Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:18:44 GMT

رشیدپور: من مصاحبه کردم نه مناظره

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۷۶۸۴۸۸

رشیدپور: من مصاحبه کردم نه مناظره

‍‍‍‍‍‍

گفتگوی شب گذشته رضا رشیدپور با رئیس جمهور و رویکرد متفاوت آن باعث شده این مصاحبه نقطه عطفی در تعامل صدا و سیما با اصحاب سیاست ایجاد کند. ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ فرهنگی سینما و تلویزیون نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، انتشار خبری قبل از مصاحبه شب گذشته رئیس جمهور، باعث شد این گفتگو در سال‌های اخیر منحصر‌به فرد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر از این قرار بود: «رضا رشیدپور اجرای این مصاحبه را بر عهده خواهد داشت»

شاید عده‌ای در ابتدا تصور کردند مجری خندان برنامه «حالا خورشید» که گاهی انتقادهای طنازانه‌ای به دولت دارد، گزینه مناسبی برای صحبت با رئیس جمهور آن هم در حالی که اتفاقات مهمی را در یکی دو ماه اخیر شاهد بودیم نباشد. اما این مجری تلویزیونی که خودش مدرس حوزه رسانه است، چیزی متفاوت از مصاحبه‌های فرمایشی برخی مجریان که نام‌های بزرگی برای خود دست و پا کرده‌اند ارائه داد.

رشیدپوری که در سال 92 مجری میتینگ‌های انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی بود، این بار بدون آنکه مغلوب مقام رئیس جمهور شود، سعی کرد سوالاتش به دغدغه مردم نزدیک باشد و بدون رودربایستی و البته با رعایت احترام شب متفاوتی در مصاحبه‌های رسانه ملی با سران کشور رغم زد. موضوعی که حتی در برنامه‌هایی با نام چالش برانگیز و از سوی مجریان گاهی پر ادعا ندیده بودیم. لحن رشیدپور در مقابل رئیس جمهور همان لحن وی در هنگام نقد دولت در برنامه‌های دیگرش بود و از این نظر متفاوت از بسیاری مجریان صدا و سیما عمل کرد. چرا که گاهی دیده می‌شود مجریانی که موضوعات مختلف را نقد می‌کنند در مواجه با برخی سران حکومتی آنقدر تحت تاثیر شان آن مقام قرار می‌گیرند که در آخر مصاحبه‌ای منفعلانه را ارائه می‌دهند. گفتگویی که پر از اقدامات قهرمانانه مصاحبه شونده است تا آنجا که در چهره مصاحبه کننده می‌توان مبهوت شدن را مشاهده کرد!

بیشتر بخوانید: وقتی فضای مصاحبه مغلوب مصاحبه‌شونده می‌شود

البته پس از این گفتگو انتقادهایی در فضای مجازی نسبت به مصاحبه رضا رشیدپور گفته شد که برخی از آنها خیلی تند بود، برای نمونه محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات در روزنامه اعتماد نوشت:  «متاسفانه سوالات آقای رشید‌پور متفاوت نبود. حتی طعم سخنرانی‌های آزاد خود روحانی را نداشت. از سیاست داخلی و خارجی و حتی اقتصاد حرف مهمی پرسیده نشد و جواب هم طبعا داده نشد. کشور غرق در ناامیدی است. اصلا به مشکلات اخیر اشاره نشد. حتی سوالات از برنامه‌های عادی رشید‌پور هم خیلی محافظه‌کارانه‌تر بود. کشور به مصاحبه دیگری احتیاج داشت.»

بیشتر بخوانید: پایان دوران مونولوگها| پس از رشیدپور، مدیری و جوان هم روبه‌روی رئیس جمهوری می‌نشینند؟

با توجه به این انتقادها، رشیدپور در  برنامه حالا خورشید امروز نشان داد چقدر رسانه را خوب می‌شناسد، وی با خواندن نظرات مردم راجع به مصاحبه دیشب، در مورد این انتقادها گفت: من قرار بود مصاحبه کنم نه مناظره، زمان برنامه باید بیشتر می‌شد. چرا که بیش از نیمی از سوالات باقی ماند!

 

پاسخ رشیدپور به انتقادات مصاحبه با رئیس جمهور

اما این گفتگوی رشیدپور باعث واکنش‌های بسیاری از سوی اهالی رسانه شده است، تا آنجا که محتوای سخنان رئیس جمهور کمی به حاشیه رانده شده است. در ادامه به برخی از این واکنشها اشاره می‌شود:

سوسن حسنی دخت مجری خبر با اشاره به نمایشی بودن گفتگوهای رئیس جمهور پیش از این در پست اینستاگرامی خود نوشت: به نظرم امشب سوالات او متمرکز بر صحبت‌هایی بود که ذهن مردم را درگیر کرده و تکنیک رفع ابهام از شایعات را مرتب استفاده و البته مطلب را با جمع بندی پایانی هر بخش تکمیل می‌کرد.

شهرام فرهادی نیز در پست خود نوشت: بنظرم این گفتگو با مقامات امشب چند قدم رو به جلو بود بابت اجرای امشب از رشیدپور عزیز ممنونم.

حسام الدین آشنا با انتشار نظر سنجی در تویتر، میزان رضایت مخاطبان را از این گفتگو پرسیده بود. نکته جالب در این توئیت بالاتر بودن رضایت مخاطبان از رضا رشیدپور نسبت به رئیس جمهور است.

نقطه قابل توجه در همه اظهار نظرها اشاره به رویکرد متفاوت رسانه ملی در ایجاد گفتمانی شفاف در مقابل اصحاب قدرت است. اتفاقی که اگر ادامه‌دار باشد می‌تواند اعتماد مخاطب را به این مدیوم بسیار افزایش دهد. حالا باید منتظر ماند و دید که در مصاحبه‌های آینده آیا بازهم شاهد یک گفتگوی غیر فرمایشی با مسئولین خواهیم بود؟

انتهای پیام/

R1427/P1356/S4,34/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به لاهور سفر کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان، وارد لاهور شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به پاکستان، پس از دیدار با نخست وزیر، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، دیدار با رئیس جمهور و روسای مجالس ملی و سنا، دیدار با فرمانده کل ارتش و دیدار با جمعی از نخبگان پاکستانی، وارد لاهور شد.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه لاهور، ادای احترام به مقبره اقبال لاهوری، دیدار با جمعی از مقامات محلی ایالت پنجاب و هم‌چنین سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه لاهور از جمله برنامه‌های روز دوم سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • فیلم| ساخت یکی از ۴ پروژه‌‌ برتر جهان توسط مهندسان ایرانی
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • رئیسی به لاهور سفر کرد
  • برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • رئیس رسانه ملی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر هویت است
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران