Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراجعه مکرر به عاملین توزیع یا حتی ایستادن در صف هم بی نتیجه بوده و مردم دست خالی به خانه برمی گردند که این وضعیت بازار سیاه سیلندر گاز را ایجاد کرده و بسیاری از مردم نیز توان تهیه سیلندر گاز مایع با قیمت آزاد را ندارند.

به گزارش چنوب نیوز به نقل از  خلیج فارس؛ برخی هم استانی ها نیز در تماس با این رسانه نسبت به کمیاب شدن سلیندرهای گاز همزمان با سردتر شدن هوا ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری مشکل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهروندان بوشهری با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از منازل به شبکه گاز خانگی وصل نشده اند، می گوید: وجود سیلندر گاز برای پخت و پز یا گرم کردن خانه ضروریست، اما مراجعه به عاملین توزیع یا سیلندرپرکنی ها طی دو روز اخیر بی نتیجه بوده است.

شهروند دیگری از برازجان با ارسال پیامی به کانال تلگرامی «خلیج فارس» با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح شهر سیلندر گاز پر پیدا نمی شود، افزود: برای تهیه کپسول گاز باید ساعت های طولانی در صف ایستاد تا به محض رسیدن کامیون ها، امکان خرید سیلندر شارژ شده داشته باشیم. این در حالیست که تا چند وقت پیش این کپسول ها به راحتی یافت می شد.

مخاطب دیگری هم از شهر کاکی در پیامی اینترنتی به «خلیج فارس» ضمن اشاره به اینکه یکباره کپسول های گاز دچار کمبود شده، می گوید: مراجعه مکرر به عاملین توزیع یا حتی ایستادن در صف هم بی نتیجه بوده و مردم دست خالی به خانه برمی گردند که این وضعیت بازار سیاه سیلندر گاز را ایجاد کرده و بسیاری از مردم نیز توان تهیه سیلندر گاز مایع با قیمت آزاد را ندارند.

مشکلات پالایشگاه آبادان برای گاز بوشهری ها

یک منبع آگاه در خصوص مشکل پیش آمده به «خلیج فارس» می گوید: گاز مایع استان به وسیله تانکر از پالایشگاه آبادان تامین می شود که طی چند هفته اخیر تولید آن به شکل محسوسی کاهش یافته، طوری که حتی در روزهای اخیر سهمیه استان به یک پنجم میزان قبل کاهش یافت.

وی که خواست نامش در این گزارش ذکر نشود، ادامه داد: در این شرایط نیاز مصرف استان خوزستان در اولویت پالایشگاه آبادان می باشد و شاهد کم شدن سیلندر گاز در بوشهر هستیم.

وی افزود: پالایشگاههای اصفهان و بندرعباس به عنوان مبادی جدید تامین گاز مایع به شرکت های توزیع کننده سیلندر استان بوشهر پیشنهاد شده که مسیر آن خصوصا اصفهان طولانی است و زمانبر بودن انتقال گاز مایع با تانکر از این دو استان باعث می شود نیاز مصرفی استان با تاخیر تامین گردیده و این کمبود در زمستان خود را نمایان کند.

تامین گاز مایع در استان به روال عادی برمی گردد

مدیرعامل شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه بوشهر نیز با تایید کم شدن سیلندر گاز مایع طی دو روز اخیر در استان، اظهار کرد: کاهش تولید گاز مایع پالایشگاه آبادان دلیل این اتفاق بوده که با رایزنی های صورت گرفته، اصفهان و بندرعباس هم به مبادی تامین گاز مایع استان مشخص گردید.

مسعود نیک تاج در گفتکو با «خلیج فارس» افزود: علاوه بر این دو استان، همچنان بخشی از نیاز استان از پالایشگاه آبادان تامین شده و از امروز روند توزیع سیلندرگاز به روال عادی برمی گردد.

