Web Analytics Made Easy - Statcounter


نخستین نشست ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با هدف تبیین سیاست ها، رویکردها، اولویت‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های شبکه های رادیویی در این ایام، در معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نشست ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در معاونت صدا، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در این مراسم گفت: گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همیشه در دستور کار شبکه های رادیویی قرار داشته است اما امسال بنابر تاکید رئیس رسانه ملی ستاد نکوداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تشکیل شد تا به این بهانه شاهد برنامه های جامع و اثرگذار در گرامیداشت این ایام به صورت ویژه و شایسته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مبارزه با شبهه افکنی های رسانه های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رسانه ملی به ویژه رادیو وظیفه هدایت و تنویر افکار عمومی را بر عهده دارد لذا با تمام توان می کوشد تا با جاری کردن نگرشی نو در برنامه های این رسانه، شاهد حرکتی اثرگذار برای پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باشد و برای رسیدن به این مهم، نیازمند همفکری و تعامل نهادها و ارگان های مسئول در این حوزه هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه های رادیویی تلاش می کنند تا علاوه بر کارهای روتین و متداول خود، گامی بنیادین و ریشه دار برای بزرگداشت این ایام بردارند، عنوان کرد: در حال حاضر رسانه گرم رادیو بیش از ۳۰ درصد مخاطب دارد که بدین منظور نیازمند ساخت برنامه های جذاب متناسب با سلیقه روز جامعه و مخاطب شناسی ویژه در مقابل تلاش دشمنان برای شبهه افکنی علیه انقلاب اسلامی ایران داریم.

معاون صدا در ادامه ضمن اشاره به اینکه حرکت های تشویقی و تهییجی برای رسیدن به اهداف فوق در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیاز کار است، یادآور شد: این موضوع شرط لازم برای رسیدن به این اهداف است ولی شرط کافی نیست. بنابراین در راستای مهندسی پیام، نیازمند شیوه ها و قالب‌های برنامه سازی جدید هستیم و باید در این زمینه گام های جدی برداریم.

شاه آبادی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران معاونت صدا که زیر مجموعه ستاد اصلی رسانه ملی در این زمینه است، اظهار کرد: این ستاد به عنوان شبکه ای معین در زمینه پاسداشت ایام فرخنده پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دنبال آن است تا با استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی، سیاست های ابلاغی رییس رسانه ملی در این راستا را در تعامل با دیگر بخش های سازمان اجرائی کند.

وی با بیان اینکه باید در ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در معاونت صدا به یک اجماع نسبی برسیم، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا هر آنچه در درون و یا برون سازمان با هدف بزرگداشت این ایام در حال انجام است به درستی جمع آوری کنیم و ضمن جلوگیری از موازی کاری با هم افزایی به محورهای اصلی برنامه سازی دست یابیم.

وی در ادامه عنوان کرد: دستیابی به ساز و کار درست و پژوهش های ویژه‌ای که حاصل تلاش پژوهشگران درون و یا برون سازمانی است نیز می تواند ما را در تولید برنامه های جدید که اختصاصی است، یاری کند. بنابراین باید هر چه هنر داریم به کار گیریم تا برنامه هایی را در قالب و ظرفیت های نو ارائه دهیم.

شاه آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که با قراردادن تمامی مؤلفه ها در کنار یکدیگر و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در یکسال پیش رو که از بهمن ماه ۹۶ آغاز و تا بهمن ۹۷ ادامه یابد، شاهد اغنای عمومی مخاطبان نسبت به شبهه انگیزی غربی ها در مقابل کلام انقلاب اسلامی ایران باشیم.

در ادامه این جلسه رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران ضمن قدردانی برای برگزاری این نشست گفت: شبهات زیادی در خصوص انقلاب اسلامی ایران در جامعه وجود دارد که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود تا سوال مجدد برای مخاطبان ایجاد نشود. این امر نیازی به همکاری و همفکری دارد که اگر رسانه به ویژه رادیو بتواند به این مهم بپردازد، بسیار مؤثر است و می تواند تحول فکری ایجاد کند و کل جامعه را فراگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان همچنین یادآور شد: اگر هماهنگی میان دستگاه های تولید کننده پژوهش و رسانه به ویژه رسانه گرم رادیو که مخاطبان زیادی دارد وجود داشته باشد، می تواند در جامعه تحول ایجاد کند. به شرط آنکه حرف دقیق، منطقی و عالمانه ارائه کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران با بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی با تمام توان آمادگی دارد تا با رسانه رادیو در راستای نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعامل و همکاری داشته باشد.

دکتر طلوعی رئیس مرکز پژوهش و افکار سنجی سازمان صدا و سیما نیز گزارش تحلیلی از کلیه نظر سنجی پیرامون وقایع انقلاب اسلامی و مولفه های آن به منظور درک محیط رسانه و جامعه و نسبت میان تولید برنامه بر بستر پژوهش و شرایط افکار عمومی را ارائه کرد.

در ابتدای این نشست نیز نورالدین جعفری قائم مقام معاونت صدا به بیان مهمترین اهداف ستاد نکوداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران معاونت صدا که با هدف مدیریت و هدایت محتوایی برنامه های شبکه های سراسری رادیو در این ایام تشکیل شده است، پرداخت .

در ادامه جمعی دیگر از حاضران در این نشست به بیان نظرات خود در راستای گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداختند.

این نشست با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و هیأت همراه، جمعی از مدیران رسانه ملی و معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مدیرکل امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام معاونت صدا، مدیران شبکه های رادیویی، مدیران ستاد این معاونت و جمعی از استادان دانشگاه، برگزار شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت‌الاسلام اصغر جلالی، ، امروز در خطبه‌های نمازجمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار شکست و به قوت قلبی برای مسلمانانی نیز که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند؛ شد.

وی ادامه داد:  امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای بوده و در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود و در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد:  در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند. 

وی ادامه داد: مشارکت مردم در اقتصاد با نگاه بخشی، پروژه‌ای و مهندسی محقق نخواهد شد و باید نگاه زیست‌بومی، فرایندی و بین‌بخشی داشت و به همه گره‌های سیاستی، ساختاری و حکمرانی مانع حضور مردم توجه کرد و  لازمه به کار افتادن همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور در راستای تولید این است که امکان حضور همه مردم در فرایندهای مختلف تولیدی کشور فراهم شود.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد:  وجود مرز مشترک بین ایران و پاکستان سبب روابط عمیق بین دو کشور شده و سفر رئی جمهور به این کشور در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

وی گفت:  سفر آیت‌الله رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت بوده و نشان می‌دهد دو کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند   و  به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شده و کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد و مسئولین برنامه داشته باشند.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: آنچه در بیانات رهبر عزیزمان، مشهود است توجه به محوریت و عاملیت بانوان اعم از تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و چه بانوان سهل‌انگار در حوزه حجاب که نسبت به هر کدام وظیفه‌ای بیان شده است  و  باید در کنار عزیزان انتظامی در اجرای طرح نور همراه باشیم و حمایت کنیم،در قضیه حجاب همه ارگان‌ها باید خود را دخیل دانسته و کمر همت برای حل‌وفصل این مسئله ببندیم که از طرف دشمن تبدیل به مسئله امنیتی و چالش شده است.

وی افزود: جهانیان یک‌بار دیگر فهمیدند که همراهی دو نگرش ایدئولوژی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکایی اجازه نمی‌دهد که صلح و آرامش بر منطقه و دنیا حکم‌فرما شود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به روز معلم اشاره کرد  و گفت:  شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد و هم امام راحل (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند و  بصیرت نیاز مُبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران بوده و به همین نسبت، تخلّق به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی