Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار اعضای نظام پرستاری استان قزوین که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، افزود: رسول گرامی اسلام (ص) در جنگ‌ها واحدی را برای رسیدگی به مجروحان ایجاد کردند که همان کار پرستاران را انجام می‌دادند و این اقدام نشان دهنده اهمیت کار پرستاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) با وجود سختی‌های بسیاری که در کربلا متحمل شده بودند و شاید خود ایشان نیز نیاز به پرستاری داشتند، اما رسالت پرستاری از بازماندگان کربلا را برعهده گرفتند و تلاش کردند تا از آلام آن عزیزان بکاهند.
امام جمعه قزوین نقش پرستاران در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم، عظیم و راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک خدمات پرستاران را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردم و شاهد بودم که با مشکلات و سختی‌های فراوانی که در آن ایام وجود داشت، این عزیزان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کردند که بعضی موارد در چارچوب کاری آنان نیز نبود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: صبوری و شکیبایی در حرفه پرستاری نقش مؤثری در پیشبرد امور دارد که بحمدالله این صبوری، شکیبایی و رفتار منطقی با بیماران و همراهان آنان را در رفتار پرستاران مشاهده می‌کنیم.
وی انجام کارها با نیت‌ الهی را موجب ماندگاری امور دانست و اضافه کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کارها را با نیت جلب رضایت خداوند انجام دهیم زیرا به کارها ماندگاری و به زندگی برکت می‌دهد.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای هر انسانی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کار پرستاری را اینگونه ببینیم که خداوند فرصتی را فراهم آورده است تا به نیازمندان و کسانی که به خاطر ناتوانی و بیماری به شما پناه آورده‌اند، خدمت‌رسانی کنید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه خدمتی که جامعه پرستاری به مردم ارائه می‌دهد، خدمتی ماندگار است، ابراز کرد: خدمات جامعه پرستاری ماندگار و زودبازده است چرا که بلافاصله پس از آنکه به داد یک نفر می‌رسیم، پاداش آن را از خداوند دریافت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نشان دادن کارآمدی نظام در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که ما تربیت شده مکتب انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) هستیم می‌باید به گونه‌ای کارهایمان را انجام دهیم که کارآمدی‌ها و رضایت‌مندی‌ها به حداکثر برسد.
در ابتدای این دیدار، رئیس نظام پرستاری استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های نظام پرستاری استان ارائه کرد.
سالروز با سعادت حضرت زینب کبری ( س ) به عنوان روز پرستار نامیده شده است.
6104/6012 خبرنگار: ناصر نیلی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری، افزود: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

وی ادامه داد: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تأثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند.

عبادی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه‌ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت‌های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، افزود: این لایحه به انجمن‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توأم با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

کد خبر 6094491 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است