وی درباره اینکه فاصله بندرعباس و اصفهان به عنوان مبادی جدید تامین گاز مایع بوشهر جهت تامین گاز مایع استان بار دیگر منجر به کمبود نمی شود؟ اظهار داشت: در فصل زمستان با تامین 3 هزار تن گاز مایع از مبادی تولید، نیاز مصرف خانگی استان پاسخ داده می شود، اما باید توجه داشت بخشی از کمبود گاز مایع متوجه شهروندانی است که سوخت خودروهای خود را به صورت غیرمجاز از طریق کپسول گاز مایع تأمین می‌کنند.

نیک تاج با بیان اینکه توزیع سیلندر گاز مایع سهمیه بندی یا کوپنی نیست که از تحویل سیلندر برای مصرف خودرو جلوگیری کنیم، مدعی است: عمده مشکلاتی هم که طی روزهای اخیر درباره کمبود گاز مایع پیش آمده، مربوط به مالکان خودروهای دارای گاز ال پی جی است که باعث شده شهروندان هم به پای آنها بسوزند!

وی ادامه داد: اگر این مسأله نباشد، گاز مایع به اندازه کافی برای آشپزخانه، خوراک پزی و روستاها هست و توزیع می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت قرمز در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح هوشمند‌سازی تامین و توزیع گوشت قرمز، اظهار داشت: با اجرای طرح هوشمندسازی، تامین تا توزیع گوشت قرمزبا هدف خدمت‌رسانی بیشتر به تولید کننده، قصابان و مصرف‌کنندگان ساماندهی و الکترونیکی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح هوشمندسازی تامین و توزیع مرغ در استان چهارمحال وبختیاری به عنوان استان پیشگام در سطح کشور انجام شد که منجر به ارائه خدمت بزرگی به تولید کنندگان و فروشندگان مرغ با توجه به الکترونیکی شدن ثبت درخواست خرید و فروش شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تمامی فرایند عرضه گوشت مرغ در واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید در کشتارگاه‌ها از طریق سامانه رهتاب پیگیری و نظارت بر این حوزه دقیق، و از وقوع هر تخلفی جلوگیری شد.

برزگر خاطرنشان کرد: ان‌شاالله  در اجرای طرح هوشمند سازی تامین و توزیع گوشت قرمز نیز استان چهارمحال وبختیاری پیشگام خواهد بود.

بهروز میرزایی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان داست: این طرح بصورت تدریجی و فاز به فاز انجام خواهد شد که در مرحله اول هدف، خدمت‌رسانی به قصابان از طریق الکترونیکی کردن تامین و توزیع خواهد بود ودر مراحل بعدی، افزایش درآمد تولید کنندگان با فروش به قیمت واقعی وبدون دخالت دلالان، جلوگیری از خروج دام از استان، متعادل سازی و ثبات قیمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی نظام توزیع کالاهای اساسی به کمک و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی نیاز دارد و بازار بدون استفاده از پلتفرم‌های توزیع به آرامش نمی‌رسد.

میرزایی افزود: استفاده بهینه از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه توزیع کالا را از حالت سنتی به مدرن فراهم می‌کند، همچنین می‌توان امکان کنترل و نظارت بر قیمت و مقدار اقلام توزیعی، شفافیت در زنجیره توزیع و اطلاع از میزان موجودی کالا و برنامه‌ریزی جهت تامین به موقع کالاهای اساسی از مهم ترین مزایای هوشمندسازی توزیع کالاهای اساسی است.

وی تصریح کرد: سامانه رهتاب علاوه بر توزیع گوشت بایستی قابلیت اجرای زنجیره کالاهای اساسی شامل شکر، برنج و ... و نظارت بر این فرآیند را داشته باشد که از طریق آن بتوان نظارت و بازرسی از واحد های صنفی را تسهیل و از این طریق بهره وری و بازدهی نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • طعنه سنگین عباس عبدی به کاظم صدیقی درپی ادعای توزیع بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین