Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- جایزه ویژه کنفرانس بین المللی شیمی سنجی (کمومتریکس) که در سال 2017 در کشور مجارستان برگزار شد به مقاله ارایه شده از سوی دکتر بهرام همتی نژاد استاد دانشگاه شیراز تعلق گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، پروفسور بهرام همتی نژاد، استاد بخش شیمی و معاون پژوهشی دانشکده علوم با زمینه تخصصی توسعه و کاربرد روش های کمومتریکس برای حل مسایل پیچیده شیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد دانشگاه شیراز همچنین، به دلیل نقش چشمگیر در توسعه کمومتریکس در جهان، در سال 2012 نیز جایزه جهانی کمومتریکس موسسه الزویر کشور هلند را دریافت کرد.
الزویر، نام یکی از بزرگترین ناشران مطبوعات پزشکی و علمی جهان است. این موسسه در شهر آمستردام پایتخت کشور هلند قرار دارد.
همچنین دریافت بورسیه موسسه هامبولت آلمان، عضویت در آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه و انتخاب به عنوان سفیر تحقیقاتی کشور آلمان از سایر افتخارات بین المللی دکتر همتی نژاد است.
افزون بر این، وی رتبه اول جشنواره رازی و 2 دوره پژوهشگر برتر استان و دانشگاه را در پرونده افتخارات پژوهشی خود دارد.
این استاد دانشگاه شیراز هم اکنون در زمینه طراحی و ساخت زبان و بینی الکترونیکی مبتنی بر کاغذ مشغول انجام تحقیق است و تاکنون حدود 200 مقاله بین المللی با حدود سه هزار و 500 ارجاع به چاپ رسانده است و دارای اچ ایندکس 32 است.
شاخص عددی اچ ایندکس (h- index) یکی از شاخص های جدید علم سنجی است که تاثیر علمی یک پژوهشگر را مشخص می کند. این شاخص، بهره‌وری و تاثیرگذاری آثار علمی یک فرد، نشریه، دانشگاه، کشور و مواردی از این قبیل را به صورت کمی نمایش می دهد.
این شاخص با در نظر گرفتن شمار مقالات پُر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن به آن مقاله ها توسط دیگران محاسبه می‌شود. از این شاخص می‌توان برای تاثیر گذاری علمی گروهی از دانشمندان یا مجلات نیز بهره برد.
9873 /6118
دریافت خبر: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد

خطیبی معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: با سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات لازم پروژه های نیمه تمام این مرکز آموزش عالی به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های اعضای هیات علمی این دانشگاه خواستار افزایش پایه های تشویقی شد و گفت: تلاش زیادی برای راه‌اندازی بورس صنعتی دانشجویان صورت گرفته که امیدواریم اعضای هیات علمی با نگاهی جامع‌تر موجب مصرف بهینه علم در کنار تولید علم شوند و این زنجیره را کامل کنند.

خطیبی به راه‌اندازی سامانه نان و قابلیت‌های آن در پایان نامه‌های دانشجویی اشاره کرد و خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، جامعه و پارک علم و فناوری استان شد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود هم در این جلسه گفت: این مرکز آموزش عالی علاوه بر قرارگیری در رتبه ششم دانشگاه‌های صنعتی کشور، به دلیل کسب رتبه های متعدد در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی از جایگاه ارزشمندی در استان و کشور برخوردار است.

مرتضی ایزدفرد به پروژه های ناتمام این دانشگاه اشاره کرد و خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای تکمیل و به سرانجام رساندن به موقع این پروژه ها شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت