Web Analytics Made Easy - Statcounter


نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به رهبر ایران تاکید دارد که فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند.

به گزارش گروه بین‌الملل امتداد نیوز،”اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن، از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به‌اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزیه منصور” نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در مصاحبه با خبرنگار بین الملل امتداد نیوز درباره نامه اخیر “اسماعیل هنیه” رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرد.

نامه هنیه به رهبر ایران تاکید دارد که فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند

وی در این مصاحبه گفت: کاملا طبیعی است که حماس به دامان کشوری بازگردد که پس از پیروز شدن انقلابش سفارت اسرائیل را تعطیل کرده و سفارت فلسطین را به جای آن قرار داد. پس از آنکه کشورهایی نظیر قطر و دیگر کشورهای عربی حامی تروریست‌ها حمایت از حماس را متوقف یا کاهش دادند و از سوی دیگر فشارها بر گروه‌های فلسطینی برای تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و سر تعظیم فرود آوردن در برابر سلطه آمریکا افزایش یافت، این گروه‌ها به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کشور دیگری را در کنار و همراه خود نمی‌بینند به همین دلیل شاهد آن هستیم که “اسماعیل هنیه” به این آغوش گرم پناه برده است.

۴ دهه است که مواضع ایران در قبال فلسطین تغییری نکرده است

این نماینده سابق پارلمان لبنان گفت: ایران همواره از موضوع فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی و در تمامی سطوح سیاسی، نظامی و مالی حمایت کرده است. مواضع ایران در قبال فلسطین از ابتدای انقلاب تا کنون که حدود 4 دهه می‌شود، همواره ثابت بوده و هیچگونه تغییری نکرده است. امیدوار هستیم که جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی نیز در مواضع خود ثابت قدم باشند. حمایت ایران از حماس بر اساس تعالیم الهی و اسلام بوده و ایران معتقد است که اسلام تنها مرجع اقداماتش برای آزادسازی فلسطین از دست صهیونیست‌هاست.

باید به موضوع فلسطین از بحر تا نهر پرداخته شود

منصور در پاسخ به سوال دیگری درباره اقداماتی که کشورهای اسلامی باید در قبال تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس اتخاذ کنند، گفت: ما باید به موضوع فلسطین از بحر تا نهر بپردازیم و درباره تمام فلسطین حتی آن بخشی که در سال ۱۹۴۸ اشغال شده صحبت کنیم. فلسطین باید دغدغه نخست امت عربی و اسلامی باشد و برای آزادسازی فلسطین نمی‌توان به کشورهایی که خود را به قدرت‌های بزرگ نظیر آمریکا فروختند تکیه کرد.

وی تاکید کرد: برای آزادسازی فلسطین باید یک نقشه راهی ترسیم شود که بر اساس معیارهای اسلامی و قرانی باشد که در این صورت آزادسازی فلسطین بسیار ساده خواهد شد. تکیه کرده به فلان امیر و فلان پادشاه هرگز موضوع فلسطین را به ساحل آرامش نخواهد رساند. هم اکنون باید از تمام گذشته که ما را به شرایط کنونی رسانده استفاده کنیم. کشورهای عربی به قبایل و گروه‌های تشکیل شده‌اند که با یکدیگر درگیری دارند و جهان اسلام  نیز درگیر نزاع میان مذاهب و قومیت‌های مختلف شده و آمریکا نیز در این بین هر از چندگاهی سازمان‌هایی نظیر القاعده و داعش را در میان کشورهای اسلامی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین