Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بارش های زمستانی مشکلات متعددی را برای مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان ایجاد کرده است و مردم نجیب و صبور این شهرستان کوهستانی در استان کرمان را همچنان چشم انتظار کمک های دولتی و خیران برای دریافت امکانات گرمایشی و کانکس بجای چادر کرده است.
زلزله 5.2 ریشتری شب یلدا اکثر مردم شهر کوهبنان و دهستان جور را راهی چادرها کرد و شرایطی سخت برای زندگی را برای مردم این مناطق مهیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم مناطق زلزله کوهبنان شب های زمستان را در حالی در چادرها سپری می کنند که با سرمای شدید مواجه هستند طوری که با بارش اولین برف زمستانی در آغاز بهمن ماه، مشکلات عدیده ای را برای مردم کوهبنان رقم زده است.
کوهبنان این روزها حال و روز خوشی ندارد زیرا دمای هوا در این شهرستان طی شب های گذشته به حدود 10 درجه زیر صفر رسیده و بسیاری از کودکان، سالمندان و معلولان مستقر در چادرهای نمناک را راهی بیمارستان ها کرده است.
برای استقرار و محافظت موقت از مردم، توزیع کانکس تنها راه است زیرا ورزش بادهای شدید زمستانی در این شهرستان طی روزهای گذشته موجب ازبین رفتن پلاستیک دور برخی از چادرها و سرمای طاقت فرسا بین اهالی این شهرستان شده است.
همچنین بارندگی های اخیر آب را به زیر چادرها انداخته است تا عرصه لحظه به لحظه بر مردم این شهرستان تنگ تر شود.
پس از برف اخیر و یخبندان در این شهرستان برخی از مردم برای فرار از سوز و سرما در منازل مسکونی خسارت دیده خود ساکن شدند اما ترس از تخریب و آوار منازل مسکونی همچنان به روحیه غالب در این شهرستان تبدیل است.
هر چند به یمن دولت تدبیر و امید، نگاه جدی استاندار کرمان، بنیاد مسکن و خیران برخی از زلزله زدگان کوهبنانی از وجود کانکس بهره مند شده اند ولی سکونت اغلب مردم در چادرها معضل اصلی این زلزله زدگان بشمار می رود سکونتی که تاکنون بیش از یک ماه بطول انجامیده است.

**مکانی امن برای زندگی نداریم
یک شهروند زلزله زده در شهرستان کوهبنان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مکانی امن برای زندگی نداریم و با توجه به سرمای شدید زمستان و آوار شدن منازل در زلزله نیاز مبرم به وسایل گرمایشی و کانکس در شهرستان کوهبنان وجود دارد.
فاطمه اکبری افزود: شب گذشته چادر اهدایی و اقلام اولیه زندگی من در تماس با وسایل گرمایشی در آتش سوخت و از مسئولان تقاضا می کنیم در این سرما و برف و یخبندان به کمک مردم کوهبنان بشتابند.
وی با بیان اینکه باوجود ترس از ریزش ساختمان، به همراه چهار فرزند دیشب را در منزل خسارت دیده خود گذراندیم تاکید کرد: منزل مسکونی بنده آواربرداری نشده و پس از زلزله دیگر قابل سکونت نیست و هر لحظه احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد.

**امکانات گرمایشی پاسخگوی نیاز مردم نیست
شهروند دیگری از کوهبنان نیز امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به خدمات ارائه شده در مناطق زلزله زده این شهرستان طی روزهای گذشته، امکانات مردم در رابطه با وسایل گرمایشی در چادرها محدود است و پاسخگوی گرم شدن این فضاها نیست.
رضیه محمدحسنی با بیان اینکه اثرات برف سنگین اخیر و بارش ها بین مردم زلزله زده شهرستان کوهبنان مشهود است افزود: آب به زیر چادرها افتاده است و سرمای شدید زمستان مردم را تهدید می کند.
وی تصریح کرد: از مسئولان استدعا داریم کانکس مورد نیاز، امکانات گرمایشی و اقلام اولیه زندگی را برای مردم رنج کشیده کوهبنان تامین کنند.
این شهروند کوهبنانی با بیان اینکه برخی در خانواده خود معلول، و افرادی مسن با بیماری های متعدد دارند و کمتر به آنها رسیدگی شده است ، گفت: بدلیل ترس پس از زلزله، یکی از افراد سالخورده خانواده ام با سن بیش از 70 سال در سرمای زمستانی بیمار شدند زیرا مکانی امن و گرم برای سکونت وجود نداشت.
وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان کوهبنان و روستای جور برای زندگی مناسب نیست افزود: وضعیت زندگی ما نسبت به دیگر شهروندان کوهبنانی مناسبتر است اما چندین شب را در این سرمای زمستانی و بارش ها در خودرو و چادرها گذرانده ایم.

**هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات دولتی به زلزله زدگان وجود ندارد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان روز سه شنبه ضمن تائید شدت سرما و یخبندان طی روزهای اخیر در کوهبنان اظهار کرد: مردم توجه داشته باشند که هیچگونه مشکلی در پرداخت تسهیلات مصوبه دولت نیست و به تمامی مردم زلزله زده در این شهرستان تعلق می گیرد.
محمد باژیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد برای دریافت تسهیلات و اقلام مورد نیاز ازجمله کانکس، منازل مسکونی خود را تخریب می کنند.
وی افزود: تمامی کانکس های مورد نیاز مردم شهرستان کوهبنان و دهستان جور به تعداد 90 کانکس در مناطقی با تخریب کامل و و در عین حال نیازمند 100 درصد، تامین و توزیع شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد: پس از توزیع کانکس بین اولویت ها نخست، به اولویت های بعدی نیز بصورت امانی کانکس داده خواهد شد و لکه گیری ساختمان ها نیز از امروز آغاز می شود.
وی گفت: با گذشت حدود یک ماه از زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان کوهبنان هنوز برخی از افراد در چادر زندگی می کنند و برخی از چادرها در نقاطی زده شده که خطرساز است و باید مردم زلزله زده به نکات ایمنی توجه کنند.
باژیان افزود: افزاد زلزله زده باید در شرایط بارش های زمستانی منازل مسکونی خود را حفظ کرده و از امکانات موجود استفاده ببرند و در هوای مساعد به فعالیت آواربرداری بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: برخی افراد که دارای منازل مسکونی بازسازی شده هستند نیز بدلیل ترس از زلزله در منازل خود سکونت نمی کنند و مردم باید آگاهی داشته باشند که منازل مسکونی بازسازی شده با کنترل و نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در صورت زلزله های شدید نیز احتمال تخریب کمتری دارد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: مردم شرایط موجود را مدیریت کرده و برای ساخت و ساز همکاری کنند و برخی از مردم بدلیل زلزله منطقه را ترک کرده و مهاجرت کرده اند و کسی وجود ندارد که مصالح ساختمانی را تحویل بگیرد.
وی با بیان اینکه باید پیش از آواربرداری کانکس های مورد نیاز زلزله زدگان توزیع می شد افزود: برخی از مردم شهرستان کوهبنان خود آواربرداری منازل مسکونی را آغاز کرده اند.
باژیان ابراز کرد: مردم شهرستان کوهبنان باید با زلزله زندگی کنند زیرا خطر زلزله همواره در استان کرمان وجود دارد و باید در این مناطق زندگی به شرایط عادی برگردد.

**مردم برای محافظت از سرما در سالن های ورزشی مستقر شوند
فرماندار کوهبنان نیز امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی روزهای اخیر برای محافظت مردم از سرمای زمستانی، بارش برف، باران و آب گرفتگی معابر سالن های ورزشی درنظر گرفته شده است و مردم می توانند بصورت موقت در این سالنها مستقر شوند.
حسین سالاری افزود: تعدادی از کانکس های مورد نیاز مردم ساکن در شهرستان کوهبنان و دهستان جور تامین شده و مابقی درحال ساخت است و بزودی توزیع می شود.
این روزها مردم بام فرهنگی استان کرمان نیاز به توجه ویژه مسئولان، مردم و خیران دارند.
خیران و دستگاه های امدادرسان یکبار دیگر همچون گذشته که یاری گر مردم استان پرمخاطره کرمان بوده اند، دست در دست یکدیگر با هم افزایی و تلاشی مضاعف لرزه را از پیکره شهرستان کوهبنان بردارند.
تمامی مردم و مسئولان استان کرمان نیز باید مردم زلزله زده کوهبنان را برای تهیه کانکس، لوازم گرمایشی و اقلام امدادی یاری کنند زیرا داشتن این امکانات از ابتدایی ترین و حداقل نیازهای هر انسانی برای زندگی است.
زمین لرزه با شدت 5.2 ریشتر در ساعت 20 و 34 دقیقه و 44 ثانیه شهرستان کوهبنان در استان کرمان را لرزاند این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله سه کیلومتری کوهبنان، 27کیلومتری کیانشهر و 51 کیلومتری راور بوده است.
این زمین لرزه خسارت مالی و چندین مصدوم به همراه داشت و به برخی از منازل مسکونی و ساختمان ها آسیب زده است.
بیش از 30 روز از زلزله شهرستان کوهبنان می گذرد و طولانی شدن مدت استقرار در چادرها معضلات فراوانی ازجمله افزایش بیماری بر اثر سرما و مسائل روانی و همچنین افزایش هزینه های درمانی شده است.
طی روزهای گذشته جوانی 25 ساله بر اثر آتش سوزی چادر خود در منطقه زلزله زده شهرستان کوهبنان دار فانی را وداع گفت.
کوهبنان در فاصله 180 کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد و از مناطق سردسیری، مرتفع و کوهستانی این استان محسوب می شود.
گزارش : حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی
7420/ 5054

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز