Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرستار نمونه خراسان شمالی گفت: جایگاه شغل پرستاری آنطور که باید و شاید، به مردم شناسانده نشده است و همچنین با توجه به میزان فعالیت و سختی کار پرستاران درآمد قابل قبولی دریافت نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری بجنا؛ پرستار، کلمه ای که در گذشته تنها به مراقبین بیماران و ناتوانان گفته می شد، اما امروزه شخصی است که تحصیلات آکادمیک خود را گذرانیده است و در راه آموزش و درمان، فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در بسیاری از کشورها، این شغل جزو مشاغل پردرآمد محسوب می شود؛ اما در ایران این قضیه برعکس بوده و پرستاران دستمزد قابل قبولی دریافت نمی کنند و این امر سبب کاهش چشمگیری در انگیزه پرستاران کشور شده است.

ولادت حضرت زینب و روز پرستار بهانه­ ای شد  تا به سراغ پرستار نمونه استان برویم و  در روزی که  به نام روز پرستار نام گذاری شده است با وی سخن بگوییم. پرستاری شغلی است که در آن  تا عاشق نباشی نبض تپنده هر بیمار لبخند بر لبانت جاری نمی سازد. پرستاران نمونه گذشت و ایثارند و بهترین خاطره هر یک از آنها بازگشت به حیات و فرصت دوباره بیماران  است.

در ادامه گفتگوی خبرنگار بجنا با این پرستار نمونه استان را می خوانیم :

لطفا خودتان را معرفی کنید.

افسانه گرشاد هستم؛ کارشناس ارشد پرستاری، گرایش داخلی و جراحی  و بیش از  21 سال است که در دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد، به عنوان مربی رشته های مامایی و پرستاری مشغول به فعالیت می باشم.

 

این همه شغل، چرا پرستاری را انتخاب کردید؟

از آنجایی که اجداد من در این زمینه فعالیت داشتند و باتوجه به اطلاعاتی که در مورد این رشته داشتم، نسبت به این شغل علاقه پیدا کردم و مشغول به تحصیل در رشته پرستاری شدم.

 

لطفا شغلتان را برای ما توصیف کنید:

نمی توان پرستاری را تنها بعنوان یک رشته علوم پزشکی تلقی کرد؛ بلکه پرستاری درس خودسازی و خودشناسی است؛ چرا که در آن قدرت و عظمت پروردگار، مرگ و زندگی و امید و ایمان را در آن شاهد هستیم.

لازم به ذکر است که پرستاری تنها یک دانش نیست؛ بلکه تلفیقی از دانش، مهارت و هنر می باشد.

 

آیا شغل شما تداخلی در انجام وظایف مادرانه تان ایجاد نمی کند؟

به نظر من کسی که رشته پرستاری را انتخاب می کند، بایستی قادر باشد تا بین کار و خانواده توازن برقرار کند؛ هرچند تمام تلاشم را در توجه به فرزندانم دارم، اما گاها خستگی کار، این امکان را از ما می گیرد.

چه مشکلاتی گریبان گیر پرستاران می باشد؟

جایگاه شغل پرستاری آنطور که باید و شاید، به مردم شناسانده نشده است و همچنین با توجه به میزان فعالیت و سختی کار پرستاران درآمد قابل قبولی دریافت نمی کنند؛ درکل باید برای ارتقا کیفیت پرستاری، نگاه ویژه ای به این شغل شود.

 

یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی یک پرستار خوب، این است که از دانش و مهارت کافی برخوردار باشد؛ هم چنین یک پرستار باید دارای خصیصه هایی چون انسانیت، همدردی،رازدار، صادق، مدیریت زمان، قدرت تصمیم گیری بالا و همچنین توان مدیریتی بالا باشد.

 

مهم ترین ویژگی یک پرستار در تعامل موثر با بیمار چیست؟

به نظر بنده مهم ترین عامل اعتماد است؛ اعتماد ناشی از صداقت پرستار است که بتواند ارتباطی موثر با بیمار برقرار کند.

 

بهترین و بدترین خاطره ای که از شغلتان دارید را برایمان بازگو کنید.

بهترین خاطره من خدمت به زائران خانه خدا به مدت 45 روز بوده است که لحظه به لحظه آن دوران مملو از خاطرات زیبا بوده است.

اما بدترین خاطره ام تجربه شاهد بودن مرگ انسان هاست که هرچند تلخ است، اما تلنگری به همه ما انسان ها می باشد که از فرصت های زندگی خود نهایت استفاده را ببرند.

 

چه توصیه ای به افراد علاقه مند به این رشته دارید؟

پرستاری شغل بسیار حساس و دشواری است و به همین دلیل بدون آگاهی کامل وارد این رشته نشوید و قبل از ورود به این شغل، نسبت به فرسودگی های جسمی این شغل آگاه باشند.

مهم ترین مشکلات بیمارستان های استان چیست؟

تناسبی بین تعداد تخت های بیمارستان ها و تعداد پرستاران نیست؛ از این رو فشار کاری زیادی به پرستاران وارد شده و در نتیجه آن، ناخودآگاه کیفیت کار آنها کاهش پیدا می کند.

با شنیدن این کلمات، اولین چیزی که یادتان می آید را بیان کنید.

شیفت شب: زمان نمی گذرد

شفا: قدرت خدا

آمپول: کابوس بچه ها

آمبولانس: بحران، حادثه و استرس

تصادفی: یعنی سرعت عمل و بدو بدو!

احیا: دعا و توکل

بیمارستان: آموزش و مراقبت

پزشک: پرنده ای است که بال های آن پرستاران هستند؛ پرواز پرنده بدون بال، غیرممکن است.

 

در پایان اگر سخنی هست، بفرمائید:

پیشاپیش روز پرستار را به همه این عزیزان تبریگ میگویم و از خداوند می خواهم همه بیماران شفا پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار مهر، تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزش ایران امروز سه شنبه با حضور ابراهیم رئیسی، وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، رؤسای فدراسیون‌ها و چهره‌های ورزش کشور در سالن سران اجلاس برگزار شد. در زمان حضور مسئولان ووشو برای تجلیل، عضو تیم ملی مشخص نشد به چه دلیل با واکنشی عجیب و به دور از انتظار محل را ترک کرد.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده به دلیل تعداد بالای ورزشکاران مدال آور رشته‌های ورزشی، از هر فدراسیون علاوه بر رئیس تنها تعداد محدودی از ورزشکاران به نمایندگی از همان رشته با حضور در جایگاه جوایز را دریافت می‌کردند. زمانی که نوبت به فدراسیون ووشو رسید، خواهران منصوریان به همراه علی صدیقی رئیس فدراسیون در جایگاه حضور پیدا کردند که لحظاتی بعد، شهربانو با تکان دادن دست و صورت به صورت عجیب، جایگاه را ترک کرد.

اینکه منصوریان به چه چیزی معترض بود، مشخص نیست، ولی وی نباید به خود اجازه می‌داد که چنین برخوردی را در مراسمی که برای تجلیل از ورزشکاران ترتیب داده شده، از خود بروز می‌داد. نباید فراموش کرد از زمان حضور کیومرث هاشمی این دومین مراسمی است که برگزار شده و قهرمانان رشته‌های مختلف جوایز خود را دریافت می‌کنند.

مسئولان فدراسیون ووشو را باید یکی از عوامل اصلی رفتار ملی پوش خود معرفی کرد. متأسفانه بها دادن بیش از حد به این ورزشکار که کم نداشتند حاشیه‌های مجازی و واقعی و نادیده گرفتن برخی رفتارهای مشابه در داخل مجموعه ووشو، به جایی می‌رسد که مقابل وزیر ورزش، رؤسای فدراسیون و دیگر مسئولان و قهرمانان ورزش کشور چنین رفتار غیر حرفه‌ای و زننده‌ای را انجام بروز می‌دهد.

امیدواریم مسئولان فدراسیون از کنار این رفتار غیر حرفه‌ای به سادگی عبور نکنند.

کد خبر 6099458

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • اِشویانتک همچنان بهترین تنیسور زن جهان
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است