Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم یوسفی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک در نوشهر افزود : این میزان فرار مالیاتی در گمرک مازندران از طریق سیستم جامع امور گمرکی شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: به همین خاطر 29 دستگاه خودرو لوکس بابت فرار مالیاتی 240 میلیارد تومانی این شرکت ها توقیف شد که از این تعداد 18 دستگاه خودرو به صورت کامل به تملک دولت درآمد و مابقی آنها نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی نژاد خاطرنشان کرد: شناسایی فرار مالیاتی 12 شرکت که 10 شرکت آن وارد کننده خودرو و 2 شرکت دیگر وارد کننده کالا بودند با همکاری سازمان مالیاتی کشور و گمرک مازندران انجام شد.
به گفته وی، صاحبان این شرکت ها پس از توقیف اموال خودروشان، تاکنون 30 شکایت علیه کارکنان این اداره کل درمراجع قضایی طرح کردند.
مدیرکل گمرکات مازندران با اشاره به افزایش 25 درصدی درآمد گمرکات مازندران در 10 ماهه امسال افزود: در این مدت درآمد گمرکات مازندران به یک هزار و 484 میلیارد و 881 میلیون ریال رسید.
وی گفت: در 10 ماهه امسال 330 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گمرکات مازندران صورت گرفته که به لحاظ ارزشی 7 درصد رشد و از لحاظ وزنی 18 درصد کاهش یافت که شامل فرآورده های لبنی، کالاهای صنعتی، مواد غذایی، سیمان و مصنوعات چوبی بوده است.
به گفته وی، بیشتر این کالا به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر شده است.
یوسفی نژاد اظهار داشت: در این مدت نیز 757 میلیون دلار کالا به وزن 2 میلیون و 470 تن که عمده آن جو، ذرت، انواع روغن، آهن آلات و ماشین آلات از کشورهای روسیه، سوئیس، امارات ، آلمان، اسپانیا وارد کشور شد.
وی اظهار داشت: امسال همچنین 96 هزار و 44 تن کالا شامل ورق آهن، نفت سفید، جرثقیل، کاغذ و رب گوجه فرنگی نیز از گمرکات مازندران به کشورهای افغانستان، عراق و ترکیه ترانزیت شد.
مدیرکل گمرکات مازندران به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امسال 360 پرونده قاچاق کالا به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی همچنین از اخذ یکهزار و 169 میلیارد ریال ضمانت نامه بابت ورود کالا از سوی گمرکات مازندران خبر داد و گفت: امسال 98 درصد کالاهای ترخیصی از گمرکات مازندران کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است که موجب افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی می شود.
استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، اظهار کرد: از مجموع این میزان صادرات یک میلیارد و و ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

خالد جنگجو با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی  ۹ گمرک به عنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد اصلی صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در سالی که گذشت در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

او همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه برای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی