Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@18:39:06 GMT

چرایی حذف نشدن کنکور از زبان رئیس سازمان سنجش

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۴۹۰۳

چرایی حذف نشدن کنکور از زبان رئیس سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال ۹۵ در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله عملیاتی نشد. آفتاب‌‌نیوز : ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با اظهارنظر دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر اینکه سازمان سنجش تمایلی به حذف کنکور ندارد، گفت: درباره حذف کنکور بار‌ها صحبت کرده‌ایم؛ ما مخالفتی با حذف کنکور نداریم، ولی این پروسه باید در چارچوب قانون و به صورت عدالت محور اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر اساس قانون، آموزش و پرورش موظف بود که تا سال ۹۵ در تمام دروس، آزمون نهایی برگزار کند که این مسئله از سوی آموزش و پرورش عملیاتی نشد و در قانون اینگونه مطرح شد که آزمون نهایی آموزش و پرورش در برخی دروس برگزار شود.

خدایی گفت: با توجه به اینکه آموزش در شهر‌ها و روستا‌ها و مدارس دولتی و غیرانتفاعی متفاوت است، ما نمی‌توانیم ملاک ارزیابی کنکور را بر اساس نمره امتحانی هر مدرسه قرار دهیم، زیرا این کار خلاف عدالت است و باید آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون‌های آموزش و پرورش در سال سوم دبیرستان استاندارد است و در کنکور هم تاثیر دارد، ولی براساس قانون باید در تمام سال‌های دبیرستان چنین آزمونی برگزار شود که بتوانیم نمره آن را ملاک ارزیابی کنکور قرار دهیم.

منبع: فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه سازمان‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید مجموعه‌های صنعتی همکاری کنند تا از دالان کنکور به دالان اشتغال دست پیدا کنیم که مسیر آن از مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد محمود زاده عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و تکریم مقام معلم اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال تاکید فراوانی بر اهمیت آموزش و پرورش و تکریم جایگاه معلم داشتند و فرموده‌اند آموزش و پرورش تولید کننده و ایجاد کننده نیروی انسانی است؛ نیروی انسانی که بزرگترین سرمایه کشور در بیانه گام دوم انقلاب است و این نیرو امروز در مجموعه آموزش و پرورش و  کلاس درس توسط معلم پایه‌ریزی می‌شود که این خود بیانگر اهمیت جایگاه این نهاد است.

وی افزود: معماری، طراحی و مهندسی آینده کشور در درون مدرسه و کلاس درس محقق می‌شود، منزلت و معیشت و مرجعیت معلم باید همواره مورد توجه باشد و معلم باید همیشه تکریم شود، در شورای آموزش و پرورش همه برای نهاد آموزش و پرورش فکر و تصمیم گیری می‌کنند و از منظر آموزش و پرورش در جلسه حاضر می‌شوند تا در حوزه کیفیت بخشی مسائل تربیتی و پرورشی برای نسل آینده گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در دولت سیزدهم مسیر آینده آموزش و پرورش را روشن می‌کند؛ به طوری که فرمودند آموزش و پرورش جزو اولویت‌ها نیست بلکه جزو اولین‌ها است و این نگاه ویژه در دولت سیزدهم دنبال می‌شود، امسال نقشه راهی که در شورای عالی فرهنگی تدوین شد نوید بخش این است که به دغدغه‌های حضرت آقا در حوزه آموزش و پرورش جامه عمل پوشانده می‌شود.

محمودزاده بیان کرد: مهندسی کیفیت در راستای نقشه راه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دنبال می‌شود. این شورا بستر تبادل نظر، همفکری و هم افزایی برای موضوعات آموزش و پرورش است که از چهارچوب خارج هستند و بیشتر باید به موضوعاتی از جمله مسائل آموزشی، تربیتی، پرورشی پرداخته شود که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید. امروز دانش آموزان مورد حمله ناجوانمردانه دشمن در فضاهای رسانه‌ای و مجازی قرار دارند و دشمن علاقه دارد با شبه افکنی‌ها و هویت سازی‌های دروغین ذهن دانش آموزان را منحرف سازد بنابراین باید در جهت مهندسی کیفیت آموزش و پرورش گام برداشته شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در گذشته رها شده و مدارس منحصر به تست محور و آموزشگاه محور شده بودند که برگشت خوبی در این حوزه صورت گرفته است که حجم عظیمی از کیفیت بخشی در دولت سیزدهم محقق شده است، لازم است رویکردهای فرهنگی و تربیتی در مدارس در راستای اتفاقات خوب و تربیت دانش آموزان در طراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد، سندهای خوبی برای دانش آموز در طراز انقلاب اسلامی تدوین شده است، تربیت دانش آموزان باید در شان کشور باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و گسترش کمی و کیفی آموزش‌ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است اما رسیدن به عدد 50 درصد در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است و باید مجموعه‌های صنعتی استان در این زمینه همکاری داشته باشند تا از دالان کنکور به دالان اشتغال دست پیدا کنیم که مسیر آن از مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عبور می‌کند. اگر مسیر شغلی جوانان و نوجوانان را در این عرصه فراهم سازیم می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه در آینده جلوگیری کرد.

محمود‌زاده بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش خیز خوبی را برای کیفیت بخشی مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی در کلان کشور  به کار گرفته است و استان‌ها به تبع آن اقدامات خوبی داشتند، برخی استان‌ها از جمله اصفهان، هرمزگان و استان مرکزی در راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت ورود کرده‌اند که باید الگوبرداری شود. دستاوردهای بزرگی در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف به دست آمده که باید تلاش شود دانش آموزان با این افتخارات آشنا شوند.

انتهای پیام/711/

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد
  • باید از دالان کنکور به اشتغال دست پیدا کنیم
  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی برگزار شد
  • امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون زبان MSRT اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صدور مجوز حضور ۴۵۶ داوطلب شهرستان زیرکوه در کنکور اردیبهشت
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد