Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:30:01 GMT

موسوعه کاشف الغطاء علامه محمدحسین منتشر می‌شود‌

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۴۳۴۶

موسوعه کاشف الغطاء علامه محمدحسین منتشر می‌شود‌

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به آثار در دست انتشار این پژوهشگاه گفت: موسوعه کاشف الغطاء علامه محمدحسین در دست انتشار است که این موسوعه در ۳ بخش کلامی، فقهی و آثار ادبی، سیاسی و تاریخی برنامه‌ریزی‌شده است. ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نجف لک‌زایی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با آیت‌الله علوی‌گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: برنامه مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این است که از برخی ‌شخصیت‌های بزرگ شیعه که نقش راهبردی در دفاع از هویت شیعه و تثبیت مکتب اهل‌بیت(ع) داشتند و همچنین اندیشه جامعی در اخلاق، ادبیات، فقه و تاریخ و فلسفه اسلام داشته‌اند احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتشار برخی از آثار بزرگان توسط این مرکز گفت: تابه‌حال موسوعه شهید اول، موسوعه شهید ثانی، موسوعه علامه شرف‌الدین و موسوعه علامه بلاغی منتشرشده‌اند همچنین برخی موسوعه های دیگر مثلاً موسوعه انوار الفقاهه که اثر شیخ حسن کاشف الغطا بود در ده مجلد سال گذشته منتشر شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به آثار در دست انتشار این پژوهشگاه ابراز کرد: موسوعه کاشف الغطاء علامه محمد حسین در دست انتشار است که این موسوعه در سه بخش کلامی، فقهی و آثار ادبی، سیاسی و تاریخی برنامه‌ریزی‌شده است.

لک زایی با اشاره به بخش کلامی موسوعه کاشف الغطا علامه محمد حسین بیان کرد: بخش نخست بخش کلامی است که جلد اول آن منتشر شد، مدخل نیز در جلد اول آمده است، در جلد دوم نیز مدخل به قلم خود ایشان است و 12 مجلد دیگر مباحث کلامی هستند که به‌زودی منتشر خواهد شد و جلد آخر شامل فهرست‌ها است.

وی با اشاره به بخش فقهی موسوعه کاشف الغطا علامه محمد حسین گفت: این بخش با فهرست 21 مجلد می‌شود، 11 جلد آن صفحه‌آرایی شده است که ان شالله اوایل سال آینده منتشر خواهد شد، بخش آخر آثار ادبی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی در 16 مجلد است که  اواخر سال آینده و یا اوایل سال 98 منتشر می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: موسوعه دیگری که در حال آماده شدن است موسوعه شیخ بهایی است که 20 مجلد است دو سه سالی نیز هست که موسوعه شیخ محمدامین شروع‌شده، اخیراً نیز مباحث فقهی آیت‌الله بهجت را در 30 مجلد در حال آغاز به کار هستند تا به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی در توییتر نوشت: سازمان سیا در سندی دستورالعملی را برای خرابکاری در کشورهای دشمن به نفوذی‌های خود داده که یک بند آن این است که تا می‌توانید اعصاب مردم را بهم بریزید...

توییتر محمدحسین راجی

دیگر خبرها

  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس