Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@14:40:36 GMT

پرستارانی که حتی به هنگام مرگ آرامش خاطر ندارند

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۸۳۵۴

پرستارانی که حتی به هنگام مرگ آرامش خاطر ندارند

در حال حاضر بیش از 17 هزار معلول در خراسان شمالی شناسایی شده است که هم اکنون تعداد زیادی از آن ها در منازلشان توسط مادران و خواهران مراقبت می شوند که همانند پروانه در کنار آن ها هستند و هچون شمع می‌سوزند اما تاب می آورند.

به گزارش ایسنا، همیشه با فرارسیدن روز پرستار ذهن ها به سوی افرادی می رود که فقط در بیمارستان ها مشغول خدمات رسانی هستند این درحالیست که در گوشه و کنار هر شهر و روستایی خانوادههایی هستند که ممکن است یک و یا چند فرد معلول در آن ها زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانیکه پای درد و دل این مادران و خواهران فداکار می نشینیم دلی دارند پر از دغدغه و دل نگرانی که آینده فرزندان آن ها چگونه خواهد شد و یا اینکه تمام وقت خود را صرف فرزند و یا خواهر و بردار معلول خود کرده اند و حال فرسوده و رنجیده خاطر هستند. 

مادرانی که وقتی لب برای سخن گفتن از فرزند معلولشان باز می کنند بعد از چند لحظه ناخدا گاه اشک از چشمانشان جاری می شود و زیرلب ذکر" یا ارحم الراحمین" می خوانند و می گویند خدایا تو به این معلول و خانواده صبر و تواضع و فروتنی عنایت بفرما. 

به راستی مشکلات یک معلول که سال ها در یک اتاق کوچک سه و یا چهار متری بدون تحرک زندگی می کند و در این مدت چشمانش به سوی آسمان است و در دل، خدای خود را صدا می کند چیست؟

واقعا اشک مادری زخم خورده و بردبار که سال ها رنج نقص فرزند و پاره ای از تن خویش را به تنهایی در دل و قلب خود انباشته کرده است نزد خداوند چقدر ارزش و منزلت دارد؟ 

یکی از مادران بجنوردی که دارای یک پسر معلول است می گوید پسرم بر اثر بیماری دیستروفی در اوج جوانی دچار مشکل حرکتی شد بطوریکه این مشکل بعد از گذشت یکی دو سال آنقدر پیشرفت کرد که بر روی راه رفتنش به طور کامل تاثیر گذاشت.

زمانیکه متوجه بیماری پسرم شدم مانند این بود که دنیا بر سرم خراب شده و هیچ راهی برای بهبودش وجود ندارد تا یک ماه فقط گریه و زاری می کردم، حتی یادم می آید آن موقع در آستانه فرارسیدن ماه محرم بودیم که یک گوسفند برای بهبودی پسرم نذر امام حسین(ع) کردم.

وی در حالیکه که صدایش لرزان و اشک از چشمانش سرازیر می شود ادامه داد: بعد از گذشت مدتی متوجه شدم که اگر روند به همین شکل ادامه یابد پسرم دیگر نمی تواند راه برود، دکترها هم می گفتند هیچ دارو و درمانی برای بیماری این نوع از بیماران در دنیا کشف نشده است که یک روز به صورت اتفاقی یک مرکز کاردرمانی به چشمم خورد و تصمیم گرفتم که آن را نیز امتحان کنم با مسئول آن مرکز صحبت کردم و قرار بر این شد تا پسرم را هر روز به مدت نیم ساعت برای کاردرمانی به آنجا ببرم، مرکزی که در آن جا بدترین روزهای عمرم را گذراندم اما زبان به دهان گرفتم و صبر کردم تا پسرم فقط بهبود یابد.

مرکزی که در آن دختران و پسران یک و یا چند معلولیت از شش ماهه گرفته تا 40 و 45 سال به آنجا مراجعه می کردند که فقط فریاد درد بچه های خردسال که در حال ورزش کردن بودند و یا شیون افراد بزرگسال که می گفتند ولمان کن، کافی است به گوش می رسید.

 مادر رنج دیده می گوید، پسرم شخص بردباری بود به هنگام کاردرمانی هیچ وقت ناله و شیون نمی کرد اما یک مرتبه زمانیکه کاردرمان، ورزش کششی را بر روی پاهایش انجام می داد آنقدر دردش آمد که ناخودآگاه گریه کرد در آن لحظه دلم می خواست فقط فرزندم را به آغوش بکشم و تمام محبت درونم را به پایش بریزم تا دردش را فراموش کند.

دو سال پسرم را به طور مرتب به مرکز کاردرمانی می بردم و زمانیکه از کاردرمانی برمی گشتم در منزل با یکدیگر ورزش می کردیم تا بالاخره توانستم توانمندش کنم و هم اکنون ازدواج کرده است و با وجود اینکه ازدواج کرده است باید هر روز، روزی دو مرتبه سری به خانه اش بزنم تا مطمئن شوم که حالش خوب باشد و هیچ چیزی نیاز نداشته باشد.

وقتی از وی پرسیدم حال که پسرت توانمند شده و ازدواج کرده است آیا لزومی دارد که هر روز سری به خانه اش بزنی و آنقدر خودت را به زحمت بیندازی می گوید حتی در زمان مرگم هم برای پسرم آرامش خاطر ندارم و همیشه نگرانش هستم، اصلا مرگ آرامی نخواهم داشت چراکه نمی دانم به خاطر این بیماری در آینده وضعیت پسرم چگونه خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

علی رغم برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حمله به تاسیسات انرژی در تبریز، آرامش کامل در آسمان تبریز حاکم است.

دریافت 24 MB

دیگر خبرها

  • مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان
  • (ویدئو) مسجد الاقصی هنگام طلوع خورشید
  • سالن تخصصی ورزش نابینایان و توان‌یابان تامین اعتبار می‌شود
  • قابی ماندگار و زیبا؛ دیدار علی دایی با دختر معلول پرسپولیسی + عکس
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • فیلم/ آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز
  • آرامش کامل در سطح شهر اصفهان
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • پپ گواردیولا هنگام تماشای پنالتی شاگردانش مقابل رئال مادرید / ویدیو فان