامه جامع سلامت استان قزوین توسط دکتر منوچهر مهرام تشریح شد.
رییس دانشگاه به ضرورت اجرای این طرح و مشکلات آن اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات اجرا در مراحل اولیه این بود که دستگاه ها خود را در مقابل برنامه قرار می دادند و آن را غیر مرتبط با وظایف خود می پنداشتند که این مشکل با برگزاری جلسات توجیهی و تداوم کارگروه ها برطرف شد و هم اینک شاهد مشارکت خوب دستگاه ها هستیم.
رییس دانشگاه ضمن تشریح ساختار طرح افزود: این طرح 19 کارگروه دارد که از سال 1385 فعالیت خود را شروع کرده اند و مصوبات خود را برای دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی ارسال می کنند.
سپس روسای ساختار های موجود دبیرخانه سیاستگذاری گزارش مختصر فعالیت کمیته های خود را ارایه دادند و در پایان دکتر ایازی در جمع بندی مباحث طرح شده به ضرورت ایجاد و فعالیت مشاور سلامت در تمام دستگاه های اجرایی و تعهد به الزامات تاکید کرد.
معاون اجتماعی وزارت بهداشت و همراهان در ادامه از خانه مشارکت مردم در سلامت بازدید و در دیدار با اعضای این خانه با آنان به گفتگو پرداخت و دغدغه های آنان را برای جلب مشارکت مردم در حفظ و ارتقای سلامت خود قابل ستایش دانست.
دکتر ایازی در این دیدار ضمن بازدید از طرح ها و فعالیت های اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت به ویژه برنامه های همگانی مشارکت مردمی در ورزش صبحگاهی، پیاده روی خانواده ها، تراکم شرکت کنندگان در پیاده روی جاده سلامت و پاکسازی محیط زیست، این برنامه ها را نتیجه اجرای برنامه جامع سلامت دانست.
دکتر ایازی پس از نشست با اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت به منظور برقرای هماهنگی بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین به عنوان دبیرخانه شورای برنامه ریزی توسعه استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین به عنوان دبیرخانه کارگروه ساغ با مهندس ابوالفضل یاری رییس این سازمان دیدار و در نشستی مشترک با حضور دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، پیش از این نشست از کتابخانه و دبیرخانه دیده بانی توسعه پایدار استان قزوین بازدید کرد.
9001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • آغاز به کار رسمی مرکز جامع سلامت معلم کلایه + فیلم
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال