Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@16:39:47 GMT

هیچ جای دنیا تغییر کاربری رخ نمی دهد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۴۱۹۹

هیچ جای دنیا تغییر کاربری رخ نمی دهد

معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه از تغییر کاربری زمین های کشاورزی و تبدیل آنها به رستوران و تالارهای عروسی ابراز تاسف کرد.

ایران آنلاین / محمدجواد حشمتی در نشست خبری روز سه شنبه با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا تغییر کاربری اتفاق نمی افتد گفت: زمین های کشاورزی به تالارهای عروسی و رستوران تبدیل شده است و برخی افراد در زمین های با طرح کشاورزی، ویلاسازی و خوش نشینی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بند ٢ اصل ١٥٦ قانون اساسی درباره حقوق عامه رسیدگی به این موارد به عنوان تکلیف برعهده دادستان کل کشور گذاشته شده است و از سال ٩٥ فعالیت خود را در این حوزه شروع کردیم؛ با مجموعه هایی که شاخص ترین حقوق عامه را پیگیری می کنند مانند منابع طبیعی ، محیط زیست ، اراضی و بحث آب و همچنین برخی امور درگیر آب و هوا و خاک همکاری داشتیم و بخشنامه هایی به دادسراهای کل کشور برای اهمیت به این موضوعات ابلاغ شد.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه ١٧٠ مورد از  مصادیق حقوق عامه در قوانین کشور در دستور کار این معاونت قرار گرفته است افزود:  بیشترین هجمه و خسارت در بحث حقوق عمومی و مصالح عامه در حوزه اراضی ، منابع طبیعی و محیط زیست است ؛ خدمات مسئولان دستگاه های متولی را أرج می نهم که با توجه به ضیق منابع تلاش خوبی داشته اند و حتی در حوزه محیط زیست شهدایی هم تقدیم کردیم.
حشمتی افزود:  با توجه به اهمیت فوق العاده این موضوعات و برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به زمین و آب نیاز داریم لذا همه تلاش خود را برای اجرای این کار به کار می گیریم.  استفاده از ظرفیت ها در مراکز استان ها و ظرفیت دادستان ها یکی از تأکیدات معاونت حقوق عامه در حفظ این حقوق است که ٤٠٠ مورد اقدام عملیاتی برای حفظ و حقوق عامه و جلوگیری از تعدی به این حقوق و نقض آن در حوزه های مختلف انجام شد.

سوء جریانی در موضوع سانچی برای پیگیری مشاهده نشده است
معاون دادستان کل کشور درباره سانحه کشتی سانچی گفت: با دوستان وزارت خارجه و مسئولان نفتکش ملی و افراد کارشناس نشست هایی برگزار شد تا ابعاد حقوقی خانواده بویژه حقوق خانواده ها، پرداخت بیمه و دیه پیگیری شود.
مسئول پیگیری حادثه سانچی در دادستانی کل کشور ادامه داد: حادثه در آب های بین المللی چین اتفاق افتاد که ابعاد فنی را کارشناسان بررسی کردند و منتظریم جزئیات دقیق تَر را پس از بازگشایی جعبه سیاه اطلاع رسانی و تقصیر هر یک از کشتی ها مشخص شود.
وی افزود: کشتی ما حاوی مواد آتش زا و سمی بود؛ فعلا سوء جریانی نمی بینیم که بخواهیم روی آن کار کنیم. اگر چین مقصر باشد مسایل برای پیگیری در کنوانسیون های متعدد آورده شده است.
 ١٦ دی ماه، کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، در 24 دی ماه خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز روز دوشنبه (25 دی) را به این مناسبت، عزای عمومی اعلام کرد. بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه نیز در دست اقدام است.

تاخیر در پرواز خلاف است
حشمتی  درباره پیگیری معاونت حقوق عامه به موضوع تاخیر پروازها، اظهارکرد: برای تاخیر در پروازهای شرکت های هواپیمایی ، جلسه ای با حضور دادستان کل برگزار و به این شرکت ها تاکید شد که تاخیر در پرواز خلاف است.
وی افزود: شرکت های فعال تر با جابجایی مسافران بیشتر، باید پرواز جایگزین داشته باشند و یک ماه قبل هم این موضوع را یادآوری کردیم . چندی قبل ، خودم ، هشت ساعت در فرودگاه معطل ماندم و این موضوع برای دادستان کل هم اتفاق افتاد.
معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه بخش اعظم تأخیرها توجیه ندارد و باید به حداقل ممکن برسد ، ادامه داد: امیدواریم این تأخیرها با آمدن هواپیمای نو و نوسازی کاهش یابد .
وی بحث دیگر را هواپیمای چارتر برشمرد و گفت: این خلاف است اگر قرار است چارتر شود نباید بدین صورت عمل شود ؛ حتی نامه ای به دستگاه ها و وزیر اقتصاد نوشتیم که عده ای در منزل درحال فروش بلیت هستند و مالیات نمی دهند و این موضوع در حال پیگیری است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف  ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.
وی ادامه داد: قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان انتخاب کردیم که در نتیجه امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.
آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.
وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در آستانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات  تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.
جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد