Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@04:26:02 GMT

فوران دود و خاکستر از آتشفشانی در مرکز فیلیپین

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۴۵۰۴

فوران دود و خاکستر از آتشفشانی در مرکز فیلیپین

‍‍‍‍‍‍

http://www.taghribnews.com/images/docs/files/000307/nf00307463-1.flv.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید

یکی از نکات مهم در مواقع خانه‌تکانی، تفکیک لوازم قابل بازیافت و تصمیم‌گیری مناسب و سازگار با محیط زیست در مورد آنها است.

به گزارش ایسنا، روش‌های متعددی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا وسایل خانگی را بازیافت کرده و در جهت کاهش تولید زباله، برخی از آن را با تغییر کاربری به شیوه‌ای خلاقانه، دوباره مورد استفاده قرار دهید یا می توانید آنها را به مراکزی که برای جمع‌آوری اقلام بازیافتی در شهر محل زندگی‌تان تعیین شده‌اند، تحویل دهید.

اگر می‌خواهید به شیوه‌ای مفید و سازگار با محیط زیست خانه‌تکانی کنید هنگام تمیز کردن خانه اقلامی مانند کاغذ، پلاستیک، شیشه، آلومینیوم و غیره را دور نریزید و تصمیم بهتری برای آنها بگیرید.

کارشناسان محیط زیست می‌گویند برای بازیافت بهینه اقلام می‌توانید لباس‌های کهنه و غیرقابل پوشیدن را به کمپوست تبدیل کنید. لباس‌های ساخته شده از الیاف طبیعی (به طوری که ۱۰۰ درصد از پنبه، پشم خالص، ابریشم، کتان، کنف یا هر ترکیبی از اینها ساخته شده و رنگ آمیزی نشده باشند) قابل تبدیل به کمپوست هستند. این لباس‌ها را برش داده و تکه تکه کنید و با مواد مرطوب ترکیب کنید تا راحت تر تجزیه شوند.

کمپوست به مواد آلی گفته می شود که در طول زمان با جمع شدن در یک محوطه یا ظرف، دچار پوسیدگی و تجزیه می شوند و می تواند به تهویه و غنی کردن خاک کمک کند. شما می‌توانید در تولید «کمپوست خانگی» علاوه بر پسماندهای غذایی، تفاله‌ چای، قهوه و برگ‌ها از مواد بسیار بیشتری استفاده کنید.

همچنین لباس‌های نو و قابل پوشیدن را که دیگر نمی‌توانید از آنها استفاده کنید، اهدا نمایید.

خاکستر شومینه هم قابل استفاده است و می‌توانید خاکستر باقیمانده در شومینه‌ها را به کمپوست تبدیل کنید. فقط باید دو نکته را در این کار در نظر گرفت:

۱) در کمپوست تولیدی از مقادیر کم خاکستر استفاده کنید چرا که مقادیر بالای آن می‌تواند باعث بیش از حد قلیایی شدن کمپوست شود.

۲) تنها از خاکستر حاصل از سوختن گیاهان، کاغذ، مقوا و چوب رنگ نشده و پرداخت نشده استفاده کنید.

دستمال کاغذی‌های مصرف شده را هم می‌توانید به توده کمپوست خود اضافه کنید. فقط یک نکته قابل ملاحظه این است که اگر از این دستمال‌ها برای تمیز کردن ضایعات حیوانات خانگی، جذب روغن و مواد شوینده و شیمیایی استفاده کرده‌اید نمی‌توانید آنها را به کمپوست تبدیل کنید.

به گزارش سایت «اپارتمنت تراپی»، کلیدهای قدیمی هم که دیگر دری را باز نمی‌کنند، دور نیندازید. این کلیدها قابل بازیافت هستند و می‌توانید آنها را به مراکز مربوط به بازیافت تحویل دهید.

لوازم‌التحریر و عینک هم دو وسیله قابل بازیافت هستند و توصیه می‌شود اگر عینک و لوازم‌التحریر قدیمی دارید آنها را به مراکز بازیافت مواد تحویل داده و از انداختن آنها در سطل زباله خودداری کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| نزدیک شدن جریان گدازه‌های آتشفشانی به شهر گرینداویک
  • (ویدئو) نزدیک شدن جریان گدازه‌های آتشفشانی به شهر گرینداویک
  • هنگام خانه‌تکانی لوازم بازیافتی را دریابید
  • تصاویری از لحظه وقوع چهارمین فوران آتشفشانی در ایسلند | ببینید
  • روش جالب و متفاوت پاکستانی‌ها برای درست کردن زغال از پودر خاکستر (فیلم)
  • تصاویری از چهارمین فوران آتشفشانی در ایسلند
  • فوران آتشفشان ایسلند؛ نزدیک شدن گدازه‌ها به شهر گرینداویک
  • (ویدئو) اعلام وضعیت اضطراری در ایسلند در پی چهارمین فوران آتشفشانی
  • فیلم/ فوران آتشفشانی در ایسلند
  • چهارمین فوران آتشفشانی در ایسلند و اعلام وضعیت اضطراری