Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو برادر مازندرانی در اوج تحریم‌ها دستگاه سنجش گاز رادون که انگلیس از ورود آن به کشور ما جلوگیری می‌کرد را بسازند و تهدید تحرم را به فرصت تبدیل کردند.به گزارش بلاغ، اطلاعات درباره گاز رادون بسیار کم است، گفته می‌شود دومین عامل سرطان ریه پس از سیگار این گاز است.

اما گاز رادون کجا قرار دارد و در دنیا چطور این گاز سنجیده می‌شود، با برادران دانشفر که مجری ساخت دستگاه سنجش رادون هستند گفت‌وگویی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانیال و پارسا دانشفر دو برادری هستند که در حوزه فناوری‌ها نو، حسابی دستی بر آتش دارند و با شناخت کامل بازار و توانمندی‌های خودشان قله‌های علمی را در کشور فتح کردند و هر روز بنا دارند به این تلاش‌ها بیافزایند.

دستگاه سنجش رادون قرار بود از انگلیس وارد شود ولی به دلیل تحریم‌ها جلوی واردات این دستگاه گرفته شد، قیمت دستگاه وارداتی حدود 600 میلیون تومان تعیین شده بود.

گاز رادون بنا به گفته پارسا دانشفر بردار بزرگتر ممکن است در همه جا وجود داشته باشد، کشورهای مختلف دنیا برای جلوگیری از این معضل نقشه رادون تهیه کردند و از سکونت در این مناطق پرهیز می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما هم بنا بود که 400 هزار نقطه شناسایی شود ولی به دلیل امکانات محدود تنها 4 هزار نقطه به صورت دستی شناسایی شده است.

دانشفر خاطرنشان کرد: با تهیه این دستگاه امکان شناسایی و تهیه نقشه رادون وجود دارد که می‌توانیم مناطق پر خطر رادون را شناسایی کنیم.

وی با اعلام اینکه نقشه رادون مانند تهیه نقشه گسل داری اهمیت است، گفت: با تهیه این نقشه مناطق پرخطر شناسایی می‌شود.

این محقق جوان اضافه کرد: رادون قابل کنترل نیست ولی قابل پیشگیری است، با عایق کاری و تهویه مناسب امکان ماندگاری رادون در مناطق مسکونی به ویژه خانه‌ها وجود دارد ولی مهم شناسایی محل اشتعال گاز رادون است.

به گزارش بلاغ، ساخت این دستگاه در انگلیس مورد توجه قرار گرفته و شرکت تولیدکننده این دستگاه جایزه ویژه ملکه انگلیس را دریافت کرده بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ علیرضا پوربه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارش رسیده مبنی بر نصب و استفاده دستگاه‌های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای شهرستان فاروج، موضوع جهت بررسی بیشتر در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی محل نصب دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده که داخل این تونل‌ها نیز سوله‌هایی وجود داشته که در این رابطه تعداد ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کشف و توقیف شد.

سرهنگ پوربه در پایان با اشاره به دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، تصریح کرد: پلیس در برخورد با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در شهرستان جدی بوده و با همکاری مردم نسبت به شناسایی و ضبط ماینرها اقدام کرده است.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • کشف ۴۷ ماینر در یک مزرعه پرورش قارچ!
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود