Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - استاندار کرمان از تحقق 80 درصدي تعهدات اشتغال دستگاههاي اجرايي اين استان خبر داد و گفت: طي سال 97 شرکتهاي آسيب ديده استان به چرخه اقتصادي باز مي گردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري کرمان، عليرضا رزم حسيني صبح سه شنبه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادي منطقه 6 (شهرستانهاي رفسنجان، شهربابک و انار) از محقق شدن 80 درصد تعهدات اشتغال دستگاههاي اجرايي استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بر اساس آمار ارائه شده، متوسط اشتغال ايجاد شده در سالهاي 75 تا 85، بيست و سه هزار و 802 نفر و در سالهاي 85 تا 90 بيش از 12 هزار و 701 نفر بوده است.
وي با تاکيد بر اينکه در سال 95 اشتغال ايجاد شده در استان کرمان بيش از 32 هزار و 802 نفر بوده است يادآورشد: آمار ياد شده منهاي شغل هايي است که از سوي معين هاي اقتصاد مقاومتي در مناطق هشتگانه استان به صورت مشاغل خرد و خانگي ايجاد شده است.
استاندار کرمان با تاکيد بر اينکه نرخ مشارکت اقتصادي در کرمان از 33.5 درصد در ابتداي دولت تدبير و اميد به 37.6 درصد رسيده است گفت: اشتغال ناقص از ابتداي دولت در اين استان از 16.3 درصد به 9.3 درصد کاهش يافته است.
رزم حسيني از معين هاي اقتصادي مناطق هشتگانه استان کرمان به عنوان همکاران اقتصادي ياد کرد که به صورت داوطلبانه مسئوليت توسعه اي مناطق را پذيرفته اند.
وي خاطر نشان کرد: سال طي 97 شرکت هاي آسيب ديده استان به چرخه اقتصادي باز مي گردند.
استاندار کرمان ضمن قدرداني از نقش آفريني ائمه جمعه، نمايندگان و سرمايه گذاران در طرح مثلث توسعه اقتصادي استان تصريح کرد: اقدامات معين اقتصاد مقاومتي بخش سيريز بويژه در بازسازي و مرمت کاروانسرايي که سال ها رها شده بود، قابل تقدير است.
رزم حسيني ضمن قدرداني از اقدامات توسعه اي شرکت صنايع ملي مس ايران در منطقه 6 (شهرستان هاي رفسنجان، شهربابک و انار)، افزود: گزارش اقدامات بزرگ و مثبت شرکت صنايع ملي مس ايران به عنوان معين اقتصادي منطقه 6 به دولت ارائه خواهد شد.
وي به پيشرفت طرح انتقال آب از خليج فارس به فلات مرکزي ايران و پيگيري تامين اعتبار اين طرح در سطح ملي اشاره کرد و گفت: طرح ملي انتقال آب از خليج فارس به فلات مرکزي ايران مي تواند زمينه هاي همدلي و همزباني را بين سه استان ايجاد کرده و يک صدا مشکل کمبود آب آشاميدني را مرتفع کند.
در ادامه اين جلسه مديران دستگاه هاي اجرايي استان نيز به بيان اقدامات و خدمات انجام گرفته در منطقه 6 پرداختند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسني*
3029
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به توجه به مطالبات کارگران، گفت: در سال گذشته با حمایت ویژه از جامعه کارگری یک‌ هزار و ۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نقش مهم کارگران در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و اظهار داشت: احقاق حقوق کارگران در اولویت برنامه دستگاه قضا قرار دارد.

وی از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به دادخواست‌های کارگران در دادگستری استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: حل مشکلات و تحقق مطالبات کارگران همواره مورد توجه دستگاه قضا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بازدید مستمر از صنایع و شهرک‌های صنعتی را یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا استان دانست و بیان کرد: با حمایت ویژه از جامعه کارگری در سال 1402 بیش از 1200 نفر از کارگران به اشتغال خود بازگشتند.

مهرانگیز توجه به حقوق عامه از جمله کارگران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: تمام مسئولان دستگاه قضا و دادستان‌های استان بوشهر بر توجه به بررسی حقوق عامه توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کار و کارگر اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 300 نفر از کارگر در  صنایع و واحدهای تولیدی منطقه ویژه بوشهر فعالیت می‌کنند که توجه ویژه‌ای برای احقاق حقوق آنان می‌شود.

احمد دشتی‌زاده بیان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کاهش چالش‌های کارگران و کارفرمایان در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به کار می‌گیریم تا شاهد دستیابی به بهترین نتیجه باشیم.

در این مراسم تعدادی از کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اهدای لوح، از تلاش مدیرعامل این منطقه تجلیل کردند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود