Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست نبود همکاری و هماهنگی و عزم جدی همچنین نبود اولویت را عامل لاینحل ماندن معضل آلودگی هوا در این سال‌ها عنوان کرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آلودگی هوا به اندازه گرانی و اشتغال اهمیت دارد گفت: برای داشتن دولت پاسخگو در مقابل مسائل محیط زیستی باید مردم مطالبه گر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوه مدنی در ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با اشاره به جایگاه سمن ها و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی و شبکه های اطلاع رسانی افزود: با مطالبه گری بیشتر مردم در زمینه محیط زیست، دولت هم میتواند با قدرت بیشتری وارد شود زیرا آلودگی هوا به اندازه گرانی و اشتغال و اقتدار منطقه ای مهم است.
وی تصریح کرد: اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست در حد نامش نیست و توانایی قانونی و سیاسی را برای حل مشکلات زیست محیطی ندارد که بخشی از آن ناشی از مدیریت بوده و امیدوارم در مدیریت جدید آن را احیا کنیم زیرا برای حفاظت از محیط زیست باید بخشهای دیگر دولت را بازخواست کنیم.
مدنی اضافه کرد: مشکلات زیست محیطی در زمان طولانی خود رانشان میدهد، همین مساله باعث بی توجهی به آنها میشود، به همین ترتیب مشکل آلودگی هوا فقط در فصول خاصی مورد توجه قرار میگیرد و در ماه های دیگر به فراموشی سپرده میشود.
به گفته وی، بحرانهای زیست محیطی به قدری جدی و حیاتی است که ادامه آن میتواند به فروپاشی حکومت ها در دنیا منجر شود.
مدنی با بیان اینکه درباره آلودگی هوا بحثها و راهکارهای زیادی مطرح شده اظهار کرد: سوال اصلی درباره آلودگی هوا این است که چرا با وجود شناسایی ریشه ها و ارائه راهکارها این مشکل هنوز در کشور وجود دارد و تحولی در این زمینه بوجود نیامده این در حالیست که در سالهای گذشته افراد زیادی جان خود را براثر آلودگی هوا از دست داده یا سلامت و فعالیتهایشان تحت تاثیر این مشکل بوده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: عوامل الودگی هوا و صدا در شهرهای کشور متفاوت است، در صورتی که اگر عوامل آلودگی هوا در خوزستان و یا تهران در کل کشور یکسان بود رویکرد متفاوتی داشتیم و زودتر چاره اندیشی میکردیم.
وی، نبود همکاری و هماهنگی و عزم جدی همچنین نبود اولویت را عامل لاینحل ماندن معضل آلودگی هوا در این سالها عنوان کرد.
مدنی ادامه داد: بحران های زیست محیطی مانند مساله ریزگردها و آلودگی هوا ازجمله مشکلات سیستم های پیچیده و توسعه هستند که نمی تواند توسط تصمیم گیرنده واحد حل شود و نیاز به همکاری بین نهادهای مسئول وجود دارد.
به گفته وی، رفع مشکل آلودگی هوا در تهران ساده تر از خوزستان است زیرا با تامین منابع و استفاده از تکنولوژی قابل حل است اما در خوزستان با پدیده سختی مواجه هستیم که ناشی از همبست آب و انرژی و سلامت مردم است که هر روز گریبان ما را می گیرد.
مدنی درباره مشکل گرد و غبار خوزستان که در روزهای اخیر شدت گرفته نیز اظهار کرد: سال ها روش اشتباهی را انتخاب کرده و آب را برای کشاورزی مصرف میکردیم که تبعات آن خشک شدن تالابها، فرسایش خاک، تخریب پوشش گیاهی و تولید محصولی به نام گرد و غبار است که میتواند منابع انرژی را فلج کند و سلامت، آب و غذا را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون سازمان محیط زیست تصریح کرد: برای حل مشکل آلودگی هوا باید معیشت امروز مردم را تحت تاثیر قرار دهیم تا معیشت آنها در آینده تامین شود و این مساله هزینه های سیاسی و اجتماعی برای دولت خواهد داشت.
وی با تاکید بر بررسی دلیل عدم همکاری دستگاه های دولتی برای حل آلودگی هوا افزود: در سالهای گذشته خطاهای فاحش را (اگرچه با نیت خیر) مرتکب شدیم به همین دلیل نه تنها مساله آلودگی هوا در تهران حل نشده بلکه این مشکل به شهرهای دیگر کشور نیز سرایت نکرده است.
مدنی اظهار کرد: برنامه ریزی جزیره ای بدون توجه به وابستگی این برنامه ها انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به ابلاغ قانون هوای پاک گفت: این قانون، قانون تنفس است و اجرای آن حق تنفس را به ایرانیان بازمیگرداند.
مدنی افزود: آیین نامه های این قانون در حال تدوین است که باید بعد از تصویب اجرایی شود.
وی همچنین تصریح کرد: نهادها و دستگاه های معترض به آلودگی هوا باید فرافکنی و شعارهای هیجانی را کنار بگذارند و عملکرد خود را نیز نقد کنند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۷۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

کد خبر 847201 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی