Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: بلندمرتبه سازی پیرامون حرم مطهر رضوی به هیچ وجه قابل قبول نیست و آستان قدس، شهرداری و مسئولان مدیریت شهری مشهد تاکید بر توقف این روند در اطراف بارگاه امام رضا(ع) دارند.

آستان قدس رضوی روز سه شنبه به نقل از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید بافت یپرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) همراه با شهردار مشهد، گزارش داد: باید ساخت و سازهای اطراف حرم امام رضا(ع) مدیریت جدی شود تا گنبد مطهر همواره نمود خودش را از تمام مشهد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اقداماتی در سالهای گذشته برای توسعه خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی صورت گرفت که بخشی از این اقدامات کامل شد و بخشی از آن ناقص باقی ماند. این نقص مشکلاتی را برای زائران و مردم ساکن در این منطقه ایجاد کرده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: گشایش‌ خیابان های اطراف حرم مطهر نیز باید موجب تسهیل در رفت و آمد زائران و مجاوران شود و این موضوع نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخشها است.
اجرای طرح نوسازی منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از سال 1371 آغاز شده است. این طرح تاکنون 55 درصد پیشرفت اجرا داشته است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی دیوارنگاره تجلی ارادت در بارگاه خورشید

آیین رونمایی از پانزدهمین دیوارنگاره بست شیخ بهایی با موضوع «تجلی ارادت در بارگاه خورشید»، به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی روز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان‌نیوز، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در آئین رونمایی از پانزدهمین دیوارنگاره بست شیخ بهایی با موضوع «تجلی ارادت در بارگاه خورشید» که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی حرم مطهر رضوی در بست شیخ بهایی این آستان ملکوتی برگزار شد، اظهار داشت: چیزی که ما امروز به عنوان حرم حضرت رضا(ع) می‌بینیم حاصل عشق و ارادت مردم در طول تاریخ به امام رئوف است. 

وی تصریح کرد: همه آن چیزی که حرم مطهر رضوی می‌بینیم نه به تصمیم دولت‌ها و حکومت‌ها، بلکه با نیروی عشق و ارادت مردم به ساحت قدسی حضرت رضا(ع) به وجود آمده است. 

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: آستان قدس رضوی در این سال‌ها به مثابه یک سازمان و یک تشکلی از مردم برای مردم بوده که همواره به عنوان مجری اراده و خواست مردم در این آستان مقدس عمل کرده است و در طول سال‌های متمادی توانسته زمینه توسعه حرم مطهر را رقم بزند. 

وی ابراز کرد: ما باید در امر توسعه حرم مطهر رضوی نیم نگاهی نیز به آینده داشته باشیم تا اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد و باز هم باید گفت که این اتفاقات، نه تنها توسط آستان قدس رضوی بلکه حتی با کمک مجموعه‌های بزرگ‌تر نیز امکان پذیر نیست. 

خوراکیان اذعان کرد: برای تحقق این امر تنها راه با به صحنه آوردن و میدان دادن به مردمی است که نهایت وعشق و علاقه آنها به حضرت رضا(ع) و زائران آن حضرت است. 

گفتنی است؛ دیوارنگاره «تجلی ارادت در بارگاه خورشید» اثری هنری است که توسط هنرمند نام آشنای مشهدی، سید محمدرضا میری در ابعاد نود در شش متر در بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی اجرا شده و در آن سیر توسعه حرم مطهر رضوی از ابتدای مدفون شدن حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تا کنون به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۵ داروخانه شبانه‌روزی و روزانه در اطراف حرم مطهر رضوی
  • ۲ نانوایی دائمی اطراف حرم مطهر رضوی احداث می‌شود
  • رونمایی دیوارنگاره تجلی ارادت در بارگاه خورشید
  • ممنوعیت ترافیکی خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال ۱۴۰۳
  • لیست مراکز مورد نیاز زائران در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام نوروز + آدرس
  • برنامه‌های ویژه سال تحویل در حرم مطهر رضوی
  • ارتقاء کمی و کیفی خدمات آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۳
  • اعلام برنامه‌های ویژه تحویل سال نو در حرم رضوی
  • پخش ۴۵ ساعت برنامه رادیو و تلویزیونی در حرم مطهر رضوی
  • پیش بینی حضور ۳ میلیون زائر در حرم مطهر رضوی