Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دومین روز رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با قدرت نمایی نیروی دریایی راهبری ارتش همراه بود. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، دومین روز رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با قدرت نمایی نیروی دریایی راهبری ارتش همراه بود.

شلیک موشک‌های بُرد متوسط و بُرد بلند ضدسطحی علیه تهدیدات مورد نظر در دومین روز رزمایش محمد رسول‌الله(ص)/ اجرای تاکتیک‌های بومی نزاجا در جنوب شرق کشور

امیر «سید محمد موسوی» سخنگوی رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات نیروی دریایی راهبری در دومین و آخرین روز این رزمایش اظهار کرد: در دومین روز رزمایش، تکاوران نیروی دریایی به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبرد‌های رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذکننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند؛ این تکاوران در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان‌های مهاجم را مهار و نفرات و ستون‌های تجمعی دشمن را منهدم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۴ عملیات
«انهدام واحد‌های شناور دشمن از سوی قایق‌های آذرخش و شهاب مجهز به راکت‌انداز»، «اجرای عملیات مین‌ریزی غیرکلاسیک از سوی قایق‌های هجومی رعد»، «اجرای عملیات دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی» و «عملیات تخریب ساحلی»، از جمله عملیات‌های رزمی امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش در سواحل مکران بود.  
اقدامات یگان‌های تکاور
عملیات تاخت، عملیات سقوط آزاد، ایجاد تله‌های انفجاری، عملیات هلی برن و تبادل عمودی یگان‌های تکاور نیز از جمله اقدامات تاکتیکی تیپ‌های تفنگدار و تکاور نیروی دریایی ارتش در دومین روز رزمایش محمد رسول الله (ص) بود که با موفقیت انجام شد.  
شلیک کروز بُرد بلند «قدیر»
یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش، امروز با موفقیت توانستند با شلیک یک فروند موشک کروز برد بلند قدیر از روی ناوشکن جماران، شناور دشمن فرضی را در فاصله دور و در عمق دریا منهدم کنند. موشک کروز برد بلند قدیر که برای اولین بار است، توسط یگان‌های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تست عملیاتی می‌شود، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک، برخورداری از نقطه چرخش و دقت بالای ناوبری است که جزء موشک‌های پیشرفته و به روز ضد سطحی به شمار می‌رود. یکی از مهمترین ویژگی‌های موشک کروز قدیر، انهدام دقیق اهداف و قدرت تخریب بالاست که این ویژگی امروز در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین امروز نیروی دریایی ارتش توانست با پرتاب موشک ساحل به دریای «نصر» هدف مشخص شده را در منهدم کند.  
مین‌روبی
نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با استفاده از انواع بالگرد‌هایی که توان انجام عملیات مین روبی در دریا را دارند، توانست کانال مین روبی شده را برای عبور سهل یگان‌های سطحی و زیر سطحی انجام دهد.

اشراف اطلاعاتی
پهپاد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام عملیات شناسایی در منطقه رزمایش، اشراف اطلاعاتی خود را به نمایش گذاشت.  
نجات سرنشنیان یک قایق سرگردان
به گفته امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، در راستای کنترل خطوط مواصلاتی، ناوشکن جماران در دومین روز رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص)، سرنشینان یک قایق سرگردان که ۱۲ روز در دریا سرگردان بودند را نجات داد.

مردم‌یاری
در راستای اجرای عملیات مردم‌یاری، تیم‌های آمادی و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش در منطقه حضور یافته و با توزیع مواد غذایی و بسته‌های حمایتی بخشی از نیاز‌های اولیه و ضروری مردم در سواحل مکران را تامین کردند. همچنین تیم‌های سیار بهداشت، درمان و پزشکی هم در این سواحل با برپایی بیمارستان‌های صحرایی، بهره‌گیری از سامانه‌های تله مدیسن و برقراری ارتباط با مراکز درمانی و پیش‌بینی بیمارستان‌های سیار نیاز‌های پزشکی و درمانی مردم را مرتفع کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو

به گزارش "ورزش سه"، در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رم و بایر لورکوزن در ورزشگاه المپیکو مقابل همدیگر قرار گرفته‌اند.

بازی با برتری رم آغاز شد و با توجه به روند بازی انتظار می‌رفت که آنها تیمی باشند که اولین گل بازی را به ثمر خواهند رساند. در یکی از موقعیت‌ها سانتر عالی پاردس با ضربه سر روملو لوکاکو به تیر دروازه برخورد کرد و به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

رفته رفته بازیکنان لورکوزن خودشان را در زمین پیدا کردند و به دروازه رم نزدیک شدند. جرمی فریمپونگ در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان اولین فرصت جدی لورکوزن را خلق کرد اما ضربه‌اش به تور کنار دروازه برخورد کرد.

در ادامه شدت پرس بازیکنان لورکوزن بیشتر شد. در دقیقه ۲۸ پاس به عقب اشتباه و عجیب ریک کارسدروپ به آلخاندرو گریمالدو رسید. او از فرصت استفاده کرد و پس از ورود به محوطه فلورین ویرتز را در مقابل دروازه صاحب توپ کرد. در ادامه ستاره جوان لورکوزن با یک بغل پای دقیق دروازه اسویلار را باز کرد.

در ادامه نیمه اول لورکوزن برتری‌اش را حفظ کرد و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه هم برای زدن گل دوم داشت، اما توپ دیگری از خط دروازه‌ها نگذشت تا برتری یک گله آنها همچنان ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